کریستف رضاعی: فقط می‌توانم در کارم صداقت داشته باشم

نوشته شده توسط persianartmusic Posted in تازه ها بازدید: 664

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

کریستف رضاعی: فقط می‌توانم در کارم صداقت داشته باشم

کریستف رضاعی: فقط می‌توانم در کارم صداقت داشته باشم
کریستف رضاعی: فقط می‌توانم در کارم صداقت داشته باشم

 

دیدار نوروزی با آهنگساز آلبوم موسیقی «در دنیای تو ساعت چند است؟» با حضور علاقه‌مندان برگزار شد.

 

به گزارش ایسنا، کریستف رضاعی خاطره‌ای را از فیلم «در دنیای تو ساعت چند است؟» برای علاقه‌مندان تعریف کرد و گفت: من بازیگر نیستم و بیشتر از همه دوست داشتم روی موسیقی این فیلم کار کنم، چون از مدت‌ها پیش با صفی یزدانیان درباره ساختن این فیلم صحبت کرده بودم و می‌دانستم قرار است کلام روزبه رخشا در موسیقی این فیلم باشد.

 

او همچنین اظهار کرد: وقتی برای فیلمبرداری به رشت رفتم، دیگر صحبتی از موسیقی فیلم به میان نیامد و من حسابی ناامید شده بودم تا این‌که بعد از دوماه که تدوین فیلم کامل شد، با من تماس گرفتند و خواستند که برای موسیقی کار اقدام کنم.

 

این آهنگساز با بیان این‌که بخشی از این ترانه‌ها از خاطرات کودکی صفی یزدانیان، کارگردان فیلم «در دنیای تو ساعت چند است؟» می‌آید، ادامه داد: او از دوران کودکی، رادیو گوش می‌کرد و صدای چند خواننده را از آن زمان به یاد داشت. از میان آن خوانندگان، فقط موفق شد که روزبه رخشا را پیدا کند تا صدای او در موسیقی این فیلم طنین‌انداز شود.

 

وی در پاسخ به این پرسش که فضای عاشقانه فیلم باعث شد تا آهنگسازی آن را بپذیرد یا رفاقت دیرینه‌اش با عوامل فیلم؟ گفت: فکر می‌کنم دوستی، تأثیر بیشتری در این زمینه داشته است. البته زمانی که من فیلمنامه می‌خوانم بیشتر جذابیت بافت آن برایم مهم است تا این‌که در چه ژانری ساخته می‌شود.

 

او تأکید کرد: موفقیت یک فیلم بیشتر از همه، به گروه سازنده آن ارتباط دارد و چون عوامل فیلم «در دنیای تو ساعت چند است؟» سال‌هاست همدیگر را می‌شناسند و با هم دوست هستند، خواه‌ناخواه این فیلم از همه لحاظ، ریتم درستی پیدا کرده، مانند یک گروه موسیقی که سال‌هاست با هم همنوازی می‌کنند و وقتی برای اجرا روی سن می‌روند، اتفاقی برای‌شان می‌افتد که خیلی دست خودشان نیست.

 

رضاعی با اشاره به این‌که در این فیلم، آهنگسازی برایش چارچوب داشته است، یادآوری کرد: چون از اول قرار بود آن سه ملودی در فیلم استفاده شود، من در این کار چارچوب داشتم و بقیه ملودی‌هایی که برای فیلم ساخته شد، شاخ و برگ‌هایی برای آن ملودی‌ها بودند.

 

او همچنین با اشاره به قطعه آخر آلبوم، بیان کرد: این قطعه که با همکاری ماکان اشکوری ساخته شد، قرار بود برای فیلم هم همین‌گونه ضبط شود، اما نشد. با این حال چون به‌شدت علاقه‌مند بودم که این اتفاق بیفتد در CD آلبوم این قطعه را قرار دادم.

 

رضاعی درباره ارتباط موسیقی با دیالوگ‌های فیلم نیز اظهار کرد: موسیقی فیلم، بخشی از آن است و نمی‌توان آن‌ها را از هم جدا کرد، بخصوص درباره فیلم «در دنیای تو ساعت چند است؟» که من از دیالوگ‌های خود فیلم، بسیار الهام گرفتم. به‌نظر من، موسیقی فیلم قرار است بازگوکننده ندیده‌ها و ناگفته‌های فیلم و ادامه تفکر پرسوناژ باشد، نه این‌که خارج از تصویر عمل کند. یا خدای نکرده بخواهد ضعف‌های احتمالی را بپوشاند.

