رضا یزدانی: راه‌اندازی شبکه‌ی موسیقی، بهترین حمایت از موسیقی داخلی است

نوشته شده توسط persianartmusic Posted in گفت و گو بازدید: 296

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

رضا یزدانی: راه‌اندازی شبکه‌ی موسیقی، بهترین حمایت از موسیقی داخلی است

موسیقی هنری ایران: رضا یزدانی معتقد است: بهترین حمایتی که در حال حاضر می‌توان از موسیقی داخلی داشت، راه‌اندازی یک شبکه‌ی موسیقی است. در این صورت مطمئن هستم که جوانان از کانال‌های خارجی رویگردان می‌شوند.

به گزارش خبرنگار ایسنا، رضا یزدانی  طی نشستی ، پیشنهاد تشکیل شبکه‌ی موسیقی از داخل کشور را عنوان کرد و گفت: باید چند ساعت از این کانال را در اختیار امثال ما که در داخل کار می‌کنیم بگذارند. مگر برای آلبوم‌هایمان مجوز نمی‌گیریم؟ حال در این فضا مثلا شرط بگذارند برای کلیپ‌ مجوز بگیرند. خودمان می‌رویم و با خط قرمزها و خلاقیت‌هایی که داریم بهترین کلیپ‌ها را می‌سازیم.

یزدانی ادامه داد: امروز در دنیا فاصله یک کانال ایرانی با خارجی تنها یک دکمه است. نمی‌توانیم بگوییم کانالهای خارجی را نبین! اگر ما خودمان برای جوان‌ها خوراک درست کنیم آن وقت می‌بینیم که دیگر کسی سراغ کانالهای خارجی یا زیرزمینی نمی‌رود.

او با تاکید بر جنبه منفی موسیقی زیرزمینی نسبت به جنبه مثبت آن ،توضیح داد: موسیقی زیرزمینی فرهنگ موسیقی مردم را پایین می‌آورد و البته نظارتی هم روی آن نیست. شاید چند کار خوب هم در بین آنها باشد اما در کل، حجم کارهای منفی درآنها بیشتر است. تکنولوژی این امکان را به همه داده است که هر کس می‌تواند در خانه‌اش بنشیند و با یک کامپیوتر و شعری که معلوم نیست از کجا می‌آید، یک قطعه بسازد و آن را به سرعت روی اینترنت پخش کند. مطمئنا کسی که دلش برای موسیقی می‌سوزد موافق موسیقی زیرزمینی نیست.

خواننده آلبوم «ساعت ۲۵ شب» در ادامه این نشست درباره‌ی آلبوم‌هایی که تاکنون منتشر کرده است گفت: به دلیل آن که روی دو آلبوم به صورت همزمان کار می‌کردم و از سویی درگیر کارهای سینمایی هم بودم ،تهیه کامل آلبوم «ساعت ۲۵ شب» سه سال طول کشید و این تاخیر برخلاف شایعات موجود ربطی به مشکل با ارشاد نداشته است.چون هیچ مخالفتی از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای این آلبوم نبود.

یزدانی تصریح کرد: به نظرم این آلبوم که چهارمین آلبوم منتشر شده‌ام محسوب می‌شود، از کارهای قبلی‌ام مثل « شهردل» پخته‌تر شده است، زیرا برای آن خیلی زحمت کشیدم. همیشه سعی می‌کردم سبک خودم را داشته باشم و کارهایم تقلیدی نباشد.

او درباره‌ی کارهای ابتدایی خود نیز توضیح داد: در آلبوم « شهردل» خیلی خام بودم. « شهردل» کار یک جوان ۲۰ ساله است و این کار را سال ۷۷ ضبط کردیم. آن موقع حتی نمی‌دانستم استودیو چیست. این آلبوم یک تجربه است که خیلی ایراد دارد اما بالاخره آن موقع من این بودم. اگر الان بخواهم دوباره آن را بخوانم شما اصلا چیز دیگری می‌شنوید. در حال حاضر از همه جوانب رشد کرده‌ام و در بعضی از موارد حتی نگاهم عوض شده است .مثلا در آلبوم «ساعت ۲۵ شب» توانستم همه ترانه‌های آن را از ترانه‌هایی که افراد گمنام برای من ایمیل کردند انتخاب کنم.

