اجرای علی رستمیان در چهاردهمین شب آواز ایرانی

نوشته شده توسط persianartmusic Posted in کنسرت ها بازدید: 717

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

اجرای علی رستمیان در چهاردهمین شب آواز ایرانی

اجرای علی رستمیان در چهاردهمین شب آواز ایرانی

اجرای علی رستمیان در چهاردهمین شب آواز ایرانی
اجرای علی رستمیان در چهاردهمین شب آواز ایرانی

چهار دهمین شب‌ آواز ایرانی در حالی روز شنبه 30 مردادماه ساعت 18 در تالار اندیشه برگزار می شود که استاد علی رستمیان در این برنامه به عنوان مهمان ویژه به اجرای آواز می پردازد.

به گزارش ایلنا؛ در سری جدید شب آواز ایرانی در هر برنامه، همانند گذشته 6 گروه به اجرای برنامه خواهند پرداخت که همچون گذشته یک گروه با عنوان میهمان ویژه از چهره‌های شناخته شده آواز و موسیقی اجرا دارند و پنج گروه جوان منتخب دیگر به شکل رقابتی به صحنه می‌روند و اجرای این گروه‌ها توسط هیئت داوران که از اساتید صاحب‌نام عرصه موسیقی و آواز ایرانی‌اند ارزیابی می‌شود. در پایان هر برنامه نیز یک گروه به عنوان گروه برتر معرفی خواهد‌ شد .

در چهاردهمین شب‌آواز ایرانی علی رستمیان به همراه مهرداد ترابی (سه تار)  و شایان یزدی زاده (تمبک) به عنوان مهمان ویژه به اجرای برنامه می پردازد.

علی رستمیان متولد 1328 آموزش آواز را نزد جلال‌الدین تاج اصفهانی آغاز کرد. وی ردیف‌های موسیقی ایرانی را نزد محمود کریمی آموخت و از آموزش‌های محمدرضا شجریان، حسن کسائی، حسین علیزاده و هوشنگ ابتهاج نیز بهره برده است. از آثار مهم رستمیان می توان به آلبوم های کُنج صبوری (با آهنگ‌سازی استاد پرویز مشکاتیان)، مجموعهٔ دفتر تار و آواز ۱ و ۲ (همراه با تار استاد جلیل شهناز)، بامدادان، خزان عشق، دل من، واله و شیدا، از بودن و سرودن، و سیه‌چشم اشاره کرد. آخرین اثر رستمیان نغمه نوروزی می‌باشد که در سال ۱۳۹۲ منتشر شده است.

مهرداد ترابی(نوازنده سه تار) متولد 1342 تهران، فراگیری سه تار را از 19 سالگی آغاز وپس از یکسال به محضر استاد جلال ذوالفنون راه یافت و به مدت 7 سال از محضر ایشان بهره برده‌است.

از دیگر بخش‌های این برنامه می توان به اجرای محمدرضا محرابی متولد 1353 به همراه ناصر اسعدی، وحید طالبی (نوازنده تار) و مهدی میرزایی(نوازنده تنبک) اشاره کرد که به اجرای آوازی در مایه شور با استفاده از اشعار مشفق کاشانی می پردازد. محمدرضا محرابی ردیف آوازی استاد طاهر زاده را نزد عبدالله وطن دوست فرا گرفته است و از شیوه های آوازی اساتیدی چون تاج اصفهانی، ایرج و گلپایگانی استفاده می کند.  گفتنی است ناصر اسعدی فراگیری ویولن را نزد استاد فلاحیان آموخته است و تاکنون در اجراهای مختلفی به عنوان نوازنده حضور داشته است. همچنین مهدی میرزایی (نوازنده تنبک) زیر نظر سحاب تربتی نواختن تنبک را فرا گرفته است و وحید طالبی(نوازنده تار) تار نوازی را زیر نظر پیمان زرگر آموخته است.

در این نشست ماهانه که با هدف تجلیل از پیشکسوتان آواز ایرانی، کشف و معرفی چهره‌های جدید شکل گرفته است؛ هنرمندان دیگری نیز اجرا خواهند داشت. علاقه مندان برای اطلاع از سایر بخش‌های برنامه می‌توانند‌ به اخبار تکمیلی در وب‌سایت مرکز موسیقی حوزه هنری به نشانی musicenter.ir مراجعه کنند.

چهاردهمین شب آواز ایرانی به همت مرکز موسیقی و مرکز محافل و جشنواره‌های حوزه هنری، شنبه  30مردادماه ساعت 18 در تالار «اندیشه» حوزه هنری واقع در خیابان سمیه نرسیده به حافظ برگزار می‌شود. ورود برای عموم علاقه‌مندان آزاد است.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

آیا میدانید

  • چه سازی را برای یادگیری موسیقی انتخاب کنیم؟

    چه سازی را برای یادگیری موسیقی انتخاب کنیم؟

      چه سازی را برای یادگیری موسیقی انتخاب کنیم؟ (نکته: این نوشته، برای کسانی است که در انتخاب ساز مردد بوده و نیاز به راهنمایی دارند). شاید نخستین پرسش برای کسی که، ایده و آشنایی با موسیقی ندارد، و قصد یادگیری موسیقی داری این باشد: چه سازی را انتخاب کنم؟ انتخاب ساز، کاملا سلیقه ای است، و انتخاب ساز، در واقع انتخاب و دنبال کردن سلیقه فرد و برداشت شخص از موسیقی است. برای انتخاب ساز به منظور یادگیری موسیقی، چند عامل نقش مهمی دارند که به آنها اشاره میکنیم: سلیقه و علاقه فرد به صدای سازی که یا دیده، یا صدایش را شنیده، و آشنایی هرچند اندک نسبت آن ساز دارد. شکل ظاهری ساز نیز نقش به سزایی در انتخاب دارد. کسی که آشنایی چندانی با موسیقی ندارد، برای شروع نوازندگی و انتخاب، به شکل ظاهری ساز نیز نظر دارد. سبک و کاربرد ساز یکی از مهمترین نکات در انتخاب ساز است. در واقع کاربرد ساز در سبک های موسیقی پاپ، کلاسیک، سنتی و... میتواند یکی از مهمترین نکات در انتخاب ساز باشد. مشورت و راهنمایی صحیح، می تواند راه بسیار خوبی برای انتخاب ساز باشد. ولی در نهایت، خود شخص است که تصمیم گیرنده نهایی است. چند توصیه…

از ما بپرسید

  • چگونگي برقراري ارتباط نوازنده با مخاطب روي صحنه

    چگونگي برقراري ارتباط نوازنده با مخاطب روي صحنه

    چگونگي برقراري ارتباط نوازنده با مخاطب روي صحنه برقراری ارتباط نوازنده در حین اجرای زنده، با شوندگان حاضر در سالن، مبحثی بسیار جدی و جالب است که برای تحلیل و چگونگی و راه های مختلف برای تاثیر گذاری بیشتر آن نیاز به نوشتاری مفصل دارد که به زودی در مورد آن، در این سایت بحث شده و نوشته هایی برای خواندن شما عزیزان آماده و عرضه خواهد شد. بیست و هفتم خرداد هشتاد و نه  

درباره ی موسیقی هنری ایران

logo persian004 موسیقی هنری ایران، نخستین روزنامه الکترونیکی روزانه موسیقی ایران

همکاری: پیام به این شماره تلگرام
09226521131