شاهین فرهت: حذف بخش رقابتی موسیقی پاپ، سبب ارتقای آن می شود

نوشته شده توسط persianartmusic Posted in گفت و گو بازدید: 401

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

شاهین فرهت: حذف بخش رقابتی موسیقی پاپ، سبب ارتقای آن می شود

موسیقی هنری ایران: یک عضو شورای سیاستگذاری بیست وششمین جشنواره بین المللی موسیقی فجر، موسیقی پاپ را نیازمند آسیب شناسی علمی دانست و تصریح کرد که حذف این گونه موسیقایی از بخش رقابتی، سبب ارتقای این دوره از جشنواره می شود.

شاهین فرهت در گفت وگو با خبرنگار فرهنگی ایرنا با اشاره به حذف موسیقی پاپ از بخش رقابتی جشنواره فجر اظهار داشت: این گونه موسیقی نیازمند آسیب شناسی علمی و دقیقی است و نباید موسیقی کلاسیک ایرانی و جهانی را در یک جشنواره بین المللی همچون فجر با موسیقی پاپ درهم آمیخت.

وی گفت: تولیدکنندگان آثار موسیقایی پاپ نیازمند حضور در سمینارهای آسیب شناسی و کلاس های آموزشی در راستای مشورت با اساتید موسیقی هستند زیرا کپی این نوع موسیقی از دنیای غرب مناسب فرهنگ و تاریخ کشور نیست.

فرهت افزود: برای پیشