شب ساز و آواز با مهتاب‌رو

نوشته شده توسط persianartmusic Posted in تازه ها بازدید: 591

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

 

شب ساز و آواز با مهتاب‌رو

شب ساز و آواز با مهتاب‌رو
شب ساز و آواز با مهتاب‌رو

رودکی میزبان «اینجا روزها» شد

 

شامگاه پنجشنبه ۹ اردیبهشت ماه تالار رودکی تهران میزبان گروه موسیقی «مهتاب‌رو» بود تا جدیدترین کنسرت خود با نام «اینجا روزها...» را راس ساعت وعده داده شده یعنی ۲۱ روی صحنه ببرد.

 

به گزارش خبرنگار مهر، این کنسرت با اجرای ساز و آواز با شعر «درد مشترک» احمد شاملو آغاز شد و سپس تصنیف «پریشان گیسو» با شعر ابوالفضل کمالی و موسیقی وصال عرب زاده، قطعه دیگری با بخشی از شعر شاملو در ادامه اجرای اول، تصنیف «دردی به دل مانده» با کلام و موسیقی وصال عرب زاده، باز هم قطعه‌ای از شعر شاملو در ادامه اجراهای قبلی روی صحنه رفت و پایان بخش پارت اول این کنسرت که در دستگاه همایون اراده شد تصنیف «آرام باش» با شعر سیدعلی صالحی و موسیقی وصال عرب زاده بود.

 

این کنسرت با استراحتی ۱۰ دقیقه‌ای بخش دوم خود را در بیات ترک آغاز کرد که تصنیف‌های «دلا بسوز» با شعر حافظ و موسیقی وصال عرب زاده، «ما در این شهر غریبیم» با شعر سعدی و موسیقی هومان رومی، «ره میخانه» با شعر عطار و موسیقی هومان رومی و دو قطعه ساز و آوازی در این بخش اجرا شد.

 

گروه «مهتاب رو» به سرپرستی وصال عرب زاده کنسرت دیشب را روی صحنه برد و آهنگسازان آن عرب زاده و هومان رومی بودند. بهادر صحت خواننده جوان به همراه همخوان مرجان بنایی آنها را همراهی می کردند.

 

ارژنگ فرامرزی تنبک، آرش سعیدیان عود، شیلان اردلان سه تار و همخوان، مهرناز دبیرزاده سازهای کوبه ای و همخوان، هومان رومی کمانچه و وصال عرب زاده سه تار نوازندگان کنسرت «اینجا روزها...» بودند.

 

بهادر صحت خواننده این گروه ضمن تلاش برای ارائه اجرایی موفق، در صورت تداوم فعالیت در زمینه اجراهای زنده و آموزش حرفه‌ای و مستمر خوانندگی می تواند نقاط قوت صدای خود را تقویت کرده و به سبک آوازی خاص خود برسد. همچنین در اجرای دیشب استفاده درستی از همخوان زن نشده بود و بهتر بود در چنین شرایطی بخش‌هایی از دکلمه شعر در نظر گرفته شود.

 

از نکات قابل توجه کنسرت دیشب نوازندگی و حس و حال مهرناز دبیرزاده نوازنده سازهای کوبه‌ای بود. تکنوازی عود و کمانچه هم مورد تشویق حاضران در سالن قرار گرفت. وصال عرب زاده سرپرست گروه که وظیفه آهنگسازی چندین قطعه از کنسرت دیشب را برعهده داشت با سه تارنوازی خود نیز گروه را همراهی می کرد.

 

دست اندرکاران کنسرت «اینجا روزها...» اجرای خود را روایتگر انسان امروزین می دانند که با همه آلام و آرزوهایش انسان مایوس و گاهی امیدوار، عاشق و گاهی دلشکسته است و در پایان به امید آرامش حاصل از درست شدن همه چیز خویشتن را تسلی می دهد. 

