رامین بهنا: برنامه‌ریزی برای کنسرت ایران ۱۱

نوشته شده توسط persianartmusic Posted in تازه ها بازدید: 582

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

رامین بهنا: برنامه‌ریزی برای کنسرت ایران ۱۱

رامین بهنا: برنامه‌ریزی برای کنسرت ایران ۱۱
رامین بهنا: برنامه‌ریزی برای کنسرت ایران ۱۱

از موسیقی بی‌کلام حمایت کنیم

آهنگساز و نوازنده صاحب نام موسیقی در تشریح تازه ترین فعالیت های خود از برگزاری چند برنامه زنده در دو فستیوال و برنامه ریزی برای تور کنسرت های آلبوم «ایران ۱۱ » سخن گفت.

رامین بهنا در گفتگو با خبرنگار مهر درباره جدیدترین فعالیت های خود در عرصه موسیقی بیان کرد: طبق برنامه ریزی هایی که انجام گرفته در «فستیوال موسیقی معاصر تهران» که طی روزهای سوم تا دهم اردیبهشت ماه برگزار می شود کنسرتی را در بخش «بداهه نوازی آزاد و تجربی» برگزار خواهیم کرد. همچنین با دعوت ستاد برگزاری هفته موسیقی تلفیقی که از ۲۳ تا ۲۹ اردیبهشت ماه در فرهنگسرای نیاوران تهران برپا می شود کنسرت دیگری را برگزار می کنیم.

وی ادامه داد: در کنسرتی که در هفته موسیقی تلفیقی تهران اجرا می کنیم قطعاتی از آلبوم های گذشته من اجرا می شود. بعد از این حضورهای جشنواره ای برنامه ریزی ما برای برگزاری کنسرت آلبوم «ایران ۱۱» آغاز می‌شود که بعد از ماه مبارک رمضان در چند شهرستان و سپس در فرهنگسرای نیاوران یا برج آزادی میزبان دوستداران موسیقی تلفیقی خواهد بود.

این آهنگساز پیشگام موسیقی تلفیقی در پایان بیان کرد: تصمیم داریم طی ماه های آینده قطعاتی را به صورت بی کلام در فضای مجازی منتشر کنیم که این قطعات به طور حتم در کنسرت های جدید گروه نیز اجرا می شود. هنوز برنامه خاصی برای تولید یا ضبط آلبوم با خواننده ندارم چرا که معتقدم به اندازه کافی آلبوم و قطعه با کلام در حال تهیه و تولید است و این موسیقی بی کلام است که کمتر مورد توجه قرار گرفته و بهتر است مقداری روی این فضا تمرکز داشته باشیم.

رامین بهنا به عنوان یکی از پیشگامان موسیقی تلفیقی در ایران شناخته می‌شود. وی در سال ۱۳۷۵ گروه «آویژه» را با همکاری پدرام درخشانی تأسیس کرد که کنسرت‌های این گروه اولین تجربه موسیقی تلفیقی در ایران به شمار می‌آمد. رامین بهنا تا کنون آهنگسازی بیش از ۴۰ فیلم سینمایی و سریال تلویزیونی را بر عهده داشته که از شاخص‌ترین آن‌ها می‌توان به موسیقی متن فیلم‌های «نسل سوخته» و «کمکم کن» از آثار رسول ملاقلی‌پور، «داستان‌های تعبید» ساخته فریدون حسن‌پور، «سرزمین پدری» به کارگردانی شهرام شاه‌حسینی و مجموعه‌های تلویزیونی «دوران سرکشی» و «قصه رودخانه» از ساخته‌های کمال تبریزی، «آهوی ماه نهم» به کارگردانی مسعود نوابی و داستان‌های هنر اثر مجتبی میرتهماسب اشاره کرد که گزیده‌ای از این آثار در قالب آلبومی با عنوان «دیدگاه» در تابستان ۱۳۸۵ توسط انتشارات آوای خورشید به بازار موسیقی عرضه شده است.

آلبوم موسیقی «ایران
۱۱» تازه ترین اثر این آهنگساز و مدرس موسیقی است که چندی پیش روانه بازار موسیقی شد. در این آلبوم که با قطعاتی چون «پارک وی»، «پیاده رو»، «بازار»، «سیدخندان»، «تنهایی» و «عاشقانه» به علاقه مندان ارائه شده علاوه بر رامین بهنا به عنوان نوازنده پیانو و کیبورد، کسری ابراهیمی درامز، سیاوش امامی گیتار، حامد حمیدزاده گیتار باس، بهرنگ بقایی کیبورد حضور دارند.

 

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

آیا میدانید

  • چه سازی را برای یادگیری موسیقی انتخاب کنیم؟

    چه سازی را برای یادگیری موسیقی انتخاب کنیم؟

      چه سازی را برای یادگیری موسیقی انتخاب کنیم؟ (نکته: این نوشته، برای کسانی است که در انتخاب ساز مردد بوده و نیاز به راهنمایی دارند). شاید نخستین پرسش برای کسی که، ایده و آشنایی با موسیقی ندارد، و قصد یادگیری موسیقی داری این باشد: چه سازی را انتخاب کنم؟ انتخاب ساز، کاملا سلیقه ای است، و انتخاب ساز، در واقع انتخاب و دنبال کردن سلیقه فرد و برداشت شخص از موسیقی است. برای انتخاب ساز به منظور یادگیری موسیقی، چند عامل نقش مهمی دارند که به آنها اشاره میکنیم: سلیقه و علاقه فرد به صدای سازی که یا دیده، یا صدایش را شنیده، و آشنایی هرچند اندک نسبت آن ساز دارد. شکل ظاهری ساز نیز نقش به سزایی در انتخاب دارد. کسی که آشنایی چندانی با موسیقی ندارد، برای شروع نوازندگی و انتخاب، به شکل ظاهری ساز نیز نظر دارد. سبک و کاربرد ساز یکی از مهمترین نکات در انتخاب ساز است. در واقع کاربرد ساز در سبک های موسیقی پاپ، کلاسیک، سنتی و... میتواند یکی از مهمترین نکات در انتخاب ساز باشد. مشورت و راهنمایی صحیح، می تواند راه بسیار خوبی برای انتخاب ساز باشد. ولی در نهایت، خود شخص است که تصمیم گیرنده نهایی است. چند توصیه…

از ما بپرسید

  • چگونگي برقراري ارتباط نوازنده با مخاطب روي صحنه

    چگونگي برقراري ارتباط نوازنده با مخاطب روي صحنه

    چگونگي برقراري ارتباط نوازنده با مخاطب روي صحنه برقراری ارتباط نوازنده در حین اجرای زنده، با شوندگان حاضر در سالن، مبحثی بسیار جدی و جالب است که برای تحلیل و چگونگی و راه های مختلف برای تاثیر گذاری بیشتر آن نیاز به نوشتاری مفصل دارد که به زودی در مورد آن، در این سایت بحث شده و نوشته هایی برای خواندن شما عزیزان آماده و عرضه خواهد شد. بیست و هفتم خرداد هشتاد و نه  

درباره ی موسیقی هنری ایران

logo persian004 موسیقی هنری ایران، نخستین روزنامه الکترونیکی روزانه موسیقی ایران

همکاری: پیام به این شماره تلگرام
09226521131