حسین علیزاده: فخرالدینی حق دارد از ارشاد دلگیر باشد

نوشته شده توسط persianartmusic Posted in گفت و گو بازدید: 704

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

حسین علیزاده: فخرالدینی حق دارد از ارشاد دلگیر باشد

موسیقی هنری ایران: در آستانه‌ی یک‌سالگی راه‌اندازی مجدد ارکستر ملی، علیزاده از فرهاد فخرالدینی به‌عنوان پشتیبان این ارکستر یاد و تاکید کرد که باید سوء‌تفاهمات به‌وجود آمده مرتفع شود. او تاکید کرد که سلیقه‌ی موسیقایی مردم پایین آمده است.

ایلنا: حسین علیزاده از سالگرد یک‌سالگی ارکستر ملی خبر داد و همچنان بر حضور فرهاد فخرالدینی به‌عنوان پشتیبان این ارکستر و نیز شورای فنی ارکستر به‌عنوان حامی فخرالدینی تاکید کرد.
علیزاده(آهنگساز و نوازنده تار) در گفتگو باخبرنگار ایلنا گفت: بنیانگذار ارکستر ملی بعداز انقلاب آقای فخرالدینی بوده است و نام ایشان در تاریخ موسیقی همیشه و همواره زنده است و ما همیشه پشتیبان ایشان هستیم.
وی افزود: من دو دیدار با آقای فخرالدینی داشته‌ام که در این نشست‌ها؛ صحبت ایشان این بود که من ارکستر ملی را تشکیل داده‌ام. مساله اینجاست که من هیچ‌وقت به روش آقای فخرالدینی انتقاد نکرده‌ام البته به این معتقدم که ارکستر ملی چیزی نیست که بتوانیم به یک شیوه آن را حفظ کنیم.
حسین علیزاده در ادامه خاطرنشان کرد: ارکستر ملی یک سازمان است که در وزارات ارشاد و توسط آقای فخرالدینی تشکیل داده شده است.
این آهنگساز با اشاره به اینکه این ارکستر؛ ارکستر خصوصی نیست و ۷۰ یا ۸۰ نوازنده در این ارکستر به‌کار گرفته شد‌ه‌اند، تصریح کرد: جلسات ما در شورایعالی خانه موسیقی تشکیل می‌شد. من به آقای فخرالدینی پیشنهاد کردم که این بحث را در حضور خبرنگاران مطرح کنید که سوءتفاهمی بوجود نیاید. البته باید متذکر شد که ایشان حق دارند که از مسئولان ارشاد دلگیر باشند. او پس از انتخابات به دلیل یک‌سری مسایل نمی‌خواست که ارکستر ملی برنامه‌ای اجرا کند که در این مورد حق کاملا با ایشان است.
وی افزود: آقای فرهاد فخرالدینی برای من قابل احترام است. من و آقای ظریف اصرار داشتیم که باید نزد ایشان رفت و از او خواست که در گروه حضور داشته باشند و بزرگداشتی هم برای ایشان برگزار شود.
خالق آثاری مانند نینوا و به تماشای آب‌های سپید؛ با اشاره به اینکه آقای فخرالدینی از عملکرد وزارت ارشاد و بی‌مهری‌هایی که نسبت به وی صورت گرفته، آزرده‌خاطر هستند و من اصلا دوست ندارم این سوءتفاهم میان ما باقی بماند، خاطرنشان کرد: اگر آقای فخرالدینی از ما بخواهد در این ارکستر حضور نداشته باشیم مطمئن باشید که من هم لحظه‌ای در این ارکستر نخواهم ماند چون گفته‌ی ایشان و ارزش رابطه‌ی ما با ایشان؛ برای من مهم‌تر است. اگر کسی بخواهد به آقای فخرالدینی توهین کند، ما حتما با ایشان مقابله خواهیم کرد.
این هنرمند با تاکید بر اینکه ارکستر ملی یک موضوع ملی است و اگر دوباره ارکستر جدید منحل شود؛ مطمئناً در چند سال آینده ناچار تاسیس خواهد شد، درباره برنامه‌ی اخیر ارکستر ملی و برگزاری بزرگداشت برای موسیقیدانان گفت: فرق ما با نسل امروز این است که؛ زمانی که ما ساز می‌زدیم ناخودآگاه با آثار قدما سروکار داشتیم که به گذشته هم مربوط می‌شد ولی نسل امروز کارهای جدیدی ارائه می‌دهد و با آثار قدما زیاد سر و کار ندارد. شاید امروز جریان خاطره برای جوانان قطع شده باشد.
وی افزود: ارکستر ملی؛ اسطوره‌ای است که هیچ‌وقت کهنه نمی‌شود. درست مثل اینکه باور کنیم که وجود آقای خالقی در موسیقی ایرانی همیشه ماندگار است. این ارکستر برای گسترش موسیقی ایران نیازمند ماندن و حیات است و البته نباید در این مسیر فقط به شعر و خواننده توجه داشته باشد.
علیزاده با اشاره به اینکه بخش باکلام و تصنیف را تعدادی زیادی از مردم دوست دارند، خاطرنشان کرد: درحال حاضر بخشی از مردم؛ خود را در حد موسیقی بازاری پایین ‌آورده‌اند. پس این وظیفه‌ی ماست که کارها و آثاری ارایه دهیم که مردم را به فکر کردن وادار کند.

