پورناظری‌ها و توتونچیان در راه جشنواره تازه

نوشته شده توسط persianartmusic Posted in مقالات بازدید: 641

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

پورناظری‌ها و توتونچیان در راه جشنواره تازه

پورناظری‌ها و توتونچیان در راه جشنواره تازه

پورناظری‌ها و توتونچیان در راه جشنواره تازه
پورناظری‌ها و توتونچیان در راه جشنواره تازه

دوباره جایزه‌ها بین دوستان و آشنایان توزیع می‌شود؟!

فارس: برخی شنیده‌ها حکایت از حضور دوباره پورناظری‌ها در تیم اجرایی جشنواره موسیقی فجر دارد. همچنین گفته‌می‌شود محمدحسین توتونچیان مدیر سایت ایران کنسرت برای در دست گرفتن انحصار بلیت‌فروشی این دوره پیشنهادی یک میلیاردی ‌(به عنوان پیش‌پرداخت) ارایه داده است.

گروه موسیقی: سال گذشته و در جریان جشنواره سی و یکم موسیقی فجر که با تغییراتی نسبت به دوره‌های گذشته برگزار شد، هفت جایزه از چهارده جایزه جدید التاسیس «باربد» به «هیات داوران» و «هیات برگزاری» جشنواره اهدا شد و مواردی چون اهدای جایزه اصلی (60 سکه بهار آزادی) به آلبوم «نه فرشته‌ام نه شیطان» و حتی کاندید شدن شخص رییس جشنواره انتقادات زیادی را به همراه داشت. اما چه اتفاقی افتاد که علی‌رغم همه انتقادات و مشکلات عدیده دوره گذشته تیم قبلی دوباره هدایت این دوره را بر عهده گرفتند؟ 

*قدم اول: ابراز پشیمانی

پس از برگزاری این رویداد موسیقایی در اسفند ماه سال گذشته، شدت انتقادات به حدی رسید که تقریبا تمام عوامل برگزاری جشنواره علی‌رغم سود و منفعت خوشایندش، ابتدا قید حضور در جشنواره بعدی را زدند و رسما و اسما اعلام کردند که دیگر در جشنواره موسیقی فجر حضور نخواهند داشت. حتی بعضا برخی از مسولین و مشاوران جشنواره از شرکت در این رویداد ابراز پشیمانی هم کردند!

اردبیهشت ماه امسال حمیدرضا نوربخش قاطعانه و با صراحت اعلام کرد دیگر در جشنواره مسولیتی قبول نخواهد کرد اما سرنوشت پست مدیر عاملی خانه موسیقی تکرار شد و ورق‌ها برگشت و به یکباره حکم ریاست صادر شد!

*قدم دوم: فرافکنی و القا حس طلبکاری

از طرفی سهراب پورناظری در نشست کنسرت «از دوار چرخ» از جشنواره موسیقی و حضورشان در تیم اجرای سخن و گفت و ابراز پشیمانی کرد: «حضور در جشنواره برای ما پشیمانی بزرگی را به بار آورد و دیگر از کنار جشنواره فجر رد نمی‌شویم.» اما صحبت‌های پورناظری به همینجا ختم نشد او پس از ابراز پشیمانی از حضور در جشنواره عنوان کرد: «نام من و تهمورس از جشنواره اعتبار نمی‌گیرد. این جشنواره است که از نام ما دارای اعتبار می‌‌شود. ما نیازمند پول جشنواره هم نیستیم. اصلا چرا باید باشیم؟ چرا من باید برای چند میلیون تومان خودم را خراب کنم؟ حضور در جشنواره‌ی فجر پشیمانی بزرگی برای من و تهمورس بود

این صحبت‌های پورناظری در برنامه تلوزیونی ساعت 25 هم تکرار شد و ابراز پشیمانی‌ها ادامه داشت. چندی پیش هم این نوازنده متنی را در صفحه شخصی‌اش منتشر کرد و اعلام کرد که جشنواره 100 میلیون تومان بابت امور اجرایی سال گذشته به شرکت تحت مدیریتشان بدهکار است!

*قدم سوم: حضور دوباره در جشنواره و نیل به هدف اصلی

اما به تازگی شنیده‌هایی مبنی بر حضور دوباره برادارن پورناظری در جشنواره موسیقی فجر شنیده می‌شود و قرار است در جشنواره امسال نیز حضور داشته باشند و چند بخش جشنواره از جمله «بین‌الملل» را برگزار کنند. حضور دوباره پورناظری‌ها و چهره‌های تکراری سال گذشته در جشنواره موسیقی فجر چند سوال را در ذهن متبادر می‌کند:

-اول: اگر جشنواره موسیقی فجر بنابر نقل قول این نوزانده تنبور، نه «اعتبار» می‌دهد و نه «پول»، توجیه حضور دوباره پس از آنهمه ابراز پشیمانی و فرافکنی چیست؟

-دوم: آیا حضور تیم قبلی برگزاری جشنواره، مقدمات پرزنت و معرفی دوباره سایت‌های بلیت فروشی گمنام متعلق به اعضای برگزاری را فراهم می‌کند؟

-سوم: آیا تصمیم‌گیری‌های آنی و لحظه‌ای منجر به اتفاقاتی چون تغییر 12 باره جدول برگزاری جشنواره موسیقی فجر می‌شود؟ ( سال گذشته در اتفاقی بی‌سابقه، 12 بار جدول برنامه‌ اجراها تغییر کرد!)