این خواننده ادامه داد: هدف ما انتخاب ترانه‌های متفاوت در آلبوم‌هاست. این تفاوت را به چند شیوه دنبال کرده‌ایم. یکی از آنها انتخاب ترانه‌های نوستالژیک بود.مردم با ترانه‌هایشان زندگی می‌کنند و تاریخ مصرف ندارند. یکی از ایده‌های دیگران این است که در آلبوم‌هایمان یک قطعه « شوخ» داشته باشیم. ایده‌های زیادی داشتم و دارم که اگر بخواهم بگویم وقت نمی‌شود.

به گزارش ایسنا، این خواننده جوان درباره همکاری در آلبوم «هشت» به مناسبت میلاد امام رضا(ع) نیز توضیح داد:برای آلبوم «هشت» با من تماس گرفتند ومن هم به شرط آنکه مثل مابقی کارهایم متفاوت باشد قبول کردم. کارهای مناسبتی را فقط در مواردی می‌پسندم. مثل کار برای امام رضا(ع)، زیرا همه ما ایرانی‌ها علاقه خاصی به ایشان داریم. این چیزی است که در خون ما ایرانی‌هاست.

یزدانی در پایان این نشست با اظهار مخالفت نسبت به بازگشت برخی از خوانندگان ایرانی به کشور،عنوان کرد:آنها هر کاری خواستند در خارج از کشور انجام دادند. هر کنسرتی خواستند برگزار کردند. این ما بودیم که اینجا دوسال دوسال برای گرفتن مجوز صبر کردیم و موسیقی را تثیبت کردیم. حالا چرا این افراد باید برگردند؟ معتقدم که دوران موسیقی آنها هم تمام شده است.

بیست و دوم مهر هشتاد و نه

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

آیا میدانید

  • چه سازی را برای یادگیری موسیقی انتخاب کنیم؟

    چه سازی را برای یادگیری موسیقی انتخاب کنیم؟

      چه سازی را برای یادگیری موسیقی انتخاب کنیم؟ (نکته: این نوشته، برای کسانی است که در انتخاب ساز مردد بوده و نیاز به راهنمایی دارند). شاید نخستین پرسش برای کسی که، ایده و آشنایی با موسیقی ندارد، و قصد یادگیری موسیقی داری این باشد: چه سازی را انتخاب کنم؟ انتخاب ساز، کاملا سلیقه ای است، و انتخاب ساز، در واقع انتخاب و دنبال کردن سلیقه فرد و برداشت شخص از موسیقی است. برای انتخاب ساز به منظور یادگیری موسیقی، چند عامل نقش مهمی دارند که به آنها اشاره میکنیم: سلیقه و علاقه فرد به صدای سازی که یا دیده، یا صدایش را شنیده، و آشنایی هرچند اندک نسبت آن ساز دارد. شکل ظاهری ساز نیز نقش به سزایی در انتخاب دارد. کسی که آشنایی چندانی با موسیقی ندارد، برای شروع نوازندگی و انتخاب، به شکل ظاهری ساز نیز نظر دارد. سبک و کاربرد ساز یکی از مهمترین نکات در انتخاب ساز است. در واقع کاربرد ساز در سبک های موسیقی پاپ، کلاسیک، سنتی و... میتواند یکی از مهمترین نکات در انتخاب ساز باشد. مشورت و راهنمایی صحیح، می تواند راه بسیار خوبی برای انتخاب ساز باشد. ولی در نهایت، خود شخص است که تصمیم گیرنده نهایی است. چند توصیه…

از ما بپرسید

  • چگونگي برقراري ارتباط نوازنده با مخاطب روي صحنه

    چگونگي برقراري ارتباط نوازنده با مخاطب روي صحنه

    چگونگي برقراري ارتباط نوازنده با مخاطب روي صحنه برقراری ارتباط نوازنده در حین اجرای زنده، با شوندگان حاضر در سالن، مبحثی بسیار جدی و جالب است که برای تحلیل و چگونگی و راه های مختلف برای تاثیر گذاری بیشتر آن نیاز به نوشتاری مفصل دارد که به زودی در مورد آن، در این سایت بحث شده و نوشته هایی برای خواندن شما عزیزان آماده و عرضه خواهد شد. بیست و هفتم خرداد هشتاد و نه  

درباره ی موسیقی هنری ایران

logo persian004 موسیقی هنری ایران، نخستین روزنامه الکترونیکی روزانه موسیقی ایران

همکاری: پیام به این شماره تلگرام
09226521131