بنیاد رودکی دو ارکستر رسمی دارد/تایید تغییر در مدیریت تالار وحدت

نوشته شده توسط persianartmusic Posted in تازه ها بازدید: 689

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

بنیاد رودکی دو ارکستر رسمی دارد/تایید تغییر در مدیریت تالار وحدت

بنیاد رودکی دو ارکستر رسمی دارد/تایید تغییر در مدیریت تالار وحدت
بنیاد رودکی دو ارکستر رسمی دارد/تایید تغییر در مدیریت تالار وحدت

مدیر عامل بنیاد فرهنگی هنری رودکی در تازه ترین نشست رسانه ای خود از جزئیات فعالیت های جدید ارکستر سمفونیک تهران و نحوه انعقاد قرارداد با نوازندگان این مجموعه سخن گفت.

به گزارش خبرنگار مهر، علی اکبر صفی پور مدیر عامل بنیاد فرهنگی هنری رودکی در نشست خبری ارکستر سمفونیک تهران و ارکستر جوانان جهان که سه شنبه ۱۲ مردادماه در تالار وحدت تهران برگزار شد ضمن معرفی شهرداد روحانی به عنوان رهبر دائم ارکستر سمفونیک تهران بیان کرد: طبق برنامه ریزی هایی که انجام گرفته در حوزه نوازندگان کارهای موثری انجام گرفته که طی آن تمامی نوازندگان ارکستر سمفونیک تهران ضمن امضای قرارداد یک ساله از حقوق ثابت و مزایای بیمه تامین اجتماعی برخوردار خواهند شد که به اعتقاد من این بخش اتفاق بسیار مهمی است که خارج از هر گونه داوری و قضاوت می تواند به عنوان یک کار اساسی و زیربنایی مورد توجه قرار گیرد.

وی ادامه داد: از این پس دو ارکستر سمفونیک تهران و ارکستر موسیقی ملی ایران به صورت جداگانه و با نوازندگان جداگانه به فعالیت های خود ادامه خواهند داد. ضمن اینکه شورای هنری پنج نفره ای تلاش می کند تا با ورود به سیاست گذاری های این دو مجموعه، کارها را به سمت جلو پیش ببرد.

مدیرعامل بنیاد فرهنگی هنری رودکی در پاسخ به اینکه آیا بخش خصوصی دیگری غیر از بنیاد از این پس فعالیت های ارکستر سمفونیک تهران را زیر نظر خواهد داشت یا خیر؟ توضیح داد: ما اعتقاد داریم بنیاد رودکی یک بنیاد خصوصی است که اگر مسئولیت برنامه ای از آن به مجموعه کوچکتری سپرده شود این دیگر محلی از اعراب ندارد. آنچه که راجع به ارکسترها اتفاق می افتد راساً در زیرمجموعه فعالیت های بنیاد رودکی است که طبیعتاً در این حوزه اسپانسرها می توانند در توانمندسازی مجموعه ارکسترها تلاش کنند پس مطمئن باشید با هدف استقلال ارکسترها، مدیریت این مجموعه به هیچ موسسه دیگری واگذار نمی شود و بنیاد فرهنگ هنر رودکی از طرف معاونت هنری وزارت ارشاد فعالیت های این مجموعه را زیر نظر خواهد داشت.

وی درباره نحوه انعقاد قرارداد نوازندگان ارکستر سمفونیک تهران بیان کرد: تمامی قراردادها در سه سطح نوازندگان، سرگروه ها و مایسترها انجام خواهد شد که این سه سطح بر اساس مدلی که داشتیم و توافقی که از قبل وجود داشت، انجام می گیرد. بر این اساس، حداقل حقوق دریافتی نوازندگان طبق این سه سطح در ماه یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان است که ما برای اجراها و همچنین اجراهای مضاعفی که برای ارکستر سمفونیک تهران در نظر گرفته شده مبلغی را نیز به صورت اضافه پرداخت خواهیم کرد که طبق محاسباتی که ما در این زمینه انجام دادیم، اگر هر ماه به صورت معمول دو اجرا برای ارکستر سمفونیک تهران در نظر گرفته شود، به هر نوازنده یک میلیون و ۶۰۰ هزار تومان حقوق ماهانه اختصاص پیدا می کند. ما در مجموع برای دو ارکستر ۱۰۰ قرارداد می نویسیم که تاکنون بیش از ۶۰ نفر از آنها این قراردادها را امضا کرده اند. حتی تا جایی که اطلاع دارم حقوق تیرماه آنان نیز طی روزهای اخیر به حساب عزیزان واریز شده است.

