ساسان فاطمی: جنگ و دشمنی در میان نیست، ابهامات را روشن می‌کنم

نوشته شده توسط persianartmusic Posted in تازه ها بازدید: 572

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

ساسان فاطمی: جنگ و دشمنی در میان نیست، ابهامات را روشن می‌کنم

ساسان فاطمی: جنگ و دشمنی در میان نیست، ابهامات را روشن می‌کنم
ساسان فاطمی: جنگ و دشمنی در میان نیست، ابهامات را روشن می‌کنم

 

عضو اسبق هیات مدیره خانه موسیقی با انتشار نامه ای درباره اتفاقات پیش آمده خانه موسیقی و بازپس گیری شکایت این نهاد از وی و همچنین حاشیه های دیگر این مجموعه توضیحاتی را ارائه داد.

 

به گزارش خبرنگار مهر، ساسان فاطمی پژوهشگر و عضو اسبق هیات مدیره خانه موسیقی با انتشار نامه ای درباره اتفاقات پیش آمده خانه موسیقی، پیام نوروزی حسین علیزاده و باز پس‌گیری شکایت این نهاد از وی و همچنین حاشیه های دیگر این مجموعه توضیحاتی را ارائه داد.

 

در نامه ساسان فاطمی که به صورت اختصاصی در اختیار گروه هنر خبرگزاری مهر آمده است:

 

«اکنون که خانه موسیقی اقدام به پس گرفتن شکایت از اینجانب کرده است، بر خود واجب می‌دانم که مراتب قدردانی و سپاس خود را از همه‌ هنرمندان و موسیقیدانان ارجمندی که با همبستگی مثال‌ زدنی به حمایت از اینجانب پرداختند اعلام کنم. حمایت نزدیک به ۷۰۰ موسیقیدان که در زمان کوتاهی بیانیه محکوم کردن این شکایت را امضا کردند، چنانکه بسیاری به آن اشاره کرده‌اند، در تاریخ موسیقی امروز ما بی سابقه بود. بی گمان، همان طور که هنرمند عزیز آقای حسین علیزاده در بیانیه اخیرشان عنوان کرده اند، ارزش این حمایت در نقشی که همچون نشانه همبستگی ایفا کرد بود نه در توجهش به یک شخص خاص.

 

این را نیز بر خود واجب می‌دانم که برخی سوءتفاهم‌های به وجود آمده در این فرآیند شکایت و پس‌گیری شکایت را در اینجا برطرف و برخی مسائل مبهم را روشن کنم. باید متذکر شوم که اگر بنده راضی شدم تا در جلسه ۱۲ اسفند که منتهی به پس‌گیری شکایت شد حاضر شوم، پیش از هر چیز به انگیزه رفع شبهاتی بود که برخی گفته های مطرح شده از جانب بنده برای دوستان و استادانی از شورای عالی ــ به‌ ویژه استاد عزیز و ارجمندی چون آقای پورتراب ــ که به هیچ رو قصد آزردن آنها را نداشته ام به وجود آورده بود؛ شبهاتی از این دست که گویی بنده تهمت های سوء استفاده مالی به ایشان زده ام. این در حالی است که اینجانب، حتی در خصوص هیئت مدیره خانه موسیقی و به طور کلی تیم اجرایی خانه نیز وارد مسائل مالی و طرح آنها نشده بودم (حتی وارد مسئله تعاونی مسکن که پرونده قضایی آن مستقلاً در جریان رسیدگی است و تعیین تکلیف آن بی‌ نیاز از ورود بنده به مسئله است)، چه رسد به شورای عالی و دوستان دیگر که مسئولیت اجرایی حساسی در خانه ندارند. بدیهی است که موضع اینجانب به هیچ رو به معنی وجود یا عدم وجود مشکل مالی در خانه موسیقی نیست و کاملاً مستقل از این هر دو حالت است. ورود به این نوع مسائل نیازمند مستنداتی است که بنده شخصاً در اختیار نداشته ‌ام.

 

انگیزه تحرکات اینجانب در کشمکش های اخیر ــ چه به عنوان شخصی حقیقی و چه به عنوان یکی از نمایندگان گروهی از منتقدین برای گفتگو با مسئولین محترم وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ــ به ایرادات مربوط به اجرای اساسنامه برمی‌گردد که در نامه پنج بندی گروهی از اعضای منتقد خانه موسیقی به هیئت نظارت بر مؤسسات فرهنگی‌ ـ هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به عنوان مواردی که منتقدین آنها را تخطی از اساسنامه می‌دانند و تقاضای بررسی آنها را دارند مطرح شده و بنده و دو دوست دیگر، از سوی منتقدین، مسئول پیگیری آنها شده بودیم. خوشبختانه در صورتجلسه مورخ ۱۲ اسفندماه خانه موسیقی با موضوع پس گرفتن شکایت از اینجانب، این مسئله مطرح شد و اعضای هیئت مدیره خانه و دیگر حاضرین در جلسه این مسئله را که بنده چنین ایراداتی داشته ام تأیید کرده با پذیرش اینکه می بایست این ایرادات بررسی و حل و فصل شود به مشروعیتِ طرح و پیگیری آنها رأی دادند.

