جزییات سومین فستیوال آینه دار

نوشته شده توسط persianartmusic Posted in کنسرت ها بازدید: 699

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

جزییات سومین فستیوال آینه دار

جزییات سومین فستیوال آینه دار/ نوبت به منطقه غرب ایران رسید

جزییات سومین فستیوال آینه دار
جزییات سومین فستیوال آینه دار

دبیر اجرایی و هنری اولین و دومین فستیوال موسیقی نواحی «آینه دار» جزییات سومین دوره این فستیوال را که حول محور موسیقی اقوام لر، بختیاری، لک و قشقایی برگزار خواهد شد، اعلام کرد.

علی مغازه ای دبیر اجرایی و هنری اولین و دومین فستیوال موسیقی نواحی «آینه دار» و مدیر ویژه برنامه «شب های موسیقی نواحی» در گفتگو با خبرنگار مهر توضیح داد: همانطور که اهالی رسانه و طرفداران موسیقی نواحی در جریان هستند ما در مراسم اختتامیه دومین فستیوال موسیقی نواحی «آینه دار» اعلام کردیم که دوره سوم فستیوال با تمرکز روی موسیقی دامنه های زاگرس و موسیقی اقوام لُر، بختیاری، لک و قشقایی برگزار می شود.

به گفته وی، از همان ابتدا برنامه ریزی هایی بر اساس یک نکته علمی بود آنهم اینکه تمرکز روی موسیقی اقوام همگن و هم جوار پایه گذاری شود.

وی ادامه داد: علاقه مندان و پژوهشگران موسیقی نواحی می دانند با تکیه بر تجاربی که در دو دوره قبلی داشتیم، تمام تلاش ها انجام گرفته که این فستیوال برنامه ای برای نمایش نباشد بلکه به سهم خود گامی برای رسیدن به درک درست و ایجاد تعاملات علمی باشد. اتفاقا به همین دلیل هم است که در دوره های گذشته سعی کردیم روی موسیقی اقوام با تفکیک موقعیت های جغرافیایی و رویکردهایی چون انسان شناسی و جامعه شناسی به صورت توامان هدف گذاری کنیم. یعنی با بررسی چنین فرآیندی بود که در درون هر یک از موسیقی ها ورود پیدا کرده و از گروه های مختلف برای شرکت در این فستیوال دعوت کردیم.

این پژوهشگر موسیقی نواحی افزود: شیوه ای که ما برای انتخاب گروه ها در فستیوال موسیقی نواحی «آینه دار» به کار گرفتیم به این گونه بود که در رفت و آمدهایِ مختلف هیات انتخاب به مناطق مختلف ایران، اجرای برنامه ها در همان منطقه مورد بررسی قرار می گرفت، انتخاب می شد و در نهایت برای حضور در فستیوال دعوت به عمل می آمد. به هر حال اینها فرآیندهای مقدماتی ما برای برگزاری یک رویداد مرتبط با موسیقی اقوام ایران است که در دوره سوم با تکیه بر تجربیات گذشته با برنامه های جدیدی طراحی شده و به زودی در دو نشست خبری ویژه که اولی به طور حتم قبل از ماه مبارک رمضان برگزار خواهد شد، جزییات دقیق این برنامه فوق العاده اطلاع رسانی خواهد شد.

دبیر اجرایی و هنری اولین و دومین فستیوال موسیقی نواحی «آینه دار» در پایان تاکید کرد: طبق برنامه ریزی های انجام گرفته سومین دوره فستیوال هم در تالار رودکی تهران و اختتامیه نیز در تالار وحدت برگزار می شود که پس از نهایی شدن توافقات با مسئولان در این زمینه، تاریخ دقیق فستیوال نیز اعلام رسمی می شود. البته در نشست خبری دبیر اجرایی و هنری، دبیر جشنواره و مسئولان بخش های مختلف نیز معرفی می شوند.

فستیوال «آینه‌‌دار» با حضور محمدرضا درویشی به عنوان دبیر علمی و علی مغازه‌ای به عنوان دبیر اجرایی از سال ۹۲ با همت بخش خصوصی کار خود را با هدف ارائه موسیقی نواحی ایران و ثبت و حفظ این میراث معنوی آغاز رد. این فستیوال در نخستین نوبت در مهرماه سال ۹۲ با حضور ۳۰ هنرمند موسیقی از شرق و جنوب شرق کشور و مناطق تربت جام، باخرز و سیستان بلوچستان در خانه هنرمندان ایران برگزار شد. دومین دوره این فستیوال نیز اردیبهشت سال ۹۴ با تمرکز بر موسیقی جنوب ایران با حضور۱۲۰ هنرمند از هرمزگان، بوشهر و خوزستان در تالار رودکی و وحدت برگزار شد.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

آیا میدانید

  • چه سازی را برای یادگیری موسیقی انتخاب کنیم؟

    چه سازی را برای یادگیری موسیقی انتخاب کنیم؟

      چه سازی را برای یادگیری موسیقی انتخاب کنیم؟ (نکته: این نوشته، برای کسانی است که در انتخاب ساز مردد بوده و نیاز به راهنمایی دارند). شاید نخستین پرسش برای کسی که، ایده و آشنایی با موسیقی ندارد، و قصد یادگیری موسیقی داری این باشد: چه سازی را انتخاب کنم؟ انتخاب ساز، کاملا سلیقه ای است، و انتخاب ساز، در واقع انتخاب و دنبال کردن سلیقه فرد و برداشت شخص از موسیقی است. برای انتخاب ساز به منظور یادگیری موسیقی، چند عامل نقش مهمی دارند که به آنها اشاره میکنیم: سلیقه و علاقه فرد به صدای سازی که یا دیده، یا صدایش را شنیده، و آشنایی هرچند اندک نسبت آن ساز دارد. شکل ظاهری ساز نیز نقش به سزایی در انتخاب دارد. کسی که آشنایی چندانی با موسیقی ندارد، برای شروع نوازندگی و انتخاب، به شکل ظاهری ساز نیز نظر دارد. سبک و کاربرد ساز یکی از مهمترین نکات در انتخاب ساز است. در واقع کاربرد ساز در سبک های موسیقی پاپ، کلاسیک، سنتی و... میتواند یکی از مهمترین نکات در انتخاب ساز باشد. مشورت و راهنمایی صحیح، می تواند راه بسیار خوبی برای انتخاب ساز باشد. ولی در نهایت، خود شخص است که تصمیم گیرنده نهایی است. چند توصیه…

از ما بپرسید

  • چگونگي برقراري ارتباط نوازنده با مخاطب روي صحنه

    چگونگي برقراري ارتباط نوازنده با مخاطب روي صحنه

    چگونگي برقراري ارتباط نوازنده با مخاطب روي صحنه برقراری ارتباط نوازنده در حین اجرای زنده، با شوندگان حاضر در سالن، مبحثی بسیار جدی و جالب است که برای تحلیل و چگونگی و راه های مختلف برای تاثیر گذاری بیشتر آن نیاز به نوشتاری مفصل دارد که به زودی در مورد آن، در این سایت بحث شده و نوشته هایی برای خواندن شما عزیزان آماده و عرضه خواهد شد. بیست و هفتم خرداد هشتاد و نه  

درباره ی موسیقی هنری ایران

logo persian004 موسیقی هنری ایران، نخستین روزنامه الکترونیکی روزانه موسیقی ایران

همکاری: پیام به این شماره تلگرام
09226521131