درگذشت هموطنان عزیزمان در زلزله کرمانشاه را تسلیت می گوییم

ادامه حاشیه های معرفی نشدن مدیرکل دفتر موسیقی

نوشته شده توسط persianartmusic. ارسال در مقالات

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

 

ادامه حاشیه های معرفی نشدن مدیرکل دفتر موسیقی

ادامه حاشیه های معرفی نشدن مدیرکل دفتر موسیقی

ادامه حاشیه های معرفی نشدن مدیرکل دفتر موسیقی
ادامه حاشیه های معرفی نشدن مدیرکل دفتر موسیقی

 

در حالی که برای دومین بار مهلت حکم سرپرست کنونی دفتر موسیقی یعنی فرزاد طالبی به پایان رسیده است همچنان خبری از معرفی مدیرکل این مجموعه نیست.

 

به گزارش خبرنگار موسیقی تابناک فرهنگی، در حالی که برای دومین بار مهلت حکم سرپرست کنونی دفتر موسیقی یعنی فرزاد طالبی به پایان رسیده است همچنان خبری از معرفی مدیرکل این مجموعه نیست.

 14 تیر ماه امسال خبر استعفای پیروز ارجمند از دفتر موسیقی و انتصاب فرزاد طالبی به عنوان سرپرست دفتر موسیقی منتشر شد

فرزاد طالبی از اوایل بهار امسال از سازمان زیباسازی شهرداری تهران به دفتر موسیقی نقل مکان کرد تا به عنوان معاون ارجمند فعالیت کند که البته این انتصاب در نوع خود بسیار جالب توجه بود. از همان اوایل آمدن طالبی به دفتر موسیقی بسیاری بر این اعتقاد بودند که ارجمند به زودی کنار گذاشته خواهد شد و به همین دلیل فرزاد طالبی را به دفتر موسیقی آورده اند تا به سرعت در جریان امور و وضعیت این دفتر قرار بگیرد و در اولین فرصت جایگزین او شود

 

اما پس از رفتن پیروز ارجمند از دفتر موسیقی، حکم سرپرستی این دفتر برای طالبی صادر شد تا مشخص شود کارها آنطور که پیش بینی می شد پیش نمی رود. پس از صدور این حکم، همان زمان در محافل موسیقی زمزمه هایی می شد مبنی بر اینکه وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با انتصاب فرزاد طالبی به عنوان مدیرکل دفتر موسیقی مخالفت کرده و از علی مرادخانی(معاون امور هنری وزیر) خواسته تا فرد دیگری را برای این پست معرفی کند

 

طی سه ماه اول سرپرستی طالبی هیچ گزینه ای به عنوان مدیرکل دفتر موسیقی معرفی نشد و بسیاری از رسانه ها به گمان اینکه حکم سرپرست دفتر موسیقی قاعدتا باید سه ماهه باشد از معرفی نشدن مدیرکل جدید نوشتند؛ اما مسئولان وزارت ارشاد گفتند به لحاظ قانونی حکم سرپرستی تا 4 ماه نیز می تواند ادامه داشته باشد

 

درست 14 آبان مهلت چهار ماهه سرپرستی فرزاد طالبی در دفتر موسیقی به پایان رسید و مسئولان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مانند حسین نوش‌آبادی(سخنگوی وزارت ارشاد) خبر از انتصاب مدیرکل جدید در آینده ای نزدیک می دادند. برای مثال نوش آبادی 23 آذر در نشست خبری با اهالی رسانه عنوان کرده بود هفته آینده مدیرکل دفتر موسیقی معرفی می شود

به هر روی این اتفاق در نهایت نیافتاد و اوایل دی ماه مسئولان وزارت ارشاد عنوان کردند امکان تمدید حکم سرپرستی دفتر موسیقی برای 4 ماه دیگر وجود دارد و در نهایت این حکم برای یک دوره دیگر تمدید شد

روز گذشته یعنی جمعه 14 اسفند دقیقا 8 ماه می شود که دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به وسیله سرپرست اداره می شود و حالا دوره هر دو حکم 4 ماهه فرزاد طالبی در این سمت به پایان رسیده است اما همچنان خبری از معرفی مدیرکل دفتر موسیقی نیست.

