علی قمصری: تضاد فریبنده‌ى تیتر بیانیه‌ى خانه‌ موسیقى را دیدیم

نوشته شده توسط persianartmusic Posted in تازه ها بازدید: 474

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

علی قمصری: تضاد فریبنده‌ى تیتر بیانیه‌ى خانه‌ موسیقى را دیدیم

علی قمصری: تضاد فریبنده‌ى تیتر بیانیه‌ى خانه‌ موسیقى را دیدیم
علی قمصری: تضاد فریبنده‌ى تیتر بیانیه‌ى خانه‌ موسیقى را دیدیم

موسیقی هنری ایران: قمصری می‌گوید: همه‌ى ما تضاد فریبنده‌ى تیتر بیانیه‌ى خانه‌ى موسیقى (خانه‌ى موسیقى از منتقدینش شکایت نمى‌کند) با محتوایش را دیدیم. تمام عوامفریبى‌هاى خانه‌ى موسیقى شبیه همین تضاد نوشته‌اش است.

به گزارش ایلنا؛ علی قمصری در حاشیه انتشار لیست 500 نفره خانه موسیقی؛ متنی را به شرح زیر منتشر کرد:

«گذشته از موضوع و محتواى بیانیه‌ى منتقدین خانه موسیقی، از یک نکته بسیار شادم. این اولین همراهى سراسرى جامعه‌ى موسیقى در مورد یک موضوع مشترک است؛ که فارغ از تفاوت سلیقه‌ها، حقى مشترک را فریاد مى‌زنند. همانطور که سازهاى مختلف، قسمتى از یک قطعه‌ى تنظیم شده را کاملا تکصدایى اجرا مى‌کنند و این تکصدایى از قدرت، شجاعت و حق انتخاب نتیجه مى‌شود نه ناچارى.

چه چیزى مى‌تواند نام هنرمندانى چون حسین علیزاده، کیهان کلهر، مجید کیانى، داریوش طلایى، مختاباد، فردین خلعتبرى، بهزاد عبدى، بردیا کیارس، پیروز ارجمند، على بهرامى فرد، محسن شریفیان، حسین علیشاپور، على صمدپور، کیاوش صاحب نسق، محمدرضا ابراهیمى، هوشنگ جاوید، رضا دربندى و امیرعباس ستایشگر و ٥٠٠ هنرمند دیگر را کنار هم قرار دهد. این نام‌ها اعضاى ارکسترى هستند که فارغ از قابلیت‌هاى متفاوت سازشان، ملودى آزادگى را هم صدا اجرا مى‌کنند.

همه‌ى ما تضاد فریبنده‌ى تیتر بیانیه‌ى خانه‌ى موسیقى (خانه‌ى موسیقى از منتقدینش شکایت نمى‌کند) با محتوایش را دیدیم. تمام عوامفریبى‌هاى خانه‌ى موسیقى شبیه همین تضاد نوشته‌اش است. مشکل اینجاست که جامعه امروز هوشمندتر از سابق شده و این مارپیچ‌هاى رفتارى بیشتر از آنها سلب اعتماد مى‌کند.

شاید روزى که با اعلام جمله‌ى «من ساسان فاطمى هستم»، اعتراضم را اعلام کردم خیلى‌ها مرا از عاقبت این کمپین ترساندند. جمعیت کسانى که ساسان فاطمى هستند، هر روز بیشتر و بیشتر مى‌شود تا این اصل را ثابت کند: «براى جابه‌جا شدن با باد، ابتدا باید سبک شوى و بپذیرى که انتخاب مقصد با تو نیست

پنجم اسفند نود و چهار

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

آیا میدانید

  • چه سازی را برای یادگیری موسیقی انتخاب کنیم؟

    چه سازی را برای یادگیری موسیقی انتخاب کنیم؟

      چه سازی را برای یادگیری موسیقی انتخاب کنیم؟ (نکته: این نوشته، برای کسانی است که در انتخاب ساز مردد بوده و نیاز به راهنمایی دارند). شاید نخستین پرسش برای کسی که، ایده و آشنایی با موسیقی ندارد، و قصد یادگیری موسیقی داری این باشد: چه سازی را انتخاب کنم؟ انتخاب ساز، کاملا سلیقه ای است، و انتخاب ساز، در واقع انتخاب و دنبال کردن سلیقه فرد و برداشت شخص از موسیقی است. برای انتخاب ساز به منظور یادگیری موسیقی، چند عامل نقش مهمی دارند که به آنها اشاره میکنیم: سلیقه و علاقه فرد به صدای سازی که یا دیده، یا صدایش را شنیده، و آشنایی هرچند اندک نسبت آن ساز دارد. شکل ظاهری ساز نیز نقش به سزایی در انتخاب دارد. کسی که آشنایی چندانی با موسیقی ندارد، برای شروع نوازندگی و انتخاب، به شکل ظاهری ساز نیز نظر دارد. سبک و کاربرد ساز یکی از مهمترین نکات در انتخاب ساز است. در واقع کاربرد ساز در سبک های موسیقی پاپ، کلاسیک، سنتی و... میتواند یکی از مهمترین نکات در انتخاب ساز باشد. مشورت و راهنمایی صحیح، می تواند راه بسیار خوبی برای انتخاب ساز باشد. ولی در نهایت، خود شخص است که تصمیم گیرنده نهایی است. چند توصیه…

از ما بپرسید

  • چگونگي برقراري ارتباط نوازنده با مخاطب روي صحنه

    چگونگي برقراري ارتباط نوازنده با مخاطب روي صحنه

    چگونگي برقراري ارتباط نوازنده با مخاطب روي صحنه برقراری ارتباط نوازنده در حین اجرای زنده، با شوندگان حاضر در سالن، مبحثی بسیار جدی و جالب است که برای تحلیل و چگونگی و راه های مختلف برای تاثیر گذاری بیشتر آن نیاز به نوشتاری مفصل دارد که به زودی در مورد آن، در این سایت بحث شده و نوشته هایی برای خواندن شما عزیزان آماده و عرضه خواهد شد. بیست و هفتم خرداد هشتاد و نه  

درباره ی موسیقی هنری ایران

logo persian004 موسیقی هنری ایران، نخستین روزنامه الکترونیکی روزانه موسیقی ایران

همکاری: پیام به این شماره تلگرام
09226521131