پرونده بابک بیات در گزارش موسیقی

نوشته شده توسط persianartmusic Posted in تازه ها بازدید: 662

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

پرونده بابک بیات در گزارش موسیقی

پرونده بابک بیات در گزارش موسیقی
پرونده بابک بیات در گزارش موسیقی

 

«بابک بیات» موضوع پرونده شماره ۷۹ گزارش موسیقی است. از نقاط بارز این پرونده، چاپ گفت‌و‌گوی منتشر نشده‌ای از بابک بیات با عنوان «وام دار منفردزاده و واروژان هستم» بوده که توسط مهران پورمندان در سال ۱۳۷۹ صورت گرفته است.

 

به گزارش ایلنا؛ دوره سی اُم خبری تحلیلی گزارش موسیقی به سردبیری سروش ریاضی با موضوع پرونده «بابک بیات» منتشر شد.

 

فصل آغازین این شماره طی گپ و گفتی با نادر مشایخی به روایت وی از پیر بولز، به بهانه درگذشت این آهنگساز پیشرو و رهبر فرانسوی پرداخته شده است. در ادامه نیز، نگاهی به اثر ادبی ـ موسیقایی «تا به تا» از پیر بولز خواهیم خواند.

 

 «بابک بیات» موضوع پرونده شماره ۷۹ گزارش موسیقی بوده که تهیه آن به کوشش علی عظیمی نژادان صورت گرفته است. از نقاط بارز این پرونده، چاپ گفت‌و‌گوی منتشر نشده‌ای از بابک بیات با عنوان «وام دار منفردزاده و واروژان هستم» بوده که توسط مهران پورمندان در سال ۱۳۷۹ صورت گرفته است. این پرونده که شامل دو یادداشت از مرتضی نوری و علی شیرازی، و همچنین شش گفت‌و‌گو با برخی از موسیقیدانان نام آشنا، فریدون شهبازیان، میلاد کیایی، تورج زاهدی، مهران پورمندان، و فردین خلعتبری است به طرح دیدگاه‌های خود درباره آثار موسیقایی بیات پرداخته‌اند.

 

گزارش کنفرانس بین المللی بیژن ظلی، موسیقی‌شناس مقیم آمریکا در سن پترزبورگ و گفت‌و‌گوی اختصاصی با وی درباره موضوع کنفرانس نامبرده از جمله مطالب دوره سی اُم خبری تحلیلی گزارش موسیقی می‌باشد.

 

در راستای معرفی آلبوم موسیقی، «آوازهای باروک» به خوانندگی عبدالرضا رستمیان با همکاری آنسامبل میلان ایتالیا مورد بررسی قرار گرفته است.

 

طی سلسله مقالات تحلیلی گزارش موسیقی، در این شماره به بهانه اجرای دو اثر سمفونیک «سوئیت سمفونیک پیرگینت» اثر ادوارد گریگ، و «کنسرتو پیانو شماره ۵» از لودویگ فان بتهوفن توسط ارکس‌تر سمفونیک تهران به تحلیلی این دو پرداخته شده است.

 

آهنگسازان و نوازندگان گیتار کلاسیک، در ادامهٔ چاپ قسمت‌های اول و دوم مقاله «تکنیک‌های توسعه یافته برای گیتار کلاسیک» در شماره‌های گذشته گزارش سیقی، قسمت پایانی آن را با عنوان «صداهای کوبه‌ای» در این شماره می‌خوانند.

 

این شماره در ۶۴ صفحه و قیمت ۶۰۰۰ تومان بوده که قابل دسترس در فروشگاه‌های فرهنگی و کیوسک‌های مطبوعاتی است.

 

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

آیا میدانید

  • چه سازی را برای یادگیری موسیقی انتخاب کنیم؟

    چه سازی را برای یادگیری موسیقی انتخاب کنیم؟

      چه سازی را برای یادگیری موسیقی انتخاب کنیم؟ (نکته: این نوشته، برای کسانی است که در انتخاب ساز مردد بوده و نیاز به راهنمایی دارند). شاید نخستین پرسش برای کسی که، ایده و آشنایی با موسیقی ندارد، و قصد یادگیری موسیقی داری این باشد: چه سازی را انتخاب کنم؟ انتخاب ساز، کاملا سلیقه ای است، و انتخاب ساز، در واقع انتخاب و دنبال کردن سلیقه فرد و برداشت شخص از موسیقی است. برای انتخاب ساز به منظور یادگیری موسیقی، چند عامل نقش مهمی دارند که به آنها اشاره میکنیم: سلیقه و علاقه فرد به صدای سازی که یا دیده، یا صدایش را شنیده، و آشنایی هرچند اندک نسبت آن ساز دارد. شکل ظاهری ساز نیز نقش به سزایی در انتخاب دارد. کسی که آشنایی چندانی با موسیقی ندارد، برای شروع نوازندگی و انتخاب، به شکل ظاهری ساز نیز نظر دارد. سبک و کاربرد ساز یکی از مهمترین نکات در انتخاب ساز است. در واقع کاربرد ساز در سبک های موسیقی پاپ، کلاسیک، سنتی و... میتواند یکی از مهمترین نکات در انتخاب ساز باشد. مشورت و راهنمایی صحیح، می تواند راه بسیار خوبی برای انتخاب ساز باشد. ولی در نهایت، خود شخص است که تصمیم گیرنده نهایی است. چند توصیه…

از ما بپرسید

  • چگونگي برقراري ارتباط نوازنده با مخاطب روي صحنه

    چگونگي برقراري ارتباط نوازنده با مخاطب روي صحنه

    چگونگي برقراري ارتباط نوازنده با مخاطب روي صحنه برقراری ارتباط نوازنده در حین اجرای زنده، با شوندگان حاضر در سالن، مبحثی بسیار جدی و جالب است که برای تحلیل و چگونگی و راه های مختلف برای تاثیر گذاری بیشتر آن نیاز به نوشتاری مفصل دارد که به زودی در مورد آن، در این سایت بحث شده و نوشته هایی برای خواندن شما عزیزان آماده و عرضه خواهد شد. بیست و هفتم خرداد هشتاد و نه  

درباره ی موسیقی هنری ایران

logo persian004 موسیقی هنری ایران، نخستین روزنامه الکترونیکی روزانه موسیقی ایران

همکاری: پیام به این شماره تلگرام
09226521131