-چهارم: آیا تلرانس مالی قرارداد هنرمندان دوباره از 3 تا 200 میلیون تومان خواهد بود؟ (سال گذشته برخی از گروه‌ها از جمله گروه‌های موسیقی محلی قرارداری معادل سه ملیون تومان دریافت کردند و گروه کامکارها 200 میلیون!)

-پنجم: آیا دوباره سکه‌های جایزه باربد به آلبوم‌های خودی خواهد رسید؟!

-ششم: آیا بعد از برگزاری این دوره از جشنواره هم دوباره ابراز ندامت می‌کنیم و فریاد «ما دیگر نیستیم» سر می‌دهیم و سر آخر هنگام برگزاری دوره بعدی که رسید، در اول صف جشنواره می‌ایستیم تا زودتر به امضای قرار داد و البته «پول» برسیم؟

 

*پی‌نوشت: برخی منابع از حضور سامانه بلیت فروشی «ایران کنسرت» در این دوره از جشنواره خبر می‌دهند. شنیده شده محمد حسین توتونچیان مدیر این سایت برای در دست گرفتن انحصار بلیت فروشی این دوره جشنواره پیشنهادی یک میلیاردی ‌(به عنوان پیش‌پرداخت) ارایه داده است. حضور احتمالی این سامانه بلیت فروشی به صورت انحصاری صحبت‌های پیشین نوربخش بنابر خروج جشنواره از منوپل و انحصار را نقض خواهد کرد.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

آیا میدانید

  • چه سازی را برای یادگیری موسیقی انتخاب کنیم؟

    چه سازی را برای یادگیری موسیقی انتخاب کنیم؟

      چه سازی را برای یادگیری موسیقی انتخاب کنیم؟ (نکته: این نوشته، برای کسانی است که در انتخاب ساز مردد بوده و نیاز به راهنمایی دارند). شاید نخستین پرسش برای کسی که، ایده و آشنایی با موسیقی ندارد، و قصد یادگیری موسیقی داری این باشد: چه سازی را انتخاب کنم؟ انتخاب ساز، کاملا سلیقه ای است، و انتخاب ساز، در واقع انتخاب و دنبال کردن سلیقه فرد و برداشت شخص از موسیقی است. برای انتخاب ساز به منظور یادگیری موسیقی، چند عامل نقش مهمی دارند که به آنها اشاره میکنیم: سلیقه و علاقه فرد به صدای سازی که یا دیده، یا صدایش را شنیده، و آشنایی هرچند اندک نسبت آن ساز دارد. شکل ظاهری ساز نیز نقش به سزایی در انتخاب دارد. کسی که آشنایی چندانی با موسیقی ندارد، برای شروع نوازندگی و انتخاب، به شکل ظاهری ساز نیز نظر دارد. سبک و کاربرد ساز یکی از مهمترین نکات در انتخاب ساز است. در واقع کاربرد ساز در سبک های موسیقی پاپ، کلاسیک، سنتی و... میتواند یکی از مهمترین نکات در انتخاب ساز باشد. مشورت و راهنمایی صحیح، می تواند راه بسیار خوبی برای انتخاب ساز باشد. ولی در نهایت، خود شخص است که تصمیم گیرنده نهایی است. چند توصیه…

از ما بپرسید

  • چگونگي برقراري ارتباط نوازنده با مخاطب روي صحنه

    چگونگي برقراري ارتباط نوازنده با مخاطب روي صحنه

    چگونگي برقراري ارتباط نوازنده با مخاطب روي صحنه برقراری ارتباط نوازنده در حین اجرای زنده، با شوندگان حاضر در سالن، مبحثی بسیار جدی و جالب است که برای تحلیل و چگونگی و راه های مختلف برای تاثیر گذاری بیشتر آن نیاز به نوشتاری مفصل دارد که به زودی در مورد آن، در این سایت بحث شده و نوشته هایی برای خواندن شما عزیزان آماده و عرضه خواهد شد. بیست و هفتم خرداد هشتاد و نه  

درباره ی موسیقی هنری ایران

logo persian004 موسیقی هنری ایران، نخستین روزنامه الکترونیکی روزانه موسیقی ایران

همکاری: پیام به این شماره تلگرام
09226521131