پرداختن به راک ایرانی بدون زیرمیزی‌های رایج

نوشته شده توسط persianartmusic Posted in مقالات بازدید: 701

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

پرداختن به راک ایرانی بدون زیرمیزی‌های رایج

پرداختن به راک ایرانی بدون زیرمیزی‌های رایج/ یغمایی مطبوعاتی شد

پرداختن به راک ایرانی بدون زیرمیزی‌های رایج
پرداختن به راک ایرانی بدون زیرمیزی‌های رایج

صد و شصتمین ماهنامه فرهنگی، هنری «هنر موسیقی» با نگاهی ویژه به موسیقی راک ایرانی و تحلیل و بررسی این جریان موسیقایی در کشورمان منتشر شد.

به گزارش خبرنگار مهر، صد و شصتمین ماهنامه فرهنگی، هنری «هنر موسیقی» با نگاهی ویژه به موسیقی راک ایرانی و تحلیل و بررسی این جریان توسط تعدادی از کارشناسان و منتقدان موسیقی، منتشر شد.

مهدی ستایشگر سردبیر نشریه «هنر موسیقی» در بخشی از سرمقاله ای با عنوان «و ما ادراک ما راک!» آورده است: «از چندی پیش و بعد از گردهمایی تحریریه بر آن شدیم که از موسیقی راک ایرانی هم سخن بگوییم و حال با پرونده ای که به همت همکاران جوان و علاقه مند آشنا به این موسیقی به ویژه نامه بدل شد، روند موسیقی راک در ایران را روی میز نهادیم؛ بدون نگاه زیرمیزی های رایج! و نا گفته هم نماند که وقتی قرارمان بر موسیقی راک در این شماره شد، من به دوستان مسئول تهیه و سفارش مطلب برای این پرونده به شوخی گفتم خب من هم از راک های ردیف موسیقی ایران می نویسم. از راک هندی و راک عبدالله و راک کشمیریان که صفیرکشان خودش را به اوج می رساند؛ اما بعد دیدم شگفتا بحث سر موسیقی راک اندرول است نه راک های ردیف و ما هم که «و ما ادراک ما راک». به هر حال امیدوارم حق راک دوستان و هنرمندان راک ایرانی، به ویژه نسل جدید پس از انقلاب ۱۳۵۷ که در این پرونده به آن پرداخته شده، ادا شده باشد.»

«موسیقی راک موجودیتی زنده و در حال رشد»، «بررسی روند تلفیق در موسیقی معاصر ایران» نوشته فرزاد فخرالدینی، «سرچشمه راک ایرانی، ستون پاپ طلایی دهه ۱۳۵۰ / تقلید سخت یا اصالت ساده» نوشته امیر بهاری، «نگاهی غیر تئوریک به ژانرهای مردم پسند موسیقی معاصر / پاپ و راک تعامل یا تقابل» نوشته محمدعلی پورخصالیان، «چه کسی راک تر است؟» نوشته رامین بهنا، «راک شناسی از دیدگاه مخاطب و هنرمند / راکر را با رسم شکل نشان دهید» به نویسندگی سیامک قلی زاده همراه با مروری بر کارنامه کاوه یغمایی با عنوان «از آغاز مترسک تا پایان منشور» نوشته بابک علوی، گفتگوی امیر بهاری و سیامک قلی زاده با کاوه یغمایی با عنوان «ارتباط هنرمند و مردم را نمی توان قطع کرد» و نگاهی به ترانه های تازه آلبوم کاوه یغمایی با عنوان «منشور از زاویه ای دیگر» بخش‌هایی از صد و شصتمین ماهنامه فرهنگی هنری «هنر موسیقی» را تشکیل می دهند.

صد و شصتمین ماهنامه فرهنگی، هنری «هنر موسیقی» با نگاهی ویژه به موسیقی راک ایرانی و تحلیل و بررسی این جریان موسیقایی در کشورمان منتشر شد.

به گزارش خبرنگار مهر، صد و شصتمین ماهنامه فرهنگی، هنری «هنر موسیقی» با نگاهی ویژه به موسیقی راک ایرانی و تحلیل و بررسی این جریان توسط تعدادی از کارشناسان و منتقدان موسیقی، منتشر شد.

