با اجرای «کماکان» شب‌های جز پرشور تمام شد

نوشته شده توسط persianartmusic Posted in تازه ها بازدید: 628

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

با اجرای «کماکان» شب‌های جز پرشور تمام شد

با اجرای «کماکان» شب‌های جز پرشور تمام شد
با اجرای «کماکان» شب‌های جز پرشور تمام شد

دومین برنامه از اجراهای «شب‌های جز» برگزار شد. تریوی حمزه یگانه و گروه کماکان در این اجرا روی استیج رفتند و به این ترتیب شب‌های جز به کار خود پایان داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا؛ در ابتدای برنامه تریوی حمزه یگانه (پیانو و کیبورد)، آرین کشیشی (گیتار باس) و امین طاهری (درامز) اجرای خود با اجرای قطعه «days and night for waiting» اثری از کیت جرت آغاز کردند. پس از آن هم دو قطعه دیگر را کاور کردند و حمزه یگانه برای مدتی جای خود را به ابراهیم علوی نوازنده عود داد و قطعه روهام اثری از آرین کشیشی را اجرا کردند.

همچنین قطعه «my hand» از آرین کشیشی اجرا شد که تا حد زیادی به استاندارد بین‌المللی نزدیک بود. دو قطعه آخر از نظر فرم و البته حس و حال سرخوش نزدیک به هم بودند. اولی قطعه «سرخوش» از حمزه یگانه بود و دومی که با حضور مجدد ابراهیم علوی اجرا شد؛ «the jocker» از کریم زیاد.

در قسمت دوم اجرا گروه کماکان با ترکیب جدیدش روی صحنه ظاهر شدند. کماکان در اصل گروهی متکی به مهدی ساکی که حالا با تغییرات اساسی پیدا کرده است. ابراهیم علوی که پیش از این هم همراه اصلی کماکان بوده در این اجرا نوازنده گیتار باس بود. مهرداد علیزاده نوازنده جوان که برای سازهای کوبه‌ای به گروه اضافه شده است و مجموعه پرکاشنی که برای خودش جمع کرده بود حضور هوشمندانه و البته فراتر از ریتم نگه داشتن در این اجرا داشت. نکته اصلی این اجرا حضور سردار سرمست بود که قطعات پیشین گروه را تنظیم مجدد کرده و البته ساخت قطعات جدید را هم برعهده داشته است.

سرمست با تیزهوشی توانسته باری که سازهای ملودیک در آهنگ ها داشتند را تا حد ممکن کم کند و در عوض برای هر آهنگ یک تمِ نوشته است. تمام ملودی‌ها را در حالتی تکرار شونده و نیمه مینیمال قرار داده است. در واقع سردار توانسته تمام اضافات را موسیقی کماکان حذف کند و به جای آن کمترین و تاثیرگذارترین‌ها را جایگزین کند. اجرا تا حدی پرشور تمام شد که برای اولین بار در این چهار اجرا گروه مجبور شد یا تشویق مخاطبان روی صحنه برگردد.

شب‌های جز در این دو شب میزبان هنرمندانی ازجمله: گلی امامی، کریستف رضاعی، سیاوش امامی، مانی حقیقی، پیتر سلیمانی پور، امید روحانی و پگاه آهنگرانی بود.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

آیا میدانید

  • چه سازی را برای یادگیری موسیقی انتخاب کنیم؟

    چه سازی را برای یادگیری موسیقی انتخاب کنیم؟

      چه سازی را برای یادگیری موسیقی انتخاب کنیم؟ (نکته: این نوشته، برای کسانی است که در انتخاب ساز مردد بوده و نیاز به راهنمایی دارند). شاید نخستین پرسش برای کسی که، ایده و آشنایی با موسیقی ندارد، و قصد یادگیری موسیقی داری این باشد: چه سازی را انتخاب کنم؟ انتخاب ساز، کاملا سلیقه ای است، و انتخاب ساز، در واقع انتخاب و دنبال کردن سلیقه فرد و برداشت شخص از موسیقی است. برای انتخاب ساز به منظور یادگیری موسیقی، چند عامل نقش مهمی دارند که به آنها اشاره میکنیم: سلیقه و علاقه فرد به صدای سازی که یا دیده، یا صدایش را شنیده، و آشنایی هرچند اندک نسبت آن ساز دارد. شکل ظاهری ساز نیز نقش به سزایی در انتخاب دارد. کسی که آشنایی چندانی با موسیقی ندارد، برای شروع نوازندگی و انتخاب، به شکل ظاهری ساز نیز نظر دارد. سبک و کاربرد ساز یکی از مهمترین نکات در انتخاب ساز است. در واقع کاربرد ساز در سبک های موسیقی پاپ، کلاسیک، سنتی و... میتواند یکی از مهمترین نکات در انتخاب ساز باشد. مشورت و راهنمایی صحیح، می تواند راه بسیار خوبی برای انتخاب ساز باشد. ولی در نهایت، خود شخص است که تصمیم گیرنده نهایی است. چند توصیه…

از ما بپرسید

  • چگونگي برقراري ارتباط نوازنده با مخاطب روي صحنه

    چگونگي برقراري ارتباط نوازنده با مخاطب روي صحنه

    چگونگي برقراري ارتباط نوازنده با مخاطب روي صحنه برقراری ارتباط نوازنده در حین اجرای زنده، با شوندگان حاضر در سالن، مبحثی بسیار جدی و جالب است که برای تحلیل و چگونگی و راه های مختلف برای تاثیر گذاری بیشتر آن نیاز به نوشتاری مفصل دارد که به زودی در مورد آن، در این سایت بحث شده و نوشته هایی برای خواندن شما عزیزان آماده و عرضه خواهد شد. بیست و هفتم خرداد هشتاد و نه  

درباره ی موسیقی هنری ایران

logo persian004 موسیقی هنری ایران، نخستین روزنامه الکترونیکی روزانه موسیقی ایران

همکاری: پیام به این شماره تلگرام
09226521131