گفت و گو با مدیران تالار وحدت

نوشته شده توسط persianartmusic Posted in گفت و گو بازدید: 413

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

گفت و گو با مدیران تالار وحدت

واحد مرکزی خبر، مهر: مسوولین تالار وحدت طی نشست مطبوعاتی به سوألات خبرنگاران پاسخ دادند و از حمله اخیر مطبوعات به عملکرد تالار انتقاد کردند.

توضیح: در زیر قسمت هایی از خبر، که به موسیقی ارتباط دارد را می آوریم.

در این نشست علی آیینه ساز مسئول تالار وحدت خبر از طبقه بندی قیمت بلیت های تالار وحدت بر اساس جایگاه داد و متذکر شد: بنیاد رودکی تصمیم دارد با طبقه بندی قیمت بلیتهای تالاربر اساس شماره بالکن ها و سالن اصلی شرایطی فراهم کند تا تمام اقشار مختلف جامعه بتوانند به طور پیوسته تماشاگر برنامه های تالار وحدت باشند. وی قیمت بلیت ها را بین سه هزار تا شش هزار تومان مشخص کرد و گفت: همچنین بنیاد تصمیم دارد با توجه به درآمد های خانواده های مختلف جامعه به صورت سوبسید تعدادی کارت اعتباری جهت تماشای برنامه های تالار در اختیار کارمندان و کارکنان سازمانها و وزارت خانه های مختلف کشور قرار دهد تا هم هنرمند تأمین شود و هم خانواده های کم در آمد امکان دیدن برنامه های تالار را داشته باشند. وی بااشاره به این که هفتاد درصد جدول برنامه های تالاروحدت برای سال هشتاد و سه مشخص شده است و اکنون در حال بستن جدول سال هشتاد و چهار هستیم متذکر شد: طبق اساسنامه، ساختار اصلی برنامه های و سیاست گذاری های تالار وحدت توسط بنیاد رودکی رقم می خورد، البته ما در جلسات تصمیم گیری حضور داریم و نظرات خود را  ارائه می دهیم اما تصمیم گیری نهایی را بنیاد انجام می دهد. آیینه ساز در پاسخ به این که چرا از هنرمندان بزرگی چون سمندریان دعوت نمی کنید تا با اجرای یک اثر خود تالار را رونق دهد توضیح داد: ما از این هنرمندان تاکنون در خواستی نداشته ایم  وخود پری صابری و علی رفیعی و سمندریان تاکنون خواستار اجرا در وحدت نبوده اند. مسوول تالار وحدت همچنین درباره اولویتهایی که در سیاست ها و برنامه ریزی های تالار نقش دارد تصریح کرد: در کارهنری امضا بسیار نقش دارد و به هرحال میزان استقبال از نمایشی که کارگردان آن قبل از آن چند تجربه موفق به روی صحنه داشته با میزان استقبال نمایشی که کار اول یک کارگردان است بسیارفرق دارد. وی درباره علت این که چرا در تالار وحدت موسیقی پاپ و کارهای جوان گرایانه اجرا نمی شود گفت: موسیقی پاپ در زمره کارهایی چون برنامه های محمد نوری قابل اجرا در تالار است اما هر گونه برنامه موسیقی پاپی در شان تالاروحدت نیست.