 

رضاعی درباره فیلم «در دنیای تو ساعت چند است؟» گفت: به نظرم یکی از دلایل موفقیت این فیلم، این است که ما به چنین فضای آرام، عاشقانه و بدون اغراقی احتیاج داشتیم. اکثر تماشاگرانی که از سالن سینما بیرون می‌آمدند، حال‌شان خوب بود، چون به نظر من بسیاری از فیلم‌هایی که در ایران ساخته می‌شوند فضاهای خشن را به تصویر می‌کشند.

 

وی ادامه داد: در کنار این‌ها داستان عاشقانه فرهاد و گلی، اتفاقی بود که می‌شد برای همه ما رخ دهد. فرهاد عاشق بود، اما منطقی برای خودش داشت و همین سادگی بود که بسیار زیبا بود. به نظر من، موفقیت موسیقی از این فیلم جدا نیست و سادگی موسیقی در پرمخاطب شدن آن بی‌تأثیر نبوده است.

 

او در پایان این جلسه که 25 اسفندماه در شهر کتاب فرشته برگزار شد، گفت: من فقط می‌توانم در کارم صداقت داشته باشم، چون فرمول دیگری سراغ ندارم که با آن بتوانم توقع مخاطبانم را برآورده کنم.

 

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

آیا میدانید

  • چه سازی را برای یادگیری موسیقی انتخاب کنیم؟

    چه سازی را برای یادگیری موسیقی انتخاب کنیم؟

      چه سازی را برای یادگیری موسیقی انتخاب کنیم؟ (نکته: این نوشته، برای کسانی است که در انتخاب ساز مردد بوده و نیاز به راهنمایی دارند). شاید نخستین پرسش برای کسی که، ایده و آشنایی با موسیقی ندارد، و قصد یادگیری موسیقی داری این باشد: چه سازی را انتخاب کنم؟ انتخاب ساز، کاملا سلیقه ای است، و انتخاب ساز، در واقع انتخاب و دنبال کردن سلیقه فرد و برداشت شخص از موسیقی است. برای انتخاب ساز به منظور یادگیری موسیقی، چند عامل نقش مهمی دارند که به آنها اشاره میکنیم: سلیقه و علاقه فرد به صدای سازی که یا دیده، یا صدایش را شنیده، و آشنایی هرچند اندک نسبت آن ساز دارد. شکل ظاهری ساز نیز نقش به سزایی در انتخاب دارد. کسی که آشنایی چندانی با موسیقی ندارد، برای شروع نوازندگی و انتخاب، به شکل ظاهری ساز نیز نظر دارد. سبک و کاربرد ساز یکی از مهمترین نکات در انتخاب ساز است. در واقع کاربرد ساز در سبک های موسیقی پاپ، کلاسیک، سنتی و... میتواند یکی از مهمترین نکات در انتخاب ساز باشد. مشورت و راهنمایی صحیح، می تواند راه بسیار خوبی برای انتخاب ساز باشد. ولی در نهایت، خود شخص است که تصمیم گیرنده نهایی است. چند توصیه…

از ما بپرسید

  • چگونگي برقراري ارتباط نوازنده با مخاطب روي صحنه

    چگونگي برقراري ارتباط نوازنده با مخاطب روي صحنه

    چگونگي برقراري ارتباط نوازنده با مخاطب روي صحنه برقراری ارتباط نوازنده در حین اجرای زنده، با شوندگان حاضر در سالن، مبحثی بسیار جدی و جالب است که برای تحلیل و چگونگی و راه های مختلف برای تاثیر گذاری بیشتر آن نیاز به نوشتاری مفصل دارد که به زودی در مورد آن، در این سایت بحث شده و نوشته هایی برای خواندن شما عزیزان آماده و عرضه خواهد شد. بیست و هفتم خرداد هشتاد و نه  

درباره ی موسیقی هنری ایران

logo persian004 موسیقی هنری ایران، نخستین روزنامه الکترونیکی روزانه موسیقی ایران

همکاری: پیام به این شماره تلگرام
09226521131