هنوز مدیر تالار وحدت مشخص نشده است

وی در رابطه با گزینه های مطرح شده پیرامون مدیریت تالار وحدت نیز گفت: تا لحظه ای که نفر مورد نظر به صورت رسمی معرفی نشود، بقیه ماجرا شایعه است. البته ممکن است مجموعه افرادی که در برخی از رسانه ها از آنها یاد می شود جزو گزینه ها باشند اما در این زمینه هنوز تصمیمی گرفته نشده است. درباره آقای رضا سعیدی پور هم باید اشاره کنم که ایشان از ما مرخصی ۱۰ روزه ای گرفته اند و رفتن ایشان از مدیریت تالار وحدت درست نیست.  

شهرداد روحانی رهبر دائم ارکستر سمفونیک تهران هم ضمن ابراز خرسندی از حضور دوباره اش در این مجموعه موسیقایی بیان کرد: اولین کنسرت رسمی ارکستر سمفونیک تهران در دوره رهبری دائم بنده طی روزهای ۲۹ و ۳۰ مردادماه در تالار وحدت تهران اجرا می شود که این برنامه به نوعی اولین برنامه اصلی ما خواهد بود.

وی درباره کنسرت مایسترهای ارکستر سمفونیک تهران نیز توضیح داد: علاقه زیادی دارم تا بتوانم از حضور ارسلان کامکار برای حضور در این سمت استفاده کنم اما به هر حال اگر این هنرمند نتواند در کنار ما حضور داشته باشد، هنرمندان دیگری مدنظر ما قرار دارد که تمایل دارم از آنها به عنوان ارکستر مایستر استفاده کنم.

رهبر دائم ارکستر سمفونیک تهران درباره برنامه های آینده این مجموعه موسیقاییگفت: تصمیم داریم تا پایان سال برنامه تدوین شده ای را برای ارکستر سمفونیک تهران منتشر کنیم که فکر می کنم در راستای اهدافی که مدنظر قرار داریم می تواند برنامه های قابل توجهی به حساب آید. این در حالی است که طبق برنامه ریزی های انجام گرفته بنا بر این است که از درون ارکستر سمفونیک نیز گروه های کوچکتری در قالب ارکسترهای زهی و غیره به فعالیت مشغول شوند و در راستای آن کنسرت هایی را برگزار کند. شورایی هم که قرار است برای مجموعه ارکسترها تشکیل شود بدون تردید در راه کمک کردن به ارکستر است چرا که من معتقدم چند فکر همواره بیشتر از یک فکر است.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

آیا میدانید

  • چه سازی را برای یادگیری موسیقی انتخاب کنیم؟

    چه سازی را برای یادگیری موسیقی انتخاب کنیم؟

      چه سازی را برای یادگیری موسیقی انتخاب کنیم؟ (نکته: این نوشته، برای کسانی است که در انتخاب ساز مردد بوده و نیاز به راهنمایی دارند). شاید نخستین پرسش برای کسی که، ایده و آشنایی با موسیقی ندارد، و قصد یادگیری موسیقی داری این باشد: چه سازی را انتخاب کنم؟ انتخاب ساز، کاملا سلیقه ای است، و انتخاب ساز، در واقع انتخاب و دنبال کردن سلیقه فرد و برداشت شخص از موسیقی است. برای انتخاب ساز به منظور یادگیری موسیقی، چند عامل نقش مهمی دارند که به آنها اشاره میکنیم: سلیقه و علاقه فرد به صدای سازی که یا دیده، یا صدایش را شنیده، و آشنایی هرچند اندک نسبت آن ساز دارد. شکل ظاهری ساز نیز نقش به سزایی در انتخاب دارد. کسی که آشنایی چندانی با موسیقی ندارد، برای شروع نوازندگی و انتخاب، به شکل ظاهری ساز نیز نظر دارد. سبک و کاربرد ساز یکی از مهمترین نکات در انتخاب ساز است. در واقع کاربرد ساز در سبک های موسیقی پاپ، کلاسیک، سنتی و... میتواند یکی از مهمترین نکات در انتخاب ساز باشد. مشورت و راهنمایی صحیح، می تواند راه بسیار خوبی برای انتخاب ساز باشد. ولی در نهایت، خود شخص است که تصمیم گیرنده نهایی است. چند توصیه…

از ما بپرسید

  • چگونگي برقراري ارتباط نوازنده با مخاطب روي صحنه

    چگونگي برقراري ارتباط نوازنده با مخاطب روي صحنه

    چگونگي برقراري ارتباط نوازنده با مخاطب روي صحنه برقراری ارتباط نوازنده در حین اجرای زنده، با شوندگان حاضر در سالن، مبحثی بسیار جدی و جالب است که برای تحلیل و چگونگی و راه های مختلف برای تاثیر گذاری بیشتر آن نیاز به نوشتاری مفصل دارد که به زودی در مورد آن، در این سایت بحث شده و نوشته هایی برای خواندن شما عزیزان آماده و عرضه خواهد شد. بیست و هفتم خرداد هشتاد و نه  

درباره ی موسیقی هنری ایران

logo persian004 موسیقی هنری ایران، نخستین روزنامه الکترونیکی روزانه موسیقی ایران

همکاری: پیام به این شماره تلگرام
09226521131