توضیحات علی رهبری درباره حاشیه های روز اول جشنواره

نوشته شده توسط persianartmusic Posted in جشنواره موسیقی فجر 94 بازدید: 2704

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

توضیحات علی رهبری درباره حاشیه های روز اول جشنواره

ali rahbari
ali rahbari

موسیقی هنری ایران: علی رهبری مدیر هنری ارکستر سمفونیک تهران به دنبال حاشیه های ایجاد شده روز اول جشنواره توضیحاتی را ارائه داده است.

به گزارش خبرنگار موسیقی تابناک فرهنگی ، اولین روز سی و یکمین جشنواره موسیقی فجر با حاشیه هایی از قبیل تاخیر در اجرای کنسرت ارکسترسمفونیک تهران و عدم اجازه پخش لوگوی جشنواره در زمان اجرای این ارکستر از سوی رهبری همراه بود

علی رهبری که امسال برای اولین بار در جشنواره موسیقی فجر حضور دارد و به روی صحنه رفت در گفتگو با خبرنگار موسیقی تابناک فرهنگی گفت:راهی که جشنواره موسیقی فجر با ما در پیش گرفته راه اشتباهی است که برای خود من هم تازگی دارد. جشنواره از ابتدا کنسرت افتتاحیه ارکستر سمفونیک تهران را نپذیرفته بود که بعد از این اتفاق به دستور آقای مرادخانی معاون هنری ارشاد این اجرا گذاشته شد . از سوی دیگر برای این کنسرتهای ارکستر سمفونیک اصلا تبلیغی صورت نگرفت که باز می گویم اشکالی ندارد چرا که بلیتهای اجراهایمان به فروش رفته است ولی مسائلی که دیروز برای کنسرت افتتاحیه ارکستر پیش آمد به شکل دیگری است.

وی ادامه داد:متاسفانه برخی دوستان تاخیر اجرای ارکستر را به بنده مربوط دانستند مبنی بر اینکه من مشغول بحث درخصوص اجازه دادن یا ندادن پخش لوگوی جشنواره بودم که همینجا اعلام می کنم چنین اظهاری دروغ محض است چرا که 75 نوازنده ارکستر ، استاد داوود گنجه ای و دهها نفر دیگر شاهد بودند که به خاطر طولانی شدن اجرای گروههای بانوان این تاخیر اتفاق افتاد چرا که ما تازه توانستیم ساعت 9 تالار وحدت را تحویل بگیریم یعنی ساعتی که مردم فکر می کردند کنسرت باید شروع شود

علی رهبری بیان داشت: با چیدمان صندلی ها ساعت 9:20 با شهادت حضور آقایان مشفق، تهورث پورناظری، داوود گنجه ای و دهها نفر دیگر تازه شروع به ساندچک نمودیم که این جریان باعث تاخیر در شروع اجرایمان شد.

مدیر هنری ارکستر سمفونیک تهران در ادامه افزود:متاسفانه روز گذشته خبری اشتباه به رسانه ها دادند مبنی بر اینکه بنده با پخش لوگوی جشنواره از تالار وحدت درحین اجرای ارکستر مخالفت کردم در صورتی که اصلا چنین چیزی نبوده چرا که من با توجه به تجربه حضورم در همه فستیوالهای دنیا می دانم که هر جشنواره ی هر کاری دلش بخواهد می تواند انجام دهد .اما مشکل اساسی برای این اجرا برای 5 دقیقه رخ داد چرا که شخصی که مسئول سن تالار وحدت بود گفتند به دلیل نداشتن امکانات تکنیکی لازم  امکان پخش پیام تصویری آقای علیزاده را نداریم اما وقتی دیدند من به هیچ وجه این مسئله را قبول نمی کنم ، شخص دیگری که در آنجا حاضر بود گفتند که آقای تهمورث پورناظری دستور دادند تصویر استاد علیزاده پخش نشود در همین لحظه بنده خیلی راحت گفتم ما می خواهیم قطعه نی نوا استاد را بنوازیم و ایشان نیز زحمت کشیدند از خارج کشور برای ما پیام دادند اگر این اتفاق نیفتد ما هم قطعه ایشان را اجرا نمی کنیم

رهبری ادامه داد: این اتفاق بیشتر از 5 دقیقه طول نکشید چرا که من متوسل به افراد بالاتر شدم و دستور داده شد که این ویدیو پخش شود.