بهادر صحت خواننده این گروه ضمن تلاش برای ارائه اجرایی موفق، در صورت تداوم فعالیت در زمینه اجراهای زنده و آموزش حرفه‌ای و مستمر خوانندگی می تواند نقاط قوت صدای خود را تقویت کرده و به سبک آوازی خاص خود برسد. همچنین در اجرای دیشب استفاده درستی از همخوان زن نشده بود و بهتر بود در چنین شرایطی بخش‌هایی از دکلمه شعر در نظر گرفته شود.

 

از نکات قابل توجه کنسرت دیشب نوازندگی و حس و حال مهرناز دبیرزاده نوازنده سازهای کوبه‌ای بود. تکنوازی عود و کمانچه هم مورد تشویق حاضران در سالن قرار گرفت. وصال عرب زاده سرپرست گروه که وظیفه آهنگسازی چندین قطعه از کنسرت دیشب را برعهده داشت با سه تارنوازی خود نیز گروه را همراهی می کرد.

 

دست اندرکاران کنسرت «اینجا روزها...» اجرای خود را روایتگر انسان امروزین می دانند که با همه آلام و آرزوهایش انسان مایوس و گاهی امیدوار، عاشق و گاهی دلشکسته است و در پایان به امید آرامش حاصل از درست شدن همه چیز خویشتن را تسلی می دهد.

 

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

آیا میدانید

  • چه سازی را برای یادگیری موسیقی انتخاب کنیم؟

    چه سازی را برای یادگیری موسیقی انتخاب کنیم؟

      چه سازی را برای یادگیری موسیقی انتخاب کنیم؟ (نکته: این نوشته، برای کسانی است که در انتخاب ساز مردد بوده و نیاز به راهنمایی دارند). شاید نخستین پرسش برای کسی که، ایده و آشنایی با موسیقی ندارد، و قصد یادگیری موسیقی داری این باشد: چه سازی را انتخاب کنم؟ انتخاب ساز، کاملا سلیقه ای است، و انتخاب ساز، در واقع انتخاب و دنبال کردن سلیقه فرد و برداشت شخص از موسیقی است. برای انتخاب ساز به منظور یادگیری موسیقی، چند عامل نقش مهمی دارند که به آنها اشاره میکنیم: سلیقه و علاقه فرد به صدای سازی که یا دیده، یا صدایش را شنیده، و آشنایی هرچند اندک نسبت آن ساز دارد. شکل ظاهری ساز نیز نقش به سزایی در انتخاب دارد. کسی که آشنایی چندانی با موسیقی ندارد، برای شروع نوازندگی و انتخاب، به شکل ظاهری ساز نیز نظر دارد. سبک و کاربرد ساز یکی از مهمترین نکات در انتخاب ساز است. در واقع کاربرد ساز در سبک های موسیقی پاپ، کلاسیک، سنتی و... میتواند یکی از مهمترین نکات در انتخاب ساز باشد. مشورت و راهنمایی صحیح، می تواند راه بسیار خوبی برای انتخاب ساز باشد. ولی در نهایت، خود شخص است که تصمیم گیرنده نهایی است. چند توصیه…

از ما بپرسید

  • چگونگي برقراري ارتباط نوازنده با مخاطب روي صحنه

    چگونگي برقراري ارتباط نوازنده با مخاطب روي صحنه

    چگونگي برقراري ارتباط نوازنده با مخاطب روي صحنه برقراری ارتباط نوازنده در حین اجرای زنده، با شوندگان حاضر در سالن، مبحثی بسیار جدی و جالب است که برای تحلیل و چگونگی و راه های مختلف برای تاثیر گذاری بیشتر آن نیاز به نوشتاری مفصل دارد که به زودی در مورد آن، در این سایت بحث شده و نوشته هایی برای خواندن شما عزیزان آماده و عرضه خواهد شد. بیست و هفتم خرداد هشتاد و نه  

درباره ی موسیقی هنری ایران

logo persian004 موسیقی هنری ایران، نخستین روزنامه الکترونیکی روزانه موسیقی ایران

همکاری: پیام به این شماره تلگرام
09226521131