آلبوم موسیقی «می‌گلی» با حضور ۴ آهنگساز از تنوع خاصی برخوردار است

نوشته شده توسط persianartmusic Posted in گفت و گو بازدید: 571

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

آلبوم موسیقی «می‌گلی» با حضور ۴ آهنگساز از تنوع خاصی برخوردار است

واحد مرکزی خبر، ایسنا: علیرضا مرعشی گفت: آلبوم موسیقی «می‌گلی» به‌واسطه حضور ۴ آهنکساز از تنوع خاصی برخوردار است. علیرضا مرعشی خواننده آلبوم می‌گلی در خصوص انتشار این اثر گفت: پس از سالها تجربه‌ بنا شدیم که مجموعه‌ای را به آهنگسازی رضا محسنی‌پور، حمید محسنی‌پور، علی پژوهشگر و پاشا هنجنی بر اساس اشعاری از حافظ ،سعدی و خلیل سامانی جمع‌آوری کردیم.

وی در خصوص حضور ۴ آهنگساز در ساخت این اثر افزود:کار با ۴ آهنگساز و تنظیم چنین کاری مشکل است اما یکی از عللی من برخورداری کار از تنوع خاص بود چرا که قصد داشتم اولین اثرم از حالت یکنواختی خارج باشد. این خواننده در ادامه با اشاره به موسیقی سنتی گفت: موسیقی سنتی ایران که مرسوم به موسیقی دستگاهی است هویت راستین خود را پس از دوره قاجار به دست آورده است.به راستی نسخه‌ای شهری از موسیقی‌های نوایی و مقامی ایران زمین است که در شرح و بسط این نوع موسیقی بسیار می‌توان گفت و نوشت و پرداخت که دارای ویژگی‌هایی همچون مدالیته، ریزپرده، مترهای آزاد و ... است. مرعشی در خاتمه خاطر نشان کرد: من بعد از سال‌ها مهروزی و شاگردی در محضر بزرگانی چون آقای صالح عظیمی ، اکنون فقط برای تجربه خویش به تولید اثر «می‌گلی» پرداختم.

بنابراین گزارش، آلبوم موسیقی «می گلی» به خوانندگی سید علیرضا مرعشی توسط شرکت نهاله رودکی ردر بازار موسیقی منتشر ‌شده است. در این اثر قطعاتی چون تصنیف من بی مایه به آهنگسازی رضا محسنی پور با شعری از سعدی، آواز به همراهی ساز تار در درآمد همایون، قطعه بی کلام چکاوک به آهنگسازی پاشا هنجنی، آواز به همراهی ساز تار در گوشه چکاوک، تصنیف بیگانه نواز در دستگاه اصفهان به آهنگسازی حمید محسنی پور با شعری از خلیل سامانی، تکنوازی تار به همراه آواز اصفهان، قطعه بی کلام چشمه ساخته علی پژوهشگر ، آواز به همراهی ساز کمانچه در درآمد بیداد، تصنیف چنین و چنان ی از پاشا هنجنی با شعری از حافظ، تکنوازی تار در فرود همایون و تصنیف فکر بلبل به آهنگسازی رضا محسنی پور با شعری از حافظ به چشم می‌خورد. آلبوم «می‌گلی» در فضای عرفانی ساخته شده که آماده سازی آن بیش از ۲ سال به طول انجامیده است.

دهم آذر هشتاد و هشت

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

آیا میدانید

  • چه سازی را برای یادگیری موسیقی انتخاب کنیم؟

    چه سازی را برای یادگیری موسیقی انتخاب کنیم؟

      چه سازی را برای یادگیری موسیقی انتخاب کنیم؟ (نکته: این نوشته، برای کسانی است که در انتخاب ساز مردد بوده و نیاز به راهنمایی دارند). شاید نخستین پرسش برای کسی که، ایده و آشنایی با موسیقی ندارد، و قصد یادگیری موسیقی داری این باشد: چه سازی را انتخاب کنم؟ انتخاب ساز، کاملا سلیقه ای است، و انتخاب ساز، در واقع انتخاب و دنبال کردن سلیقه فرد و برداشت شخص از موسیقی است. برای انتخاب ساز به منظور یادگیری موسیقی، چند عامل نقش مهمی دارند که به آنها اشاره میکنیم: سلیقه و علاقه فرد به صدای سازی که یا دیده، یا صدایش را شنیده، و آشنایی هرچند اندک نسبت آن ساز دارد. شکل ظاهری ساز نیز نقش به سزایی در انتخاب دارد. کسی که آشنایی چندانی با موسیقی ندارد، برای شروع نوازندگی و انتخاب، به شکل ظاهری ساز نیز نظر دارد. سبک و کاربرد ساز یکی از مهمترین نکات در انتخاب ساز است. در واقع کاربرد ساز در سبک های موسیقی پاپ، کلاسیک، سنتی و... میتواند یکی از مهمترین نکات در انتخاب ساز باشد. مشورت و راهنمایی صحیح، می تواند راه بسیار خوبی برای انتخاب ساز باشد. ولی در نهایت، خود شخص است که تصمیم گیرنده نهایی است. چند توصیه…

از ما بپرسید

  • چگونگي برقراري ارتباط نوازنده با مخاطب روي صحنه

    چگونگي برقراري ارتباط نوازنده با مخاطب روي صحنه

    چگونگي برقراري ارتباط نوازنده با مخاطب روي صحنه برقراری ارتباط نوازنده در حین اجرای زنده، با شوندگان حاضر در سالن، مبحثی بسیار جدی و جالب است که برای تحلیل و چگونگی و راه های مختلف برای تاثیر گذاری بیشتر آن نیاز به نوشتاری مفصل دارد که به زودی در مورد آن، در این سایت بحث شده و نوشته هایی برای خواندن شما عزیزان آماده و عرضه خواهد شد. بیست و هفتم خرداد هشتاد و نه  

درباره ی موسیقی هنری ایران

logo persian004 موسیقی هنری ایران، نخستین روزنامه الکترونیکی روزانه موسیقی ایران

همکاری: پیام به این شماره تلگرام
09226521131