بداهه‌نوازی حسین علیزاده با سلانه و تار

نوشته شده توسط persianartmusic Posted in مقالات بازدید: 677

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

بداهه‌نوازی حسین علیزاده با سلانه و تار

بداهه‌نوازی حسین علیزاده با سلانه و تار

بداهه‌نوازی حسین علیزاده با سلانه و تار
بداهه‌نوازی حسین علیزاده با سلانه و تار

حسین علیزاده با همراهی حمید قنبری دومین شب بداهه‌نوازی خود را روی صحنه برد.

به گزارش ایسنا، در بخش نخست این اجرا که شامگاه پنجم شهریورماه در تالار وحدت برگزار شد، علیزاده با ساز «سلانه» هنرنمایی کرد. استقبال از این اجرا خوب بود و علاوه بر پر شدن صندلی‌های همکف، بالکن‌های اول و دوم نیز به‌طور کامل پر شد بود. در بالکن سوم نیز تا نیمه مخاطبان نشسته بودند.

صحنه اجرا با شمع آراسته شده بود به‌شکلی که در دو طرف صحنه، دو شمع قرار گرفته شده بود و حال و هوایی عرفانی به اجرا می‌داد.

پس از استراحتی کوتاه، بخش دوم این کنسرت شروع شد که علیزاده با تار و قنبری با تنبک در آن بداهه‌نوازی کردند.

پس از اتمام این بخش، علیزاده و قنبری در میان تشویق‌های مردم از صحنه خارج شدند، اما تشویق‌ها نه‌تنها پایان نیافت، بلکه ریتم خاصی پیدا کرد و در نهایت، علیزاده و قنبری را دوباره به صحنه کشاند تا قطعات «سلام» اثر زنده‌یاد حسن کسایی و «ایران ای سرای امید» اثر محمدرضا لطفی نواخته شود.

در بروشورهایی معرفی این اجرای، قطعه‌ای از حسین علیزاده با این مضمون نوشته شده بود: یک لحظه ... یک زخمه، یک روزن. می‌شکفد خورشید در دل / آن لحظه ... آن روزن، آن زخمه، می‌کشاند، می‌رباید، می رهاند تا ابد.

علیزاده در شب نخست این اجرا نیز گفته بوده است: موسیقی شغل ما نیست، عشق ماست. اگر مسؤولان موسیقی را حذف کنند، اعتقادات خود را حذف کرده‌اند، چون در تمام مراسم مانند دفاع مقدس و پاسداشت مدافعان حرم، برای القای حس میهن‌پرستانه از موسیقی استفاده می‌شود. موسیقی را از من و امثال من نمی‌توانند بگیرند. اگر موسیقی بخواهد شهید داشته باشد، من در صف اول آن ایستاده‌ام.

نرگس آبیار - کارگردان سینما - از جمله هنرمندانی بود که در شب دوم بداهه‌نوازی علیزاده و قنبری حضور داشت.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

آیا میدانید

  • چه سازی را برای یادگیری موسیقی انتخاب کنیم؟

    چه سازی را برای یادگیری موسیقی انتخاب کنیم؟

      چه سازی را برای یادگیری موسیقی انتخاب کنیم؟ (نکته: این نوشته، برای کسانی است که در انتخاب ساز مردد بوده و نیاز به راهنمایی دارند). شاید نخستین پرسش برای کسی که، ایده و آشنایی با موسیقی ندارد، و قصد یادگیری موسیقی داری این باشد: چه سازی را انتخاب کنم؟ انتخاب ساز، کاملا سلیقه ای است، و انتخاب ساز، در واقع انتخاب و دنبال کردن سلیقه فرد و برداشت شخص از موسیقی است. برای انتخاب ساز به منظور یادگیری موسیقی، چند عامل نقش مهمی دارند که به آنها اشاره میکنیم: سلیقه و علاقه فرد به صدای سازی که یا دیده، یا صدایش را شنیده، و آشنایی هرچند اندک نسبت آن ساز دارد. شکل ظاهری ساز نیز نقش به سزایی در انتخاب دارد. کسی که آشنایی چندانی با موسیقی ندارد، برای شروع نوازندگی و انتخاب، به شکل ظاهری ساز نیز نظر دارد. سبک و کاربرد ساز یکی از مهمترین نکات در انتخاب ساز است. در واقع کاربرد ساز در سبک های موسیقی پاپ، کلاسیک، سنتی و... میتواند یکی از مهمترین نکات در انتخاب ساز باشد. مشورت و راهنمایی صحیح، می تواند راه بسیار خوبی برای انتخاب ساز باشد. ولی در نهایت، خود شخص است که تصمیم گیرنده نهایی است. چند توصیه…

از ما بپرسید

  • چگونگي برقراري ارتباط نوازنده با مخاطب روي صحنه

    چگونگي برقراري ارتباط نوازنده با مخاطب روي صحنه

    چگونگي برقراري ارتباط نوازنده با مخاطب روي صحنه برقراری ارتباط نوازنده در حین اجرای زنده، با شوندگان حاضر در سالن، مبحثی بسیار جدی و جالب است که برای تحلیل و چگونگی و راه های مختلف برای تاثیر گذاری بیشتر آن نیاز به نوشتاری مفصل دارد که به زودی در مورد آن، در این سایت بحث شده و نوشته هایی برای خواندن شما عزیزان آماده و عرضه خواهد شد. بیست و هفتم خرداد هشتاد و نه  

درباره ی موسیقی هنری ایران

logo persian004 موسیقی هنری ایران، نخستین روزنامه الکترونیکی روزانه موسیقی ایران

همکاری: پیام به این شماره تلگرام
09226521131