ساکت:دستمزد ارکستر 50 نفره من معادل یک چهارم دستمزد پورناظری بود

نوشته شده توسط persianartmusic Posted in تازه ها بازدید: 467

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

ساکت:دستمزد ارکستر 50 نفره من یک چهارم دستمزد پورناظری بود

ساکت:دستمزد ارکستر 50 نفره من معادل یک چهارم دستمزد پورناظری بود
ساکت:دستمزد ارکستر 50 نفره من معادل یک چهارم دستمزد پورناظری بود

اگر ریگی در کفش مان نیست، چرا شفاف نیستیم؟

کیوان ساکت گفت: دستمزدی که به ارکستر من در جشنواره موسیقی فجر دادند، معادل یک چهارم دستمزد آقای سهراب پورناظری بوده است.

به گزارش خبرنگار موسیقی خبرگزاری فارس، پنجمین نشست از سلسله‌ گفتمان ضرب  اصول با موضوع نقد و بررسی جشنواره موسیقی فجر عصر امروز با حضور کیوان ساکت، هوشنگ کامکار، مانی جعفرزاده، رضا مهدوی و امیرعباس ستایشگر برگزار شد.

دستمزدی که به ارکستر من دادند معادل یک چهارم دستمزد آقای پورناظری بود

کیوان ساکت که با گروه موسیقی وزیری در جشنواره سی‌ویکم جشنواره موسیقی فجر حضور داشته نیز در این نشست گفت: «ارکستر وزیری بین 50 تا 70 نوازنده دارد و یکی از بزرگترین ارکسترهای خصوصی است که هیچ حامی مالی ندارد و به صورت مستقل کار خود را پیش می‌برد. در این دوره از جشنواره از من برای اجرا دعوت شد در ابتدا ما با انجمن موسقی قرارداد بستیم اما بعد عنوان کردند که باید یک قرارداد دیگر با نهادی دیگر امضا کنیم».

وی افزود: «دستمزدی که به ارکستر من دادند معادل یک چهارم دستمزد آقای پورناظری بوده است. چرا ارکستر من باید یک دهم ارکسترهای دیگر دستمزد بگیرد. 25 میلیون تومان رقم قرارداد گروه وزیری برای اجرا در جشنواره بوده است که بعد از اعتراض من به آقای نوربخش 5 میلیون تومان به آن اضافه شد و در نهایت هم 4 میلیون بابت بیمه از مبلغ  قرارداد ما کسر شد

اگر ریگی در کفش مان نیست، چرا شفاف نیستیم؟

این آهنگساز ادامه داد: «اجرای اول ما خوشبختانه با استقبال روبه‌رو شد و من تصمیم گرفتم یک اجرای دیگر را در جشنواره داشته باشم که روز دوشنبه را به من اختصاص دادند اما بعداً با من تماس گرفتند و گفتند ما اینقدر پول نداریم و باید را ارکستر کوچکتری اجرا کنید من هم قبول کردم. دوباره با من تماس گرفتند و گفتند که برای این اجرا باید یک رپرتوار جدید داشته باشید من دوباره قبول کردم. نیم ساعت بعد دوباره با من تماس گرفتند و گفتند که با ارکستر کاملاً سنتی اجرا کنید من مجدداً پذیرفتم اما در نهایت هم آن اجرا را به من ندادند. اگر ریگی در کفش ما نیست چرا شفاف نیستیم چرا با هنرمندی مثل من اینگونه برخورد می‌شود

از نمره دادن به اثر خودم پرهیز کردم

وی در خصوص داوری آثار جشنواره موسیقی فیلم فجر گفت: «من خودم یکی از داوران جشنواره بوده‌ام و چون امضای خودم را می‌شناختم اثر خودم زیر دست خودم آمد و من هم زیر برگه داوری نوشتم که چون من داور هستم از نمره دادن به اثر خودم پرهیز می‌کنم

دستمزد آدم ها را خودشان تعیین می کنند

هوشنگ کامکار که در این جلسه حضور داشت درپاسخ به سخنان کیوان ساکت گفت: «دستمزد آدم ها را خودشان تعیین می کنند ایرادی که من به ساکت می گیرم این است که اگر به این دستمزد که به آن اعتراض دارند، نباید شرکت می کردند. قرارداد ما دوماه قبل از اجرا بسته شد و همه امضا کردیم. قبل از جشنواره اجرای دیگری هم داشتیم که به دلیل همین قرارداد چک ها آن اجرا را پس دادیم و آن اجرا کنسل کردیم. اگر سال دیگر هم به من پیشنهاد حضور در جشنواره را بدهند با یک برای و نیم این قرار داد در صورتی که قبل اجرا پرداخت شود، شرکت می کنیم»

 

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

آیا میدانید

  • چه سازی را برای یادگیری موسیقی انتخاب کنیم؟

    چه سازی را برای یادگیری موسیقی انتخاب کنیم؟

      چه سازی را برای یادگیری موسیقی انتخاب کنیم؟ (نکته: این نوشته، برای کسانی است که در انتخاب ساز مردد بوده و نیاز به راهنمایی دارند). شاید نخستین پرسش برای کسی که، ایده و آشنایی با موسیقی ندارد، و قصد یادگیری موسیقی داری این باشد: چه سازی را انتخاب کنم؟ انتخاب ساز، کاملا سلیقه ای است، و انتخاب ساز، در واقع انتخاب و دنبال کردن سلیقه فرد و برداشت شخص از موسیقی است. برای انتخاب ساز به منظور یادگیری موسیقی، چند عامل نقش مهمی دارند که به آنها اشاره میکنیم: سلیقه و علاقه فرد به صدای سازی که یا دیده، یا صدایش را شنیده، و آشنایی هرچند اندک نسبت آن ساز دارد. شکل ظاهری ساز نیز نقش به سزایی در انتخاب دارد. کسی که آشنایی چندانی با موسیقی ندارد، برای شروع نوازندگی و انتخاب، به شکل ظاهری ساز نیز نظر دارد. سبک و کاربرد ساز یکی از مهمترین نکات در انتخاب ساز است. در واقع کاربرد ساز در سبک های موسیقی پاپ، کلاسیک، سنتی و... میتواند یکی از مهمترین نکات در انتخاب ساز باشد. مشورت و راهنمایی صحیح، می تواند راه بسیار خوبی برای انتخاب ساز باشد. ولی در نهایت، خود شخص است که تصمیم گیرنده نهایی است. چند توصیه…

از ما بپرسید

  • چگونگي برقراري ارتباط نوازنده با مخاطب روي صحنه

    چگونگي برقراري ارتباط نوازنده با مخاطب روي صحنه

    چگونگي برقراري ارتباط نوازنده با مخاطب روي صحنه برقراری ارتباط نوازنده در حین اجرای زنده، با شوندگان حاضر در سالن، مبحثی بسیار جدی و جالب است که برای تحلیل و چگونگی و راه های مختلف برای تاثیر گذاری بیشتر آن نیاز به نوشتاری مفصل دارد که به زودی در مورد آن، در این سایت بحث شده و نوشته هایی برای خواندن شما عزیزان آماده و عرضه خواهد شد. بیست و هفتم خرداد هشتاد و نه  

درباره ی موسیقی هنری ایران

logo persian004 موسیقی هنری ایران، نخستین روزنامه الکترونیکی روزانه موسیقی ایران

همکاری: پیام به این شماره تلگرام
09226521131