مسترکلاس سازهای بادی در بنیاد رودکی با حضور مدرسان ایتالیایی

ارسال در کنسرت ها

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

مسترکلاس سازهای بادی در بنیاد رودکی با حضور مدرسان ایتالیایی

مسترکلاس سازهای بادی در بنیاد رودکی با حضور مدرسان ایتالیایی

مسترکلاس سازهای بادی در بنیاد رودکی با حضور مدرسان ایتالیایی
مسترکلاس سازهای بادی در بنیاد رودکی با حضور مدرسان ایتالیایی

مرکز آموزش هنری بنیاد رودکی با همکاری مرکز موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و با دعوت از استادان ایتالیایی مستر کلاس‌های موسیقی برگزار می‌کند.

به گزارش خبرگزاری مهر، مرکز آموزش هنری بنیاد رودکی با همکاری مرکز موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ضمن دعوت از استادان ایتالیایی مستر کلاس‌های موسیقی برگزار می‌کند. این کلاس‌ها روزهای دوم و سوم اردیبهشت‌ماه با حضور فرانسیسکو دی‌روزا و امیانو جورانا از کشور ایتالیا برگزار می شود.

بر اساس برنامه ریزی های انجام گرفته ساعت ۱۳ تا ۱۹ روز دوم اردیبهشت ماه مستر کلاس ساز ابوا در قالب درس های جداگانه رپرتوار سلو و رپرتوار ارکسترال ابوا در مرکز آموزش های بنیاد فرهنگی هنری رودکی برگزار می شود. ضمن اینکه از ساعت ۱۳ تا ۲۱ مستر کلاس ویولن توسط دامیانو جورانا میزبان علاقه مندان است. در این کارگاه ابتدا درس های جداگانه ویولن در قالب رپرتوار ویولن، سونات تک باخ، کنسرتو موتسارت و کنسرت‌های مهم ویولن تدریس می‌شود و در ادامه نیز  درس‌های تخصصی ارکستر از سمفونی‌های هایدن و موتسارت آموزش  و سپس مبحث موسیقی مجلسی شامل درس‌های دوئت، تریو، کوارتت، کونیتا تدریس می شود.

ساعت ۱۳ تا ۱۹ روز سوم اردیبهشت ماه نیز فرانسیسکو دی‌روزا در تالار رودکی کلاس آموزشی سازهای بادی چوبی ابوا، فلوت، کلارینت و فاگوت را در قالب آنسامبل سمفونیک برگزار می‌کند.

علاقه‌مندان برای ثبت‌نام در این کلاس‌ها می‌توانند با مرکز آموزش هنری بنیاد رودکی تماس بگیرند.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

نکته ای از هزاران

  • کنسرت ها را در مرده شورخانه برگزار کنید

    طنز روز

    کنسرت ها را در مرده شورخانه برگزار کنید

    کنسرت‌ها را در مرده‌شورخانه برگزار کنید خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) - طنز روز رضا ساکی خبر آمده است که یکی از گروه‌های تئاتر شهرستان مبارکه مجبور شده است به دلیل نبود سالن برای تمرین به قبرستان متوسل شود و از مرده‌شورخانه قبرستان به عنوان سن نمایش استفاده کند! استفاده از مرده‌شورخانه بسیار استفاده‌ هوشمندانه و دقیقی است. باید آفرین گفت به هنرمندان مبارکه‌ای که چنین طرحی را پیش روی ما گذاشتند. پیشنهاد می‌کنیم از این به بعد کنسرت‌های موسیقی هم در فضای مرده‌شورخانه برگزار شوند. برگزاری کنسرت در مرده‌شورخانه مزایای زیادی دارد که به اختصار به آنها اشاره می‌کنم. یک: در مرده‌شورخانه چون همه در ترس حضور میت به سر می‌برند کسی دل‌ودماغ شادی کردن و دست زدن ندارد. دو: چون فضای مرده‌شورخانه سرد است همه دست‌هایشان را در جیب می‌کنند و لذا کسی اشتباهی دست کسی دیگر را نمی‌گیرد. سه: چون مرده‌شورخانه ترسناک و سرد است کنسرت‌ها از زمان سه ساعت به سی دقیقه تقلیل پیدا می‌کنند. چهار: در مرده‌شورخانه هیچ‌کس نگران اختلاط نیست چون آنجا آن قدر مخوف است که ملت خودبه‌خود به جای مخلوط شدن با هم از هم جدا می‌شوند. پنج: صدا در مرده‌شورخانه می‌پیچد و اگر کسانی با کاپشن آنجا باشند و از میت هم…

