«درک گلیسون» رهبر جدید ارکستر سمفونیک تهران شد

نوشته شده توسط persianartmusic Posted in تازه ها بازدید: 696

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

«درک گلیسون» رهبر جدید ارکستر سمفونیک تهران شد

موسیقی هنری ایران: براساس تصمیم شورای سیاستگذاری ارکستر سمفونیک تهران، «درک گلیسون» رهبر مهمان ارکستر شد و از امروز تمریناتش را آغاز کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه اطلاع رسانی موسیقی ایران، ارکستر سمفونیک تهران پس از انتخاب گلیسون، تمرینات خود را با سمفونی شماره شش چایکوفسکی آغاز کرده و به زودی تاریخ کنسرت ارکستر اعلام خواهد شد.

درک گلیسون در دوبلین پایتخت ایرلند متولد شد. از دوران کودکی به فراگیری پیانو و سازهای زهی پرداخت و پس از آن تحصیلات عالی موسیقی را در زمینه‌های آهنگسازی و رهبری ارکستر در کنسرواتوارهای دوبلین، لندن و وین ادامه داد.وی همچنین در دانشگاه‌های کالیفرنیا و لس‌آنجلس به تحصیل موسیقی فیلم پرداخت. گلیسون از ۱۵ سالگی به عنوان نوازنده منتخب کشورش وارد ارکستر جوانان اروپا شد.

این ارکستر در فستیوال‌های معتبری مانند سالز بورگ و فستیوال ادینبورگ که در آن زمان زیر نظر بزرگانی همچون هربرت فون کارایان و لئونارد برنستاین اداره می‌شد، روی صحنه می‌رفت.

گلیسون در سال ۱۹۸۴ برنده جایزه رهبری ارکستر در لندن شد و از آن پس با ارکسترهای متعددی ازقبیل ارکستر سمفونیک لندن و ارکستر سمفونیک BBC به اجرای برنامه پرداخت.

بنابر تجربیات وی در آهنگسازی، درک گلیسون در سرتاسر اروپا و آمریکا آثار متعددی از آهنگسازان معاصر را اجرا و ضبط کرده است که از مهم‌ترین این اجراها می‌توان به رهبری ارکستر Da Camera Fiorentina کشور ایتالیا، ارکستر دولتی چک، ارکستر RTL لوکزامبورگ، ارکستر سمفونیک هلند، ارکستر Szombathely مجارستان، ارکستر رادیو دانمارک، ارکستر سمفونیک رادیو ملی بلغارستان، ارکستر فلارمونیک بلغارستان، ارکستر سمفونیک لندن و ارکستر سمفونیک BBC اشاره کرد.

از ضبط‌های وی، فانتری رومئو و ژولیت از چایکوفسکی و زدراویستا اثر پروکفیف است که توسط کمپانی کارلتونو با کر و ارکستر سمفونیک لندن اجرا شده است.

از مهمترین اجراهای وی در زمینه اپرا، می­توان به لاتراویتا اثر وردی ـ دُن ژوان، عروسی فیگارو و فلوت سحرآمیز اثر موتسارت، کارمن اثر بیزه و اوژن اونگین اثر چایکوفسکی اشاره کرد.

وی در حال حاضر رهبر ارکستر فیلارمونیک دوبلین و آخرین رهبر مهمان ارکستر سمفونیک تهران تا پیش از محرم و صفر است.

هشتم آذر هشتاد و نه

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

آیا میدانید

  • چه سازی را برای یادگیری موسیقی انتخاب کنیم؟

    چه سازی را برای یادگیری موسیقی انتخاب کنیم؟

      چه سازی را برای یادگیری موسیقی انتخاب کنیم؟ (نکته: این نوشته، برای کسانی است که در انتخاب ساز مردد بوده و نیاز به راهنمایی دارند). شاید نخستین پرسش برای کسی که، ایده و آشنایی با موسیقی ندارد، و قصد یادگیری موسیقی داری این باشد: چه سازی را انتخاب کنم؟ انتخاب ساز، کاملا سلیقه ای است، و انتخاب ساز، در واقع انتخاب و دنبال کردن سلیقه فرد و برداشت شخص از موسیقی است. برای انتخاب ساز به منظور یادگیری موسیقی، چند عامل نقش مهمی دارند که به آنها اشاره میکنیم: سلیقه و علاقه فرد به صدای سازی که یا دیده، یا صدایش را شنیده، و آشنایی هرچند اندک نسبت آن ساز دارد. شکل ظاهری ساز نیز نقش به سزایی در انتخاب دارد. کسی که آشنایی چندانی با موسیقی ندارد، برای شروع نوازندگی و انتخاب، به شکل ظاهری ساز نیز نظر دارد. سبک و کاربرد ساز یکی از مهمترین نکات در انتخاب ساز است. در واقع کاربرد ساز در سبک های موسیقی پاپ، کلاسیک، سنتی و... میتواند یکی از مهمترین نکات در انتخاب ساز باشد. مشورت و راهنمایی صحیح، می تواند راه بسیار خوبی برای انتخاب ساز باشد. ولی در نهایت، خود شخص است که تصمیم گیرنده نهایی است. چند توصیه…

از ما بپرسید

  • چگونگي برقراري ارتباط نوازنده با مخاطب روي صحنه

    چگونگي برقراري ارتباط نوازنده با مخاطب روي صحنه

    چگونگي برقراري ارتباط نوازنده با مخاطب روي صحنه برقراری ارتباط نوازنده در حین اجرای زنده، با شوندگان حاضر در سالن، مبحثی بسیار جدی و جالب است که برای تحلیل و چگونگی و راه های مختلف برای تاثیر گذاری بیشتر آن نیاز به نوشتاری مفصل دارد که به زودی در مورد آن، در این سایت بحث شده و نوشته هایی برای خواندن شما عزیزان آماده و عرضه خواهد شد. بیست و هفتم خرداد هشتاد و نه  

درباره ی موسیقی هنری ایران

logo persian004 موسیقی هنری ایران، نخستین روزنامه الکترونیکی روزانه موسیقی ایران

همکاری: پیام به این شماره تلگرام
09226521131