علی رهبری:آقای وزیر و معاونش آبرویم را بردند

نوشته شده توسط persianartmusic Posted in تازه ها بازدید: 559

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

علی رهبری:آقای وزیر و معاونش آبرویم را بردند

علی رهبری:آقای وزیر و معاونش آبرویم را بردند
علی رهبری:آقای وزیر و معاونش آبرویم را بردند

بی‌احترامی و دخالت مدیران خانه موسیقی در جلسه ارکسترها

علی رهبری و فرهاد فخرالدینی با بی‌احترامی مدیران خانه موسیقی در شورای اجرایی ارکسترها؛ جلسه را ترک کردند و علی رهبری اعلام کرد وزیر ارشاد و معاونش با سکوتشان فقط به او توهین کردند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، ظهر امروز سومین جلسه شورای اجرایی ارکستر سمفونیک تهران و ارکستر ملی با حضور اعضای این شورا و مدیران هنری دو ارکستر برگزار شد که نهایتاً در این جلسه علی رهبری و فرهاد فخرالدینی با ترک جلسه اعتراض خود را به بی‌احترامی‌ها و بی‌توجهی‌های بنیاد رودکی و شورای اجرایی اعلام داشتند.

علی رهبری در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا درباره جلسه امروز توضیح داد: در طول مدتی که در ارکستر سمفونیک مشغول به فعالیت بودیم، تنها مشکل‌مان اداری و مالی بود و این مشکلات از سوی بنیاد رودکی به ارکسترها انتقال داده می شد

او ادامه داد: من دو ماه است مخصوصاً درباره شرایط ارکستر صحبتی نکرده‌ام اما امروز قرار بود نوازندگان ارکستر، قراردادشان امضا شود و بچه‌های ارکستر گفته بودند اگر امروز قراردادمان امضا نشود از فردا در ارکستر ساز نخواهیم زد. بدهی است با امضا نشدن قراداد نوازندگان، ارکستر سمفونیک تهران تعطیل می‌شود.

مدیر هنری ارکستر سمفونیک تهران با بیان اینکه هنوز قرارداد تازه‌ای را با بنیاد رودکی امضا نکرده، گفت: در قرارداد بنیاد رودکی عنوان شده بود من حق هیچ‌گونه مصاحبه‌ای با رسانه‌ها را ندارم. این رفتار نه تنها توهین‌آمیز است بلکه نشانگر عملکرد غیر حرفه ای بنیاد رودکی است.

رهبری درباره قرارداد نوازندگان بیان کرد: هیچ جای دنیا یک نفر سه ماه بدون حقوق کار نمی‌کند اما بچه‌های ارکستر ما اینگونه کار کردند. علاوه بر اینکه 8 ماه حقوقی هم که دریافت کردند برای 30 روز کامل نبود و بنیاد رودکی درباره این موضوع فقط دروغ می‌گوید.

وی افزود: من به آقای وزیر قول دادم سکوت کنم تا مشکلات ارکستر حل شود اما کنار عملکرد افتضاح بنیاد رودکی، آقای وزیر و معاون وی فقط سکوت کردند. من فکر می‌کنم آقای وزیر من را به ایران دعوت کردند تا فقط به من توهین شود و در واقع رییس‌جمهور در حالی دستور احیای ارکسترها را داده بود که هیچ ارگانی از وزارت‌ارشاد گرفته تا بنیاد رودکی، آماده کار حرفه‌ای نبود.

این رهبر ارکستر با انتقاد از شورای اجرایی ارکستر گفت: شورای اجرایی ارکستر را حمیدرضا نوربخش، داوود گنجه‌ای، محمد سریر، فریدون شهبازیان و سعید شریفیان تشکیل می‌دهند. در واقع مدیران خانه‌موسیقی به شورایی آمدند که هیچ اطلاعی درباره حوزه فعالیت آن ندارند. باید از آقای مرادخانی پرسید چرا مدیران خانه موسیقی شورای اجرایی ارکستر را تشکیل می‌دهند؟