آیا میدانید

  • چه سازی را برای یادگیری موسیقی انتخاب کنیم؟

    ساز مورد علاقه خود را انتخاب کنید

    چه سازی را برای یادگیری موسیقی انتخاب کنیم؟

      چه سازی را برای یادگیری موسیقی انتخاب کنیم؟ (نکته: این نوشته، برای کسانی است که در انتخاب ساز مردد بوده و نیاز به راهنمایی دارند). شاید نخستین پرسش برای کسی که، ایده و آشنایی با موسیقی ندارد، و قصد یادگیری موسیقی داری این باشد: چه سازی را انتخاب کنم؟ انتخاب ساز، کاملا سلیقه ای است، و انتخاب ساز، در واقع انتخاب و دنبال کردن سلیقه فرد و برداشت شخص از موسیقی است. برای انتخاب ساز به منظور یادگیری موسیقی، چند عامل نقش مهمی دارند که به آنها اشاره میکنیم: سلیقه و علاقه فرد به صدای سازی که یا دیده، یا صدایش را شنیده، و آشنایی هرچند اندک نسبت آن ساز دارد. شکل ظاهری ساز نیز نقش به سزایی در انتخاب دارد. کسی که آشنایی چندانی با موسیقی ندارد، برای شروع نوازندگی و انتخاب، به شکل ظاهری ساز نیز نظر دارد. سبک و کاربرد ساز یکی از مهمترین نکات در انتخاب ساز است. در واقع کاربرد ساز در سبک های موسیقی پاپ، کلاسیک، سنتی و... میتواند یکی از مهمترین نکات در انتخاب ساز باشد. مشورت و راهنمایی صحیح، می تواند راه بسیار خوبی برای انتخاب ساز باشد. ولی در نهایت، خود شخص است که تصمیم گیرنده نهایی است. چند توصیه…

از ما بپرسید

  • آيا مي توان رديف دستگاه هاي موسيقي را فقط با بمل و ديز اجرا كرد؟

    آيا مي توان رديف دستگاه هاي موسيقي را فقط با بمل و ديز اجرا كرد؟ برای اجرای یک دستگاه یا آواز، نخست باید به فواصل آن توجه کرد، که اگر مطابق با فواصل موجود در سازهای غیر ایرانی (سازهای با فواصل نیم پرده ای) باشند، می شود این دستگاه ها یا آوازها را با این سازها اجرا کرد. مثل دستگاه ماهور. ولی نکته ای مهم وجود دارد و آن اینکه دستگاه ها و آوازهای موسیقی ایرانی، هر کدام از گوشه هایی تشکیل شده اند که ممکن است مطابق با گوشه های ابتدایی دستگاه نباشند. مثلا در دستگاه ماهور، گوشه "دلکش" در ماهور آمده ولی از نظر فواصل مطابق دستگاه "شور" است، پس با اینکه در ماهور آمده ولی علامت های تغییر دهنده آن مانند دستگاه شور است. حال اگر ما بخواهیم ماهور را با سازی مثل گیتار اجرا کنیم، وقتی به گوشه دلکش می رسیم، باید فواصل شور را اجرا کنیم که در حالت طبیعی امکان پذیر نیست. در گذشته و زمانی که سازهای غیر ایرانی وارد ایران شدند، چند راهکار برای اجرای دستگاه های ایرانی در نظر گرفته شد. (به غیر از سازهای زهی مثل ویولن که مشکلی از نظر فواصل نداشت). یک راه این بود که سازی مثل…

درباره ی موسیقی هنری ایران

logo persian004 موسیقی هنری ایران، نخستین روزنامه الکترونیکی روزانه موسیقی ایران

همکاری: پیام به این شماره تلگرام
09226521131