بیست و هشتم مرداد نود

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

آیا میدانید

  • چه سازی را برای یادگیری موسیقی انتخاب کنیم؟

    چه سازی را برای یادگیری موسیقی انتخاب کنیم؟

      چه سازی را برای یادگیری موسیقی انتخاب کنیم؟ (نکته: این نوشته، برای کسانی است که در انتخاب ساز مردد بوده و نیاز به راهنمایی دارند). شاید نخستین پرسش برای کسی که، ایده و آشنایی با موسیقی ندارد، و قصد یادگیری موسیقی داری این باشد: چه سازی را انتخاب کنم؟ انتخاب ساز، کاملا سلیقه ای است، و انتخاب ساز، در واقع انتخاب و دنبال کردن سلیقه فرد و برداشت شخص از موسیقی است. برای انتخاب ساز به منظور یادگیری موسیقی، چند عامل نقش مهمی دارند که به آنها اشاره میکنیم: سلیقه و علاقه فرد به صدای سازی که یا دیده، یا صدایش را شنیده، و آشنایی هرچند اندک نسبت آن ساز دارد. شکل ظاهری ساز نیز نقش به سزایی در انتخاب دارد. کسی که آشنایی چندانی با موسیقی ندارد، برای شروع نوازندگی و انتخاب، به شکل ظاهری ساز نیز نظر دارد. سبک و کاربرد ساز یکی از مهمترین نکات در انتخاب ساز است. در واقع کاربرد ساز در سبک های موسیقی پاپ، کلاسیک، سنتی و... میتواند یکی از مهمترین نکات در انتخاب ساز باشد. مشورت و راهنمایی صحیح، می تواند راه بسیار خوبی برای انتخاب ساز باشد. ولی در نهایت، خود شخص است که تصمیم گیرنده نهایی است. چند توصیه…

از ما بپرسید

  • چگونگي برقراري ارتباط نوازنده با مخاطب روي صحنه

    چگونگي برقراري ارتباط نوازنده با مخاطب روي صحنه

    چگونگي برقراري ارتباط نوازنده با مخاطب روي صحنه برقراری ارتباط نوازنده در حین اجرای زنده، با شوندگان حاضر در سالن، مبحثی بسیار جدی و جالب است که برای تحلیل و چگونگی و راه های مختلف برای تاثیر گذاری بیشتر آن نیاز به نوشتاری مفصل دارد که به زودی در مورد آن، در این سایت بحث شده و نوشته هایی برای خواندن شما عزیزان آماده و عرضه خواهد شد. بیست و هفتم خرداد هشتاد و نه  

درباره ی موسیقی هنری ایران

logo persian004 موسیقی هنری ایران، نخستین روزنامه الکترونیکی روزانه موسیقی ایران

همکاری: پیام به این شماره تلگرام
09226521131