مهدی ستایشگر سردبیر نشریه «هنر موسیقی» در بخشی از سرمقاله ای با عنوان «و ما ادراک ما راک!» آورده است: «از چندی پیش و بعد از گردهمایی تحریریه بر آن شدیم که از موسیقی راک ایرانی هم سخن بگوییم و حال با پرونده ای که به همت همکاران جوان و علاقه مند آشنا به این موسیقی به ویژه نامه بدل شد، روند موسیقی راک در ایران را روی میز نهادیم؛ بدون نگاه زیرمیزی های رایج! و نا گفته هم نماند که وقتی قرارمان بر موسیقی راک در این شماره شد، من به دوستان مسئول تهیه و سفارش مطلب برای این پرونده به شوخی گفتم خب من هم از راک های ردیف موسیقی ایران می نویسم. از راک هندی و راک عبدالله و راک کشمیریان که صفیرکشان خودش را به اوج می رساند؛ اما بعد دیدم شگفتا بحث سر موسیقی راک اندرول است نه راک های ردیف و ما هم که «و ما ادراک ما راک». به هر حال امیدوارم حق راک دوستان و هنرمندان راک ایرانی، به ویژه نسل جدید پس از انقلاب ۱۳۵۷ که در این پرونده به آن پرداخته شده، ادا شده باشد.»

«موسیقی راک موجودیتی زنده و در حال رشد»، «بررسی روند تلفیق در موسیقی معاصر ایران» نوشته فرزاد فخرالدینی، «سرچشمه راک ایرانی، ستون پاپ طلایی دهه ۱۳۵۰ / تقلید سخت یا اصالت ساده» نوشته امیر بهاری، «نگاهی غیر تئوریک به ژانرهای مردم پسند موسیقی معاصر / پاپ و راک تعامل یا تقابل» نوشته محمدعلی پورخصالیان، «چه کسی راک تر است؟» نوشته رامین بهنا، «راک شناسی از دیدگاه مخاطب و هنرمند / راکر را با رسم شکل نشان دهید» به نویسندگی سیامک قلی زاده همراه با مروری بر کارنامه کاوه یغمایی با عنوان «از آغاز مترسک تا پایان منشور» نوشته بابک علوی، گفتگوی امیر بهاری و سیامک قلی زاده با کاوه یغمایی با عنوان «ارتباط هنرمند و مردم را نمی توان قطع کرد» و نگاهی به ترانه های تازه آلبوم کاوه یغمایی با عنوان «منشور از زاویه ای دیگر» بخش‌هایی از صد و شصتمین ماهنامه فرهنگی هنری «هنر موسیقی» را تشکیل می دهند.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

آیا میدانید

  • چه سازی را برای یادگیری موسیقی انتخاب کنیم؟

    چه سازی را برای یادگیری موسیقی انتخاب کنیم؟

      چه سازی را برای یادگیری موسیقی انتخاب کنیم؟ (نکته: این نوشته، برای کسانی است که در انتخاب ساز مردد بوده و نیاز به راهنمایی دارند). شاید نخستین پرسش برای کسی که، ایده و آشنایی با موسیقی ندارد، و قصد یادگیری موسیقی داری این باشد: چه سازی را انتخاب کنم؟ انتخاب ساز، کاملا سلیقه ای است، و انتخاب ساز، در واقع انتخاب و دنبال کردن سلیقه فرد و برداشت شخص از موسیقی است. برای انتخاب ساز به منظور یادگیری موسیقی، چند عامل نقش مهمی دارند که به آنها اشاره میکنیم: سلیقه و علاقه فرد به صدای سازی که یا دیده، یا صدایش را شنیده، و آشنایی هرچند اندک نسبت آن ساز دارد. شکل ظاهری ساز نیز نقش به سزایی در انتخاب دارد. کسی که آشنایی چندانی با موسیقی ندارد، برای شروع نوازندگی و انتخاب، به شکل ظاهری ساز نیز نظر دارد. سبک و کاربرد ساز یکی از مهمترین نکات در انتخاب ساز است. در واقع کاربرد ساز در سبک های موسیقی پاپ، کلاسیک، سنتی و... میتواند یکی از مهمترین نکات در انتخاب ساز باشد. مشورت و راهنمایی صحیح، می تواند راه بسیار خوبی برای انتخاب ساز باشد. ولی در نهایت، خود شخص است که تصمیم گیرنده نهایی است. چند توصیه…

از ما بپرسید

  • چگونگي برقراري ارتباط نوازنده با مخاطب روي صحنه

    چگونگي برقراري ارتباط نوازنده با مخاطب روي صحنه

    چگونگي برقراري ارتباط نوازنده با مخاطب روي صحنه برقراری ارتباط نوازنده در حین اجرای زنده، با شوندگان حاضر در سالن، مبحثی بسیار جدی و جالب است که برای تحلیل و چگونگی و راه های مختلف برای تاثیر گذاری بیشتر آن نیاز به نوشتاری مفصل دارد که به زودی در مورد آن، در این سایت بحث شده و نوشته هایی برای خواندن شما عزیزان آماده و عرضه خواهد شد. بیست و هفتم خرداد هشتاد و نه  

درباره ی موسیقی هنری ایران

logo persian004 موسیقی هنری ایران، نخستین روزنامه الکترونیکی روزانه موسیقی ایران

همکاری: پیام به این شماره تلگرام
09226521131