در چنین شرایطی این سئوال به ذهن متبادر می شود که آیا واقعا هیچ مدیری برای به دست گرفتن سکان هدایت دفتر موسیقی در بین مدیران موسیقی مملکتمان وجود ندارد که وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و معاون امور هنری اش بتوانند بر سر آن به توافقی دو طرفه برسند؟

 

هر چند شنیده ها حکایت از آن دارد که تا کنون برخی مدیران برای نشستن بر روی صندلی مدیرکلی دفتر موسیقی از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مورد بررسی قرار گرفته اند اما پیشنهاد آنها با مخالفت علی مرادخانی روبرو شده است و معاون امور هنری وزیر ارشاد همچنان بر انتصاب فرزاد طالبی به عنوان مدیرکل دفتر موسیقی تاکید دارد.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

آیا میدانید

  • چه سازی را برای یادگیری موسیقی انتخاب کنیم؟

    ساز مورد علاقه خود را انتخاب کنید

    چه سازی را برای یادگیری موسیقی انتخاب کنیم؟

      چه سازی را برای یادگیری موسیقی انتخاب کنیم؟ (نکته: این نوشته، برای کسانی است که در انتخاب ساز مردد بوده و نیاز به راهنمایی دارند). شاید نخستین پرسش برای کسی که، ایده و آشنایی با موسیقی ندارد، و قصد یادگیری موسیقی داری این باشد: چه سازی را انتخاب کنم؟ انتخاب ساز، کاملا سلیقه ای است، و انتخاب ساز، در واقع انتخاب و دنبال کردن سلیقه فرد و برداشت شخص از موسیقی است. برای انتخاب ساز به منظور یادگیری موسیقی، چند عامل نقش مهمی دارند که به آنها اشاره میکنیم: سلیقه و علاقه فرد به صدای سازی که یا دیده، یا صدایش را شنیده، و آشنایی هرچند اندک نسبت آن ساز دارد. شکل ظاهری ساز نیز نقش به سزایی در انتخاب دارد. کسی که آشنایی چندانی با موسیقی ندارد، برای شروع نوازندگی و انتخاب، به شکل ظاهری ساز نیز نظر دارد. سبک و کاربرد ساز یکی از مهمترین نکات در انتخاب ساز است. در واقع کاربرد ساز در سبک های موسیقی پاپ، کلاسیک، سنتی و... میتواند یکی از مهمترین نکات در انتخاب ساز باشد. مشورت و راهنمایی صحیح، می تواند راه بسیار خوبی برای انتخاب ساز باشد. ولی در نهایت، خود شخص است که تصمیم گیرنده نهایی است. چند توصیه…

از ما بپرسید

  • آيا مي توان رديف دستگاه هاي موسيقي را فقط با بمل و ديز اجرا كرد؟

    آيا مي توان رديف دستگاه هاي موسيقي را فقط با بمل و ديز اجرا كرد؟ برای اجرای یک دستگاه یا آواز، نخست باید به فواصل آن توجه کرد، که اگر مطابق با فواصل موجود در سازهای غیر ایرانی (سازهای با فواصل نیم پرده ای) باشند، می شود این دستگاه ها یا آوازها را با این سازها اجرا کرد. مثل دستگاه ماهور. ولی نکته ای مهم وجود دارد و آن اینکه دستگاه ها و آوازهای موسیقی ایرانی، هر کدام از گوشه هایی تشکیل شده اند که ممکن است مطابق با گوشه های ابتدایی دستگاه نباشند. مثلا در دستگاه ماهور، گوشه "دلکش" در ماهور آمده ولی از نظر فواصل مطابق دستگاه "شور" است، پس با اینکه در ماهور آمده ولی علامت های تغییر دهنده آن مانند دستگاه شور است. حال اگر ما بخواهیم ماهور را با سازی مثل گیتار اجرا کنیم، وقتی به گوشه دلکش می رسیم، باید فواصل شور را اجرا کنیم که در حالت طبیعی امکان پذیر نیست. در گذشته و زمانی که سازهای غیر ایرانی وارد ایران شدند، چند راهکار برای اجرای دستگاه های ایرانی در نظر گرفته شد. (به غیر از سازهای زهی مثل ویولن که مشکلی از نظر فواصل نداشت). یک راه این بود که سازی مثل…

درباره ی موسیقی هنری ایران

logo persian004 موسیقی هنری ایران، نخستین روزنامه الکترونیکی روزانه موسیقی ایران

همکاری: پیام به این شماره تلگرام
09226521131