رهبری با تأکید بر اینکه تعطیلی ارکستر سمفونیک منجر به از دست رفتن بزرگترین فرصت موسیقی ایران در 30 سال گذشته شده، ادامه داد: دعوت ارکستر چین از ایران، مهمترین رویداد موسیقی ایران بعد از انقلاب است و با اتفاقاتی که افتاده این اجرا کنسل می‌شود. من فکر می‌کنم آقای وزیر و معاونش با سکوتشان آبروی سال‌ها فعالیت من را در دنیا می‌برند و نه تنها من این توهین را نمی‌پذیرم، بلکه آقای فخرالدینی هم امروز با ترک جلسه اجازه ندادند شخصی مانند حمیدرضا نوربخش درباره مسائلی صحبت کند که هیچ ارتباطی به او ندارد. امروز در جلسه شورای اجرایی ارکسترها مدیران خانه موسیقی که هیچ ارتباط حرفه‌ای با ارکسترها ندارند به جای حل مشکلات مالی و اداری تنها به ما بی‌احترامی کردند.

وی در پایان اظهار کرد: در نهایت می‌توانم بگویم تا زمانی که ارکستر سمفونیک تهران زیر نظر بنیاد رودکی فعالیتت کند من همکاری‌ام را ادامه نخواهم داد. علاوه بر این تا امروز معاونت هنری نیز هیچ کمکی به ارکستر نکرده و فقط حرف‌هایی زده که عملی نشده است. من امیدوارم شرایط ارکستر و نوازندگانی که در طول این مدت در آن ساز زدند بهبود یابد.

 

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

آیا میدانید

  • چه سازی را برای یادگیری موسیقی انتخاب کنیم؟

    چه سازی را برای یادگیری موسیقی انتخاب کنیم؟

      چه سازی را برای یادگیری موسیقی انتخاب کنیم؟ (نکته: این نوشته، برای کسانی است که در انتخاب ساز مردد بوده و نیاز به راهنمایی دارند). شاید نخستین پرسش برای کسی که، ایده و آشنایی با موسیقی ندارد، و قصد یادگیری موسیقی داری این باشد: چه سازی را انتخاب کنم؟ انتخاب ساز، کاملا سلیقه ای است، و انتخاب ساز، در واقع انتخاب و دنبال کردن سلیقه فرد و برداشت شخص از موسیقی است. برای انتخاب ساز به منظور یادگیری موسیقی، چند عامل نقش مهمی دارند که به آنها اشاره میکنیم: سلیقه و علاقه فرد به صدای سازی که یا دیده، یا صدایش را شنیده، و آشنایی هرچند اندک نسبت آن ساز دارد. شکل ظاهری ساز نیز نقش به سزایی در انتخاب دارد. کسی که آشنایی چندانی با موسیقی ندارد، برای شروع نوازندگی و انتخاب، به شکل ظاهری ساز نیز نظر دارد. سبک و کاربرد ساز یکی از مهمترین نکات در انتخاب ساز است. در واقع کاربرد ساز در سبک های موسیقی پاپ، کلاسیک، سنتی و... میتواند یکی از مهمترین نکات در انتخاب ساز باشد. مشورت و راهنمایی صحیح، می تواند راه بسیار خوبی برای انتخاب ساز باشد. ولی در نهایت، خود شخص است که تصمیم گیرنده نهایی است. چند توصیه…

از ما بپرسید

  • چگونگي برقراري ارتباط نوازنده با مخاطب روي صحنه

    چگونگي برقراري ارتباط نوازنده با مخاطب روي صحنه

    چگونگي برقراري ارتباط نوازنده با مخاطب روي صحنه برقراری ارتباط نوازنده در حین اجرای زنده، با شوندگان حاضر در سالن، مبحثی بسیار جدی و جالب است که برای تحلیل و چگونگی و راه های مختلف برای تاثیر گذاری بیشتر آن نیاز به نوشتاری مفصل دارد که به زودی در مورد آن، در این سایت بحث شده و نوشته هایی برای خواندن شما عزیزان آماده و عرضه خواهد شد. بیست و هفتم خرداد هشتاد و نه  

درباره ی موسیقی هنری ایران

logo persian004 موسیقی هنری ایران، نخستین روزنامه الکترونیکی روزانه موسیقی ایران

همکاری: پیام به این شماره تلگرام
09226521131