رهبری: برای مرادخانی آرزوی صبر می‌کنم

نوشته شده توسط persianartmusic Posted in تازه ها بازدید: 661

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

رهبری: برای مرادخانی آرزوی صبر می‌کنم/ کیارس: استاد رهبری جای شما خالی است

رهبری: برای مرادخانی آرزوی صبر می‌کنم
رهبری: برای مرادخانی آرزوی صبر می‌کنم

 

با استعفای علی رهبری از مدیریت هنری ارکستر سمفونیک تهران و پس از انتشار نامه شدید الحن استعفای او و همچنین بیانیه عجیب بنیاد رودکی در پاسخ به این اقدام، حواشی این ارکستر 80 ساله کماکان ادامه دارد.

 

به گزارش خبرنگار موسیقی فارس، با استعفای علی رهبری از مدیریت هنری ارکستر سمفونیک تهران و پس از انتشار نامه شدید الحن استعفای او و همچنین بیانیه عجیب بنیاد رودکی در پاسخ به این اقدام، حواشی این ارکستر 80 ساله کماکان ادامه دارد.

 

رهبری: برای مرادخانی آرزوی صبر می‌کنم

 

علی رهبری صبح امروز متنی کوتاه را برای رسانه‌ها ارسال کرد: این است ادبیادت مدیران بنیادی بنام بنیاد رودکی. جناب مرادخانی توجه بفرمایید که چرا صبر یک هفته ای هم نداشتم. مدیران بنیاد فرهنگی رودکی این ادبیات و رفتار را دارند مگر این پرداختها با قراردادی که باامضای مدیر با فرهنگ و با ادب بنیاد فرهنگی هنری رودکی انجام نپذیرفته؛  این مدیرعامل و همراهان و مشاوران با فرهنگشان با من و ارکستر این گونه رفتار کردند.  از خداوند برای شما صبر فروان ارزو دارم چون برای من ادامه همکاری با این افراد دیگر مقدور نبود.

 

کیارس: استاد رهبری جای شما خالی است

 

بردیا کیارس مایستر ارکستر سمفونیک نیز به بهانه اتفاقات اخیر ارکستر سمفونیک نامه‌ای را خطاب به علی رهبری نوشته است:

 

جناب آقای استاد علی رهبری 

 

با سلام و احترام 

 

روزی که ما نوازندگان و هنرمندان موسیقی کلاسیک با خبر از حضور شما در ایران شدیم با عشق و شوق و ذوق برای بازسازی ارکستر سمفونیک تهران، بدون هیچ چشم‌داشتی دعوت شما را لبیک گفتیم و با همه‌ی وجود در کنار شما و ارکستر ایستادیم؛ حضور شما برای ما پررنگ‌‌ترین اتفاق بوده و هست. قدرت و صلابت شما در رهبری ارکستر برای من و تمام همکارانم زبان‌زد بوده و یقینا همه‌ ما قدردان حساسیت، دقت و نظم شما در کار هستیم. ما برای تعالی ارکستر سمفونیک تهران تمام سختی‌ها و ناملایمات کاری و مالی را به جان خریدیم، اما حیف که نشد بیشتر از این شما را روی صحنه‌ی تالار وحدت داشته باشیم

 

من به عنوان دستیار رهبر دایم ارکستر و کنسرت مایستر ارکستر سمفونیک تهران اشاره به دو نکته را واجب می‌دانم

 

اول: به دلیل زحماتی که در یک سال گذشته تمام نوازندگان و رهبران برای ارکستر سمفونیک کشیده‌اند، تمام توان خود را برای استمرار کار ارکستر به کار خواهم بست تا این دستاورد هنری بی‌نتیجه نماند.

 

دوم: با وجود برخی سوءتفاهماتی که با آقای «تهمورس پورناظری» داشته‌ام شرافت انسانی و حس همکاری به من حکم می‌کند که بگویم ایشان تنها هنرمندی بود که با حضورش در تمامی کنسرت‌های ارکستر سمفونیک از ما حمایت کرد که این امر موجب شد تا او را در آغوش بگیرم و پس از آن در جریان کمک‌های بی‌دریغش به ارکستر و مخصوصا حمایت از حقوق مادی و معنوی نوازندگان قرار بگیرم و امروز بر خود واجب می‌دانم از نام او تمام قد دفاع کنم.  جناب استاد رهبری جای شما خالی است، آرزوی سلامتی و آرامش برای شما دارم.

