فرهاد فخرالدینی: دیگر رهبر ارکستر ملی نیستم

نوشته شده توسط persianartmusic Posted in تازه ها بازدید: 908

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

فرهاد فخرالدینی: دیگر رهبر ارکستر ملی نیستم

فرهاد فخرالدینی: دیگر رهبر ارکستر ملی نیستم
فرهاد فخرالدینی: دیگر رهبر ارکستر ملی نیستم

تغییر ساختارها نیاز به مشورت داشت

فرهاد فخرالدینی با اشاره به جلسه امروز شورای ارکسترها اعلام کرد دیگر نقشی به عنوان مدیر هنری ارکستر ملی ندارد.

فرهاد فخرالدینی رهبر ارکستر ملی ایران با اشاره به جلسه امروز شنبه ۱۸ اردیبهشت ماه شورای ارکسترها به خبرنگار مهر که وی و علی رهبری در اعتراض آن را ترک کرده‌اند، گفت: من مدت هاست در ارکستر ملی مشکلاتی دارم ولی عادت به رسانه ای کردن آنها ندارم. سال گذشته و همچنین امسال مشکلات زیادی داشتم، به طور مثال هنوز قرارداد اعضای ارکستر آماده نشده است درحالیکه اکنون حدود ۲ ماه از سال می گذرد.

رهبر ارکستر ملی با اشاره به ساختار سازمانی ارکسترها عنوان کرد: ساختار سازمان ارکسترها که از سوی بنیاد رودکی به من داده شده و من آن را مورد بررسی قرار دادم اشکالاتی دارد و با آن موافق نیستم. من عمر و زندگی خود را با موسیقی و ارکستر گذرانده‌ام درنتیجه وقتی درباره موضوع ارکسترها نظر می دهم نقش یک کارشناس را دارم.

فخرالدینی با اشاره به آنچه که در شورای ارکسترها مبنی بر شورایی شدن ارکستر به جای مدیریت هنری پیشنهاد شده است، یادآور شد: چنین ساختاری را به ما ارایه می کنند بدون اینکه نقشی در تببین  تدوین آن داشته باشیم. من خودم بنیانگذار ارکستر ملی هستم و باید نظر مرا درباره این موضوع می پرسیدند و قبل از اینکه دستور عملکرد سازمان ارکسترها روی میز شورا قرار بگیرد، من به عنوان یک صاحب نظر و کسی که با موضوع در ارتباط است باید در جریان قرار می گرفتم.

این آهنگساز پیشکسوت درباره دو مساله‌ای که باعث اعتراض او شده است اینگونه توضیح داد: اولین مساله من این است که چرا با من مشورت نشده است و دوم اینکه وقتی قرار است مدیریت هنری با شورا باشد من به عنوان مدیر هنری ارکستر ملی دیگر نقشی ندارم و نیازی نیست حضور داشته باشم. اعضای شورا همه از دوستان و همکاران من هستند و امیدوارم به نتیجه مطلوب برسند، همچنین من همیشه دوست دارم ارکسترهای کشورم وضعیت مطلوبی داشته باشند.

وی در پاسخ به اینکه آیا ترک جلسه از سوی شما به معنای خداحافظی از رهبری ارکستر ملی نیز است، بیان کرد: من تصمیم گرفتم از این پس به کارهای شخصی خودم برسم و اگر قرار باشد باز هم با ارکستر ملی در مقام رهبر همکاری داشته باشم انتظاراتم از گذشته بیشتر خواهد بود. من بعد از نوروز انتقادهایی به عملکرد ارکسترها داشتم و دوستان محبت داشته و گفتند شورا در کنار شما قرار می گیرد و مشکلات را حل می کند ولی عملکردشان تا امروز خوب نبوده است. بچه های ارکستر از من انتظاراتی دارند و فکر می کنند جایی که من هستم باید کارها روال خود را داشته باشد. قبلا وقتی نیازمندی هایی داشتم با یک نامه آن موارد به لطف دوستان و اعتمادشان به بنده تامین می شد. داشتن اختیار تام از روزگاری که جوان بودم تا زمانی که ارکستر ملی را تاسیس و اداره می کردم، ادامه داشت حال با این سن و سال نمی شود این شرایط را پذیرفت.

فخرالدینی در پایان تاکید کرد: من همواره از پیشرفت ها و موفقیت های ارکستر کشورم خوشحال می شوم و امیدوارم ارکستر ملی در ادامه راه به خوبی بدرخشد.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

آیا میدانید

  • چه سازی را برای یادگیری موسیقی انتخاب کنیم؟

    چه سازی را برای یادگیری موسیقی انتخاب کنیم؟

      چه سازی را برای یادگیری موسیقی انتخاب کنیم؟ (نکته: این نوشته، برای کسانی است که در انتخاب ساز مردد بوده و نیاز به راهنمایی دارند). شاید نخستین پرسش برای کسی که، ایده و آشنایی با موسیقی ندارد، و قصد یادگیری موسیقی داری این باشد: چه سازی را انتخاب کنم؟ انتخاب ساز، کاملا سلیقه ای است، و انتخاب ساز، در واقع انتخاب و دنبال کردن سلیقه فرد و برداشت شخص از موسیقی است. برای انتخاب ساز به منظور یادگیری موسیقی، چند عامل نقش مهمی دارند که به آنها اشاره میکنیم: سلیقه و علاقه فرد به صدای سازی که یا دیده، یا صدایش را شنیده، و آشنایی هرچند اندک نسبت آن ساز دارد. شکل ظاهری ساز نیز نقش به سزایی در انتخاب دارد. کسی که آشنایی چندانی با موسیقی ندارد، برای شروع نوازندگی و انتخاب، به شکل ظاهری ساز نیز نظر دارد. سبک و کاربرد ساز یکی از مهمترین نکات در انتخاب ساز است. در واقع کاربرد ساز در سبک های موسیقی پاپ، کلاسیک، سنتی و... میتواند یکی از مهمترین نکات در انتخاب ساز باشد. مشورت و راهنمایی صحیح، می تواند راه بسیار خوبی برای انتخاب ساز باشد. ولی در نهایت، خود شخص است که تصمیم گیرنده نهایی است. چند توصیه…

از ما بپرسید

  • چگونگي برقراري ارتباط نوازنده با مخاطب روي صحنه

    چگونگي برقراري ارتباط نوازنده با مخاطب روي صحنه

    چگونگي برقراري ارتباط نوازنده با مخاطب روي صحنه برقراری ارتباط نوازنده در حین اجرای زنده، با شوندگان حاضر در سالن، مبحثی بسیار جدی و جالب است که برای تحلیل و چگونگی و راه های مختلف برای تاثیر گذاری بیشتر آن نیاز به نوشتاری مفصل دارد که به زودی در مورد آن، در این سایت بحث شده و نوشته هایی برای خواندن شما عزیزان آماده و عرضه خواهد شد. بیست و هفتم خرداد هشتاد و نه  

درباره ی موسیقی هنری ایران

logo persian004 موسیقی هنری ایران، نخستین روزنامه الکترونیکی روزانه موسیقی ایران

همکاری: پیام به این شماره تلگرام
09226521131