مسوول تالار وحدت در پاسخ به این که آیا برنامه ریزی خاصی برای بهبود وضعیت تالار در زمینه جذب تماشاگر برای اجراهای آینده شده است یا خیر، توضیح داد: طبیعتا برنامه هایی در نظر داریم که با وجود آنها فکر نمی کنم دیگر مشکلی برای اجراهای آینده داشته باشیم. وی افزود: کمیته ای از هنرمندان و دست اندر کاران تئاتر و موسیقی تشکیل شده است که هنوز به طور رسمی کار خود را آغاز نکرده اند، این کمیته برنامه ریزی اجراهای آینده رادر دست دارد و اسامی اعضای این کمیته بعدا اعلام خواهد شد. ما باعده ای ازهنرمندان از قبل برای اجرای اثرشان به توافق رسیده و قرارداد بسته ایم بنابراین نمی توانیم از طریق این کمیته برای کارهای آنها تصمیم بگیریم اما برای درخواست های آتی با برنامه ریزی دیگری پیش خواهیم رفت. وی درباره نامناسب بودن برخی اجراها در این تالار گفت: تشخیص این که تالار مناسب برای نمایش کدام است، روانشناسی ای است که خود کارگردان نمایش باید انجام دهد و ما نمی توانیم محدودیتی اجرا کنیم و تالار را اختصاص به اجراها و برنامه های افرادی خاص بدهیم.

آینه ساز در حالی به جلسه خاتمه داد که هیچ یک از موارد مورد نظر خبرنگاران در ارتباط با برنامه ریزی اجراهای تئاتر و موسیقی مشخص به طور شفاف پاسخ داده نشد و دلیل برگزاری این نشست مطبوعاتی مشخص نشد.

هفتم تیر ماه هشتاد و سه

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

آیا میدانید

  • چه سازی را برای یادگیری موسیقی انتخاب کنیم؟

    چه سازی را برای یادگیری موسیقی انتخاب کنیم؟

      چه سازی را برای یادگیری موسیقی انتخاب کنیم؟ (نکته: این نوشته، برای کسانی است که در انتخاب ساز مردد بوده و نیاز به راهنمایی دارند). شاید نخستین پرسش برای کسی که، ایده و آشنایی با موسیقی ندارد، و قصد یادگیری موسیقی داری این باشد: چه سازی را انتخاب کنم؟ انتخاب ساز، کاملا سلیقه ای است، و انتخاب ساز، در واقع انتخاب و دنبال کردن سلیقه فرد و برداشت شخص از موسیقی است. برای انتخاب ساز به منظور یادگیری موسیقی، چند عامل نقش مهمی دارند که به آنها اشاره میکنیم: سلیقه و علاقه فرد به صدای سازی که یا دیده، یا صدایش را شنیده، و آشنایی هرچند اندک نسبت آن ساز دارد. شکل ظاهری ساز نیز نقش به سزایی در انتخاب دارد. کسی که آشنایی چندانی با موسیقی ندارد، برای شروع نوازندگی و انتخاب، به شکل ظاهری ساز نیز نظر دارد. سبک و کاربرد ساز یکی از مهمترین نکات در انتخاب ساز است. در واقع کاربرد ساز در سبک های موسیقی پاپ، کلاسیک، سنتی و... میتواند یکی از مهمترین نکات در انتخاب ساز باشد. مشورت و راهنمایی صحیح، می تواند راه بسیار خوبی برای انتخاب ساز باشد. ولی در نهایت، خود شخص است که تصمیم گیرنده نهایی است. چند توصیه…

از ما بپرسید

  • چگونگي برقراري ارتباط نوازنده با مخاطب روي صحنه

    چگونگي برقراري ارتباط نوازنده با مخاطب روي صحنه

    چگونگي برقراري ارتباط نوازنده با مخاطب روي صحنه برقراری ارتباط نوازنده در حین اجرای زنده، با شوندگان حاضر در سالن، مبحثی بسیار جدی و جالب است که برای تحلیل و چگونگی و راه های مختلف برای تاثیر گذاری بیشتر آن نیاز به نوشتاری مفصل دارد که به زودی در مورد آن، در این سایت بحث شده و نوشته هایی برای خواندن شما عزیزان آماده و عرضه خواهد شد. بیست و هفتم خرداد هشتاد و نه  

درباره ی موسیقی هنری ایران

logo persian004 موسیقی هنری ایران، نخستین روزنامه الکترونیکی روزانه موسیقی ایران

همکاری: پیام به این شماره تلگرام
09226521131