 

پیشنهادات بنیاد رودکی

 

همچنین بنیاد رودکی نیز پس از انتشار بیانیه‌ سوال برانگیز روز گذشته‌اش، دلایل عدم تمدید قرارداد مدیر هنری ارکستر سمفونیک تهران را منتشر کرد:

 

مدیر هنری و امور هنری:

 

نقطه موفق مدیر هنری زمانی است که چوب در دست گرفته و ارکستر را رهبری می کند در این زمان همه چیز در جای خود قرار دارد و احساس می شود که ارکستر در شرایط  خوبی به سر می برد. تمرینات منظم ، اشراف بر رپرتوار ، دقت نظر و تسلط بر جزییات رپرتوار و ....از نکات مثبت مدیر هنری است.

 

مدیر هنری و امور اداری و مالی:

 

ورود مدیر هنری به امور اداری ارکستر ، قرارداد نوازندگان ، طرح موضوعات مالی، وعده های  بدون هماهنگی امور اداری به نوازندگان و ایجاد توقع و تعهد مالی، دعوت از نوازندگان بدون رعایت یا استعلام از امور اداری برای رفع موانع قرار دادی، حذف نوازندگان بدون اطلاع امور اداری که کلیه این موارد با توجه به عقد قرار داد با ایشان نیازمند طی مراحل قانونی و پرداخت حق و حقوق نوازنده می باشد. تمامی از جمله مواردی است که باعث بروز مشکلات عدیده شده است که پس از تذکرات متعدد همچنان مدیر هنری در امور اداری و مالی ارکستر ورود داشته ودارند. چنانکه بدون آگاهی از قوانین و مقررات اداری مالی اقدام به ایجاد تعهد نموده اند.

 

مدیر هنری و امور پشتیبانی :

 

 ورود مدیر هنری به امور پشتیبانی و کارهای عمرانی از مواردی است که از روز اول شاهد آن بوده ایم.  البته برای حفظ احترام ایشان از محل اعتبارات عمرانی کارهای پیشنهادی ایشان انجام شده است.

 

مدیر هنری و امور تبلیغات :

 

با دعوت از چندین گرافیست حرفه ای برای انجام امور تبلیغاتی و طراحی هیچکدام موفق به همکاری با مدیر هنری نشده و از نظر مدیر هنری تمامی گرافیست ها بی استعداد بودند و خود ایشان می بایست نظارت کامل در طراحی داشته و ایده ایشان طراحی شود.

 

مدیر هنری و امور مالی:

 

تمام هزینه های مدیر هنری هر زمان که اراده کردند انجام شد چه آنچه در قرار داد بود چه آنچه نبود 436 میلیون تومان هزینه یکسال مدیر هنری بود یعنی روزی 2/1میلیون ریال و ماهانه 36 میلیون  وهر بارقبل از خروج از ایران با ایشان تسویه حساب می شد و هربار که تصمیم می گرفتند به ایران بیایند انجام می شد توجیه این مبلغ براساس سال اول که سال راه اندازی بود پذیرفته بود اما برای سال دوم به دلیل هزینه های بالای ایشان امکان پذیر نمی باشد.

 

از طرفی دیگر عدم امکان همکاری دو مدیر هنری(مدیر هنری و فرهاد فخرالدینی) باعث افزایش هزینه های ارکسترها شد و امکانات و فضای تمرین برای دو ارکستر که هیچکدام تمایلی برای کوتاه آمدن ندارند مشکلات را افزون نمود.

 

مدیر هنری و ارتباط با همکاران سازمانی:

 

روحیه مداخله جویانه همراه با پرخاش ایشان در تمامی امور باعث عقب نشینی و منفعل شدن همکاران در بخش های مختلف می گردید به نحوی که بارها شاهد توهین های ایشان با همکاران در تمامی بخش ها بودیم از خدمات گرفته تا امور اداری و پشتیبانی.

 

تا حدی که ایشان و دستیاران ایشان مانع ورود رابط امور اداری برای انجام وظایف در ارکستر شده اند. واژه های بی استعداد، مزخرف، ایرونی بازی، بی سواد ، غیر حرفه ای و.... از اصطلاحات ایشان در روابط کاری می باشد.

 

مدیر هنری و شورای فنی یا شورای هنری:

 

از همان ابتدا مدیر هنری هیچ باوری به وجود شورای فنی و یا هنری نداشته و کسی را شایسته در کنار خود بودن نمی دانستند از این رو دیگر کسی تمایل به حضور در کنار ایشان نداشت.

 

میر هنری و دیگر رهبران وآهنگسازان ایرانی:

 

در برنامه های ارکستر سمفونیک تهران به دلیل نوع رفتار و برخورد مدیر هنری هیچ کدام از رهبران ایرانی تمایلی برای همکاری با ایشان نداشته و ندارند .