 

لازم به ذکر است که اتفاقاً پیگیری های ما در ۲۵ بهمن ماه، در جلسه ای در دفتر معاونت محترم هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، نتیجه داده بود و نهایتاً قرار بر این شده بود که یک هیئت ناظر مرضی الطرفین برای نظارت بر انتخاباتِ پیشِ روی خانه موسیقی از سوی وزارتخانه تعیین شود. هرچند، با کمال تأسف، درست دو روز پس از این جلسه شکایت خانه موسیقی از اینجانب به بنده اعلام شد و روند پیگیری نتایج جلسه ۲۵ بهمن را به تأخیر انداخت، اما باز خوشبختانه در صورتجلسه ۱۲ اسفند همه حاضرین به تشکیل یک هیئت ناظر بر انتخابات از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی رأی دادند.

 

به این ترتیب، صورتجلسه ۱۲ اسفندماه خانه موسیقی که بند نهایی آن پس گیری شکایت خانه از اینجانب بود درواقع، از هر نظر، بازگشت به شرایط ۲۵ بهمن ماه را ممکن کرد. اکنون آنچه بیش از همه ضرورت دارد این است که مسئولین محترم وزارت ارشاد، مطابق با توافق ۲۵ بهمن و پشت‌گرم به پذیرش خانه موسیقی در ۱۲ اسفند، به تشکیل هیئت ناظر مرضی الطرفینی که امید می‌رود انتخابات خانه را جهت آمادگی بیشتر برای فراهم آوردن شرایط مناسب به تأخیر اندازد اقدام کند.

 

از گفته های هنرمند ارجمند و عزیز آقای حسین علیزاده وام می‌گیرم و من نیز به نوبه خود تأکید می‌کنم که جنگ و دشمنی در میان نیست. آن که هر کدام از طرفین در صف مقابل می‌بیند نه دشمن، بلکه دوست و هم صنفی است که تفکر و منشی متفاوت دارد. راه حل اختلافات شکایت قضایی نیست و امیدوارم خانه موسیقی، همان طور که منتقدین تمایلی به برگزیدن چنین راهی نداشته اند، از طرح شکایت علیه هر فرد دیگری که در اتفاقات اخیر داخل شده است صرف نظر کند.

 

یک بار دیگر از همه هنرمندانی که بی دریغ از اینجانب، و درواقع از کیان جامعه موسیقی، حمایت کردند سپاسگزاری می‌کنم. همچنین سپاسگزار استادان و بزرگوارانی هستم که در تشکیل جلسه ۱۲ اسفند فعالانه کوشیدند و به عنوان میانجی، چه به دعوت خانه موسیقی چه به خواهش خود من (مثل دوست عزیزم آقای سیدمحمد موسوی)، با صبر، متانت و بزرگ منشی از اینجانب حمایت کردند/ ساسان فاطمی»

 

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

آیا میدانید

  • چه سازی را برای یادگیری موسیقی انتخاب کنیم؟

    چه سازی را برای یادگیری موسیقی انتخاب کنیم؟

      چه سازی را برای یادگیری موسیقی انتخاب کنیم؟ (نکته: این نوشته، برای کسانی است که در انتخاب ساز مردد بوده و نیاز به راهنمایی دارند). شاید نخستین پرسش برای کسی که، ایده و آشنایی با موسیقی ندارد، و قصد یادگیری موسیقی داری این باشد: چه سازی را انتخاب کنم؟ انتخاب ساز، کاملا سلیقه ای است، و انتخاب ساز، در واقع انتخاب و دنبال کردن سلیقه فرد و برداشت شخص از موسیقی است. برای انتخاب ساز به منظور یادگیری موسیقی، چند عامل نقش مهمی دارند که به آنها اشاره میکنیم: سلیقه و علاقه فرد به صدای سازی که یا دیده، یا صدایش را شنیده، و آشنایی هرچند اندک نسبت آن ساز دارد. شکل ظاهری ساز نیز نقش به سزایی در انتخاب دارد. کسی که آشنایی چندانی با موسیقی ندارد، برای شروع نوازندگی و انتخاب، به شکل ظاهری ساز نیز نظر دارد. سبک و کاربرد ساز یکی از مهمترین نکات در انتخاب ساز است. در واقع کاربرد ساز در سبک های موسیقی پاپ، کلاسیک، سنتی و... میتواند یکی از مهمترین نکات در انتخاب ساز باشد. مشورت و راهنمایی صحیح، می تواند راه بسیار خوبی برای انتخاب ساز باشد. ولی در نهایت، خود شخص است که تصمیم گیرنده نهایی است. چند توصیه…

از ما بپرسید

  • چگونگي برقراري ارتباط نوازنده با مخاطب روي صحنه

    چگونگي برقراري ارتباط نوازنده با مخاطب روي صحنه

    چگونگي برقراري ارتباط نوازنده با مخاطب روي صحنه برقراری ارتباط نوازنده در حین اجرای زنده، با شوندگان حاضر در سالن، مبحثی بسیار جدی و جالب است که برای تحلیل و چگونگی و راه های مختلف برای تاثیر گذاری بیشتر آن نیاز به نوشتاری مفصل دارد که به زودی در مورد آن، در این سایت بحث شده و نوشته هایی برای خواندن شما عزیزان آماده و عرضه خواهد شد. بیست و هفتم خرداد هشتاد و نه  

درباره ی موسیقی هنری ایران

logo persian004 موسیقی هنری ایران، نخستین روزنامه الکترونیکی روزانه موسیقی ایران

همکاری: پیام به این شماره تلگرام
09226521131