رهبر ارکستر سمفونیک تهران با انتقاد از رفتار مسئولین جشنواره بیان داشت:  ما برای این جشنواره احترام قائل شدیم اما رفتار سه نفر مسئول این دوره یعنی آقایان تهمورث پورناظری، مشفق و نوربخش بعد از اجرای شب گذشته اصلا مناسب نبود چرا که بعد از اجرای به این مهمی و سنگینی از نظر رپرتوار هیچ کدام پشت صحنه حاضر نشدند تا یک خسته نباشید به زحمت نوازندگان ارکستر بگویند که یکسال زحمت کشیده اند.

وی افزود: من در دهها جشنواره دنیا شرکت کردم و اولین باری بود که در جشنواره موسیقی فجر به روی صحنه می رفتم اماکاری که این سه نفر مسئول جشنواره شب گذشته بعد از اجرا کردند هیچ وقت در عمرم ندیده بودم.

علی رهبری در پایان خاطر نشان کرد: این اتفاق در حالی رخ داد که ما و اعضای ارکستر سمفونیک با 5برنامه مختلف در جشنواره حاضر شدیم

 

آیا میدانید

  • چه سازی را برای یادگیری موسیقی انتخاب کنیم؟

    چه سازی را برای یادگیری موسیقی انتخاب کنیم؟

      چه سازی را برای یادگیری موسیقی انتخاب کنیم؟ (نکته: این نوشته، برای کسانی است که در انتخاب ساز مردد بوده و نیاز به راهنمایی دارند). شاید نخستین پرسش برای کسی که، ایده و آشنایی با موسیقی ندارد، و قصد یادگیری موسیقی داری این باشد: چه سازی را انتخاب کنم؟ انتخاب ساز، کاملا سلیقه ای است، و انتخاب ساز، در واقع انتخاب و دنبال کردن سلیقه فرد و برداشت شخص از موسیقی است. برای انتخاب ساز به منظور یادگیری موسیقی، چند عامل نقش مهمی دارند که به آنها اشاره میکنیم: سلیقه و علاقه فرد به صدای سازی که یا دیده، یا صدایش را شنیده، و آشنایی هرچند اندک نسبت آن ساز دارد. شکل ظاهری ساز نیز نقش به سزایی در انتخاب دارد. کسی که آشنایی چندانی با موسیقی ندارد، برای شروع نوازندگی و انتخاب، به شکل ظاهری ساز نیز نظر دارد. سبک و کاربرد ساز یکی از مهمترین نکات در انتخاب ساز است. در واقع کاربرد ساز در سبک های موسیقی پاپ، کلاسیک، سنتی و... میتواند یکی از مهمترین نکات در انتخاب ساز باشد. مشورت و راهنمایی صحیح، می تواند راه بسیار خوبی برای انتخاب ساز باشد. ولی در نهایت، خود شخص است که تصمیم گیرنده نهایی است. چند توصیه…

از ما بپرسید

  • چگونگي برقراري ارتباط نوازنده با مخاطب روي صحنه

    چگونگي برقراري ارتباط نوازنده با مخاطب روي صحنه

    چگونگي برقراري ارتباط نوازنده با مخاطب روي صحنه برقراری ارتباط نوازنده در حین اجرای زنده، با شوندگان حاضر در سالن، مبحثی بسیار جدی و جالب است که برای تحلیل و چگونگی و راه های مختلف برای تاثیر گذاری بیشتر آن نیاز به نوشتاری مفصل دارد که به زودی در مورد آن، در این سایت بحث شده و نوشته هایی برای خواندن شما عزیزان آماده و عرضه خواهد شد. بیست و هفتم خرداد هشتاد و نه  

درباره ی موسیقی هنری ایران

logo persian004 موسیقی هنری ایران، نخستین روزنامه الکترونیکی روزانه موسیقی ایران

همکاری: پیام به این شماره تلگرام
09226521131