 

مدیر هنری و رسانه:

 

یکی دیگر از نکاتی که از همان ابتدا به مدیر هنری تذکر داده می شد و هیچوقت رعایت نمی شد برخورد صحیح و درست با رسانه بود نام بردن از افراد و توهین به ایشان از کارهای عادی مدیر هنری بوده  و هست.

 

پیشنهاد بنیاد رودکی

 

بنیاد رودکی با بررسی تجربیات یک سال مدیریت ارکستر و با روحیه ای اصلاحی و با باور به مبانی و اصول اخلاقی و رعایت ادب و احترام به تمامی هنرمندان برنامه پیشنهادی خود را به شرح زیر اعلام میدارد:

 

1- رویکرد استفاده از خرد جمعی و شورای هنری نه مدیر هنری و استفاده از اقای علی رهبری در بخش رهبرمیهمان

 

2- استخدام 70 نفر نوازنده به عنوان سرمایه ارکستربا قرار داد تمام وقت

 

3- برنامه ریزی برای تقویت زیر ساخت های ارکستر شامل :برگزاری دوره های آموزشی و مسترکلاس ،ارتباط با هنرستان ها و دانشکده های موسیقی

 

4- جذب حد اکثری هنرمندان (آهنگسازان، نوازندگان و رهبران ایرانی)

 

5- ارتباط منطقی با دیگر ارکستر های جهان متکی به سازمان نه فرد

 

6- توجه به نیازهای جامعه موسیقی در برنامه ریزی سالانه و استفاده از تمامی ظرفیت های موسیقی ارکستری کشور با رعایت احترام و اخلاق حرفه ای

 

7- برنامه ریزی در خصوص اجرای رپرتوار های موسیقی کلاسیک، موسیقی ملی و مشارکت در تولید پروژه های ملی

 

8-حضور در فستیوال های بین المللی

 

9- برگزاری برنامه هایی ویژه با توجه به دیپلماسی فرهنگی ، که دعوت از رهبران و سولیست های بین المللی علاوه بر اجرا و برگزاری مستر کلاس در همین راستا می باشد.

 

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

آیا میدانید

  • چه سازی را برای یادگیری موسیقی انتخاب کنیم؟

    چه سازی را برای یادگیری موسیقی انتخاب کنیم؟

      چه سازی را برای یادگیری موسیقی انتخاب کنیم؟ (نکته: این نوشته، برای کسانی است که در انتخاب ساز مردد بوده و نیاز به راهنمایی دارند). شاید نخستین پرسش برای کسی که، ایده و آشنایی با موسیقی ندارد، و قصد یادگیری موسیقی داری این باشد: چه سازی را انتخاب کنم؟ انتخاب ساز، کاملا سلیقه ای است، و انتخاب ساز، در واقع انتخاب و دنبال کردن سلیقه فرد و برداشت شخص از موسیقی است. برای انتخاب ساز به منظور یادگیری موسیقی، چند عامل نقش مهمی دارند که به آنها اشاره میکنیم: سلیقه و علاقه فرد به صدای سازی که یا دیده، یا صدایش را شنیده، و آشنایی هرچند اندک نسبت آن ساز دارد. شکل ظاهری ساز نیز نقش به سزایی در انتخاب دارد. کسی که آشنایی چندانی با موسیقی ندارد، برای شروع نوازندگی و انتخاب، به شکل ظاهری ساز نیز نظر دارد. سبک و کاربرد ساز یکی از مهمترین نکات در انتخاب ساز است. در واقع کاربرد ساز در سبک های موسیقی پاپ، کلاسیک، سنتی و... میتواند یکی از مهمترین نکات در انتخاب ساز باشد. مشورت و راهنمایی صحیح، می تواند راه بسیار خوبی برای انتخاب ساز باشد. ولی در نهایت، خود شخص است که تصمیم گیرنده نهایی است. چند توصیه…

از ما بپرسید

  • چگونگي برقراري ارتباط نوازنده با مخاطب روي صحنه

    چگونگي برقراري ارتباط نوازنده با مخاطب روي صحنه

    چگونگي برقراري ارتباط نوازنده با مخاطب روي صحنه برقراری ارتباط نوازنده در حین اجرای زنده، با شوندگان حاضر در سالن، مبحثی بسیار جدی و جالب است که برای تحلیل و چگونگی و راه های مختلف برای تاثیر گذاری بیشتر آن نیاز به نوشتاری مفصل دارد که به زودی در مورد آن، در این سایت بحث شده و نوشته هایی برای خواندن شما عزیزان آماده و عرضه خواهد شد. بیست و هفتم خرداد هشتاد و نه  

درباره ی موسیقی هنری ایران

logo persian004 موسیقی هنری ایران، نخستین روزنامه الکترونیکی روزانه موسیقی ایران

همکاری: پیام به این شماره تلگرام
09226521131