آزمون نوازندگی ارکستر سمفونیک تهران برگزار شد

نوشته شده توسط persianartmusic Posted in تازه ها بازدید: 668

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

آزمون نوازندگی ارکستر سمفونیک تهران برگزار شد

موسیقی هنری ایران: آزمون نوازندگی ارکستر سمفونیک تهران با حضور و نظارت اساتید موسیقی کلاسیک جهان، امیل تاباکوف رهبر ارکستر و دالیبور کاروای ویلنیست در تالار وحدت برگزار شد.

 

ارکستر سمفونیک تهران به مدیریت هنری علی رهبری و با حضور و نظارت اساتید موسیقی کلاسیک جهان، امیل تاباکوف رهبر ارکستر و دالیبور کاروای ویلنیست؛ آزمون نوازندگی ارکستر سمفونیک تهران را در تالار وحدت برگزار کرد.

علی رهبری مدیر هنری ارکستر سمفونیک تهران درباره آزمون نوازندگی ارکستر سمفونیک تهران گفت: از زمانی که من به عنوان مدیر هنری در ارکستر سمفونیک تهران حضور دارم دو اتفاق در ایران افتاده که واقعا فکر آن را نمی کردم و برای من باعث افتخار است. آن هم این است که ما امروز 170 آهنگساز ایرانی پیدا کرده ایم، آن هم در مملکتی که چند نفر که با هم رفیق بودند را همه می شناختند.

وی ادامه داد: الان می خواستیم صرفا ببینیم که حداکثر می توانیم 70 نفر نوازنده را جذب ارکستر سمفونیک تهران کنیم، حال امروز می بینیم که حدود 100 نفر آمده اند و در این میان استعدادهایی را کشف کرده ایم که اصلا ندیده بودیم. بسیار خوشبختم که اعلام کنم تا همین الان چندین چهره تازه و جوان تست داده اند نظر ما را به خود جلب کرده اند.

رهبری تصریح کرد: بزرگترین اشکالی که مملکت ما در هنر خصوصا در موسیقی داشت این بود که موسیقی برای چند نفر بیشتر نبود و جلوی جوان ها خوب گرفته شده بود و اگر هم کاری برای جوان ها شده بود بیشتر جنبه تبلیغاتی داشته و اساسی نبوده است.

وی در پایان گفت: من معتقدم باید پست های مهم و کارهای مهم را به جوان ها سپرد. آزمونی که الان انجام شده می بایست برای مهر انجام می شد ولی خوشبختانه الان موفق شدیم این کار را با کیفیت انجام دهیم و فکر می کنم الان ارکستر سمفونیک تهران با افرادی تازه نفس و با یک هیئت داوری بین المللی قضاوت شده است و هیچ کس در هیئت داوری نبوده که با نوازنده ها رابطه داشته باشد که این نکته در ایران بسیار مهم است و جا دارد اعلام کنم همه چیز حرفه ای قضاوت شده و از فروردین ماه ارکستر جدید سمفونیک تهران با قرارداد تازه ای کار خود را شروع می کند.

بیست و یکم بهمن نود و چهار

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

آیا میدانید

  • چه سازی را برای یادگیری موسیقی انتخاب کنیم؟

    چه سازی را برای یادگیری موسیقی انتخاب کنیم؟

      چه سازی را برای یادگیری موسیقی انتخاب کنیم؟ (نکته: این نوشته، برای کسانی است که در انتخاب ساز مردد بوده و نیاز به راهنمایی دارند). شاید نخستین پرسش برای کسی که، ایده و آشنایی با موسیقی ندارد، و قصد یادگیری موسیقی داری این باشد: چه سازی را انتخاب کنم؟ انتخاب ساز، کاملا سلیقه ای است، و انتخاب ساز، در واقع انتخاب و دنبال کردن سلیقه فرد و برداشت شخص از موسیقی است. برای انتخاب ساز به منظور یادگیری موسیقی، چند عامل نقش مهمی دارند که به آنها اشاره میکنیم: سلیقه و علاقه فرد به صدای سازی که یا دیده، یا صدایش را شنیده، و آشنایی هرچند اندک نسبت آن ساز دارد. شکل ظاهری ساز نیز نقش به سزایی در انتخاب دارد. کسی که آشنایی چندانی با موسیقی ندارد، برای شروع نوازندگی و انتخاب، به شکل ظاهری ساز نیز نظر دارد. سبک و کاربرد ساز یکی از مهمترین نکات در انتخاب ساز است. در واقع کاربرد ساز در سبک های موسیقی پاپ، کلاسیک، سنتی و... میتواند یکی از مهمترین نکات در انتخاب ساز باشد. مشورت و راهنمایی صحیح، می تواند راه بسیار خوبی برای انتخاب ساز باشد. ولی در نهایت، خود شخص است که تصمیم گیرنده نهایی است. چند توصیه…

از ما بپرسید

  • چگونگي برقراري ارتباط نوازنده با مخاطب روي صحنه

    چگونگي برقراري ارتباط نوازنده با مخاطب روي صحنه

    چگونگي برقراري ارتباط نوازنده با مخاطب روي صحنه برقراری ارتباط نوازنده در حین اجرای زنده، با شوندگان حاضر در سالن، مبحثی بسیار جدی و جالب است که برای تحلیل و چگونگی و راه های مختلف برای تاثیر گذاری بیشتر آن نیاز به نوشتاری مفصل دارد که به زودی در مورد آن، در این سایت بحث شده و نوشته هایی برای خواندن شما عزیزان آماده و عرضه خواهد شد. بیست و هفتم خرداد هشتاد و نه  

درباره ی موسیقی هنری ایران

logo persian004 موسیقی هنری ایران، نخستین روزنامه الکترونیکی روزانه موسیقی ایران

همکاری: پیام به این شماره تلگرام
09226521131