گزارشی از اجرای مازیار فلاحی

نوشته شده توسط persianartmusic. ارسال در جشنواره موسیقی فجر 94

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

گزارشی از اجرای مازیار فلاحی

گزارشی از اجرای مازیار فلاحی
گزارشی از اجرای مازیار فلاحی

مازیار فلاحی در حالی در سی و یکمین جشنواره‌ موسیقی فجر روی صحنه رفت که مدام از مخاطبانش می‌خواست الکی جیغ بزنند.

به گزارش خبرنگار سرویس موسیقی ایسنا، بخش پاپ سی و یکمین جشنواره‌ موسیقی فجر که به میزبانی سالن میلاد نمایشگاه بین‌المللی پی گرفته می‌شود، شامگاه 29 بهمن‌ماه با حضور مازیار فلاحی بر روی صحنه همراه شد که قطعات قدیمی خود را برای مخاطبانش اجرا کرد.

او با اجرای قطعه‌ «قربون مست نگاهت» کنسرتش را آغاز کرد و در میان قطعات برای اینکه سکوت ایجاد نشود، به مخاطبانش می‌گفت:‌ یک جیغ الکی بزنید!

اتفاقا جمله‌ این خواننده‌ پاپ مورد استقبال هوادارنش قرار می‌گرفت و آن‌ها با جیغ و سوت فراوان از خواننده محبوبشان حمایت و مداوم او را تشویق می‌کردند.

او که کنسرتش بدون تاخیر آغاز شده بود، خطاب به هوادارانش گفت: قوانین جشنواره به گونه‌ای‌ است که ما باید برنامه را راس ساعت آغاز کنیم ولی در کنسرت‌های خودمان همیشه منتظر می‌مانیم تا همه‌ شما عزیزان به سالن وارد شوید.

داوود جعفری نوازنده‌ روشندل گروه هم با ساز آکاردئون هنرنمایی کرد که مورد توجه مخاطبان قرار گرفت.

«تیغ عشق»، «نفرین به تو»، «آخرین نفس» و «یه روز صافی» از دیگر آثاری بودند که مازیار فلاحی برای دوستدارانش خواند.

این هنرمند در بخش دیگری از اجرایش از انتشار آلبوم جدیدش در آینده‌ای نزدیک خبر داد و در این‌باره گفت: فاصله‌ بین آلبوم «ماه هفتم» با آلبوم جدیدم زیاد شده است. یک سال و نیم است که درگیر بازی در فیلم «یادم تو را فراموش» هستم اما آلبوم جدید هم به زودی می‌آید. فلاحی با این مقدمه، دکلمه‌ای را همنام با فیلم «یادم تو را فراموش» خواند و پس از آن سراغ اجرای اثر «دلم گرفته» رفت.

او همچنین قطعه‌ای را اجرا و آن را به شهید محمدجواد تندگویان تقدیم کرد.

میلاد جوزی (گیتار باس)، آشور مرادیان (درام)، نوید اسکندر (کیبورد)، امین قاسمی‌فیروزآبادی (کوبه‌ای)، داوود جعفری (آکاردئون)، بابک ایمانی (ویلن)، محمد بیابانی‌مهر (گیتار کلاسیک) و هادی جادری (ساکسیفون) در این اجرا نوازندگی کردند.

نکته ای از هزاران

  • کنسرت ها را در مرده شورخانه برگزار کنید

    طنز روز

    کنسرت ها را در مرده شورخانه برگزار کنید

    کنسرت‌ها را در مرده‌شورخانه برگزار کنید خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) - طنز روز رضا ساکی خبر آمده است که یکی از گروه‌های تئاتر شهرستان مبارکه مجبور شده است به دلیل نبود سالن برای تمرین به قبرستان متوسل شود و از مرده‌شورخانه قبرستان به عنوان سن نمایش استفاده کند! استفاده از مرده‌شورخانه بسیار استفاده‌ هوشمندانه و دقیقی است. باید آفرین گفت به هنرمندان مبارکه‌ای که چنین طرحی را پیش روی ما گذاشتند. پیشنهاد می‌کنیم از این به بعد کنسرت‌های موسیقی هم در فضای مرده‌شورخانه برگزار شوند. برگزاری کنسرت در مرده‌شورخانه مزایای زیادی دارد که به اختصار به آنها اشاره می‌کنم. یک: در مرده‌شورخانه چون همه در ترس حضور میت به سر می‌برند کسی دل‌ودماغ شادی کردن و دست زدن ندارد. دو: چون فضای مرده‌شورخانه سرد است همه دست‌هایشان را در جیب می‌کنند و لذا کسی اشتباهی دست کسی دیگر را نمی‌گیرد. سه: چون مرده‌شورخانه ترسناک و سرد است کنسرت‌ها از زمان سه ساعت به سی دقیقه تقلیل پیدا می‌کنند. چهار: در مرده‌شورخانه هیچ‌کس نگران اختلاط نیست چون آنجا آن قدر مخوف است که ملت خودبه‌خود به جای مخلوط شدن با هم از هم جدا می‌شوند. پنج: صدا در مرده‌شورخانه می‌پیچد و اگر کسانی با کاپشن آنجا باشند و از میت هم…

آیا میدانید

  • چه سازی را برای یادگیری موسیقی انتخاب کنیم؟

    ساز مورد علاقه خود را انتخاب کنید

    چه سازی را برای یادگیری موسیقی انتخاب کنیم؟

      چه سازی را برای یادگیری موسیقی انتخاب کنیم؟ (نکته: این نوشته، برای کسانی است که در انتخاب ساز مردد بوده و نیاز به راهنمایی دارند). شاید نخستین پرسش برای کسی که، ایده و آشنایی با موسیقی ندارد، و قصد یادگیری موسیقی داری این باشد: چه سازی را انتخاب کنم؟ انتخاب ساز، کاملا سلیقه ای است، و انتخاب ساز، در واقع انتخاب و دنبال کردن سلیقه فرد و برداشت شخص از موسیقی است. برای انتخاب ساز به منظور یادگیری موسیقی، چند عامل نقش مهمی دارند که به آنها اشاره میکنیم: سلیقه و علاقه فرد به صدای سازی که یا دیده، یا صدایش را شنیده، و آشنایی هرچند اندک نسبت آن ساز دارد. شکل ظاهری ساز نیز نقش به سزایی در انتخاب دارد. کسی که آشنایی چندانی با موسیقی ندارد، برای شروع نوازندگی و انتخاب، به شکل ظاهری ساز نیز نظر دارد. سبک و کاربرد ساز یکی از مهمترین نکات در انتخاب ساز است. در واقع کاربرد ساز در سبک های موسیقی پاپ، کلاسیک، سنتی و... میتواند یکی از مهمترین نکات در انتخاب ساز باشد. مشورت و راهنمایی صحیح، می تواند راه بسیار خوبی برای انتخاب ساز باشد. ولی در نهایت، خود شخص است که تصمیم گیرنده نهایی است. چند توصیه…

از ما بپرسید

  • آيا مي توان رديف دستگاه هاي موسيقي را فقط با بمل و ديز اجرا كرد؟

    آيا مي توان رديف دستگاه هاي موسيقي را فقط با بمل و ديز اجرا كرد؟ برای اجرای یک دستگاه یا آواز، نخست باید به فواصل آن توجه کرد، که اگر مطابق با فواصل موجود در سازهای غیر ایرانی (سازهای با فواصل نیم پرده ای) باشند، می شود این دستگاه ها یا آوازها را با این سازها اجرا کرد. مثل دستگاه ماهور. ولی نکته ای مهم وجود دارد و آن اینکه دستگاه ها و آوازهای موسیقی ایرانی، هر کدام از گوشه هایی تشکیل شده اند که ممکن است مطابق با گوشه های ابتدایی دستگاه نباشند. مثلا در دستگاه ماهور، گوشه "دلکش" در ماهور آمده ولی از نظر فواصل مطابق دستگاه "شور" است، پس با اینکه در ماهور آمده ولی علامت های تغییر دهنده آن مانند دستگاه شور است. حال اگر ما بخواهیم ماهور را با سازی مثل گیتار اجرا کنیم، وقتی به گوشه دلکش می رسیم، باید فواصل شور را اجرا کنیم که در حالت طبیعی امکان پذیر نیست. در گذشته و زمانی که سازهای غیر ایرانی وارد ایران شدند، چند راهکار برای اجرای دستگاه های ایرانی در نظر گرفته شد. (به غیر از سازهای زهی مثل ویولن که مشکلی از نظر فواصل نداشت). یک راه این بود که سازی مثل…

درباره ی موسیقی هنری ایران

logo persian004 موسیقی هنری ایران، نخستین روزنامه الکترونیکی روزانه موسیقی ایران

همکاری: پیام به این شماره تلگرام
09226521131