اجرای اشعار فروغ فرخزاد و احمد شاملو در کنسرت بمرانی

نوشته شده توسط persianartmusic Posted in تازه ها بازدید: 1358

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

اجرای اشعار فروغ فرخزاد و احمد شاملو در کنسرت بمرانی

اجرای اشعار فروغ فرخزاد و احمد شاملو در کنسرت بمرانی
اجرای اشعار فروغ فرخزاد و احمد شاملو در کنسرت بمرانی

شوخی‌های بمرانی با موسیقی

در دومین روز هفته موسیقی تلفیقی فرهنگسرای نیاوران گروه تلنگر و بمرانی روی صحنه رفتند.

گروه «تلنگر» سال 1390 شکل گرفت و کارش را با اجرا در خیابان آغاز کرد. آن ها اولین اجرای رسمی خود را تجربه کردند. در دومین روز از هفته موسیقی تلفیقی این گروه جوان روی استیج رفت. تلنگر پیش از این در فستیوال های کوچک اجراهای موفق را پشت سر گذاشته بود و حالا در فرمت بزرگتر و حرفه ای به اجرا پرداختند.

اشعاری از فروغ فرخزاد، احمد شاملو و فراز یاوری در این کنسرت اجرا شد. همچنین کمال یعقوبی به عنوان خواننده مهمان در یک قطعه مهمان مخاطبان شد. گروه تلنگر را امیرحسین جهانی (تار)، نیما حسینی (ویولن)، آرش ضرابی (کنترباس)، آرش جدید زاده (ساکسیفون)، محمد جواد فرشیم (گیتار) و محمد مهدی حاجی خانی (خواننده) تشکیل می دهند.

گروه بمرانی چهارمین گروهی بودند که در این فستیوال به اجرای برنامه می پرداختند. بمرانی گروهی که اصولاً علاقه ای به جدی گرفتن و جدی گرفته شدن ندارند. با همه چیز و همه کس شوخی می کنند و حتی همدیگر را هم مسخره می کنند. غمگین ترین شعرها را به شادترین شکل ممکن اجرا می کنند. اجرای این گروه با قطعه «خورشید دزد» از آلبوم مخرج مشترک شروع شد و از همان ابتدای کار مخاطبان را با خود همراه کردند.

بمرانی در دوران فعلیتش توانسته برای خود «فن» دست و پا کند و به همین خاطر همیشه مخاطبان بیشترین همراهی را انجام می دهند. پس از آهنگ به «من بخند عزیزم» یکی از ترانه های قدیمی یعنی  «پیاده روی» را اجرا کردند. یکی از قطعاتی که طرفداران زیادی داشت و قرار است در آلبوم جدید گروه منتشر شود «خیلی دوری» نام دارد. در این قطعه برخی کلمات بعد از بیان شدن از طرف خواننده بلافاصله با بیانی سریع توسط مانی مزکی معنا می شد. برای مثال وقتی بهزاد عمرانی گفت: «معنیه استمرار»،مانی مزکی پاسخ می داد: «گذشتن و رفتن پیوسته».

آنچه بمرانی سعی دارد نشان دهد شبیه «گروتسک» است.«پپرونی» تک آهنگی که به تازگی منتشر شدو ریتم والس دارد هم با استقبال مخاطبان روبه رو شد. آرام ترین قطعه در این اجرا «سرمست» بود که شعری امروزی در ترکیب با اشعار سعدی داشت. همچنین بهزاد عمرانی توضیح داد که نام این قطعه را از ادبیات سردار سرمست وام گرفتند که در این اجرا هم به عنوان مهمان حضور داشت.

در کنار بهزاد به عنوان خواننده و نوازنده گیتار، جهانیار قربانی (گیتار الکتریک)، کیارش عمرانی ( گیتار باس)، آرش عمرانی( آکاردئون و کیبورد)، مانی مزکی (ساز دهنی و ترومبون) و آبتین یغماییان (درامز) می نوازند.دیگر قطعات این اجرا «چراغا که خاموش شه»، «حسینقل»، «خیلی سخته» و «بندر تهران» بود.  همچنین آخرین قطعه کاوری از آثار محمد نوری بود.در ادامه اجراها امروز گروه کامنت و بهنا روی صحنه می روند. علاقه مندان می توانند برای تهیه بلیت به سایت تیوال مراجعه کنند.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

آیا میدانید

  • چه سازی را برای یادگیری موسیقی انتخاب کنیم؟

    چه سازی را برای یادگیری موسیقی انتخاب کنیم؟

      چه سازی را برای یادگیری موسیقی انتخاب کنیم؟ (نکته: این نوشته، برای کسانی است که در انتخاب ساز مردد بوده و نیاز به راهنمایی دارند). شاید نخستین پرسش برای کسی که، ایده و آشنایی با موسیقی ندارد، و قصد یادگیری موسیقی داری این باشد: چه سازی را انتخاب کنم؟ انتخاب ساز، کاملا سلیقه ای است، و انتخاب ساز، در واقع انتخاب و دنبال کردن سلیقه فرد و برداشت شخص از موسیقی است. برای انتخاب ساز به منظور یادگیری موسیقی، چند عامل نقش مهمی دارند که به آنها اشاره میکنیم: سلیقه و علاقه فرد به صدای سازی که یا دیده، یا صدایش را شنیده، و آشنایی هرچند اندک نسبت آن ساز دارد. شکل ظاهری ساز نیز نقش به سزایی در انتخاب دارد. کسی که آشنایی چندانی با موسیقی ندارد، برای شروع نوازندگی و انتخاب، به شکل ظاهری ساز نیز نظر دارد. سبک و کاربرد ساز یکی از مهمترین نکات در انتخاب ساز است. در واقع کاربرد ساز در سبک های موسیقی پاپ، کلاسیک، سنتی و... میتواند یکی از مهمترین نکات در انتخاب ساز باشد. مشورت و راهنمایی صحیح، می تواند راه بسیار خوبی برای انتخاب ساز باشد. ولی در نهایت، خود شخص است که تصمیم گیرنده نهایی است. چند توصیه…

از ما بپرسید

  • چگونگي برقراري ارتباط نوازنده با مخاطب روي صحنه

    چگونگي برقراري ارتباط نوازنده با مخاطب روي صحنه

    چگونگي برقراري ارتباط نوازنده با مخاطب روي صحنه برقراری ارتباط نوازنده در حین اجرای زنده، با شوندگان حاضر در سالن، مبحثی بسیار جدی و جالب است که برای تحلیل و چگونگی و راه های مختلف برای تاثیر گذاری بیشتر آن نیاز به نوشتاری مفصل دارد که به زودی در مورد آن، در این سایت بحث شده و نوشته هایی برای خواندن شما عزیزان آماده و عرضه خواهد شد. بیست و هفتم خرداد هشتاد و نه  

درباره ی موسیقی هنری ایران

logo persian004 موسیقی هنری ایران، نخستین روزنامه الکترونیکی روزانه موسیقی ایران

همکاری: پیام به این شماره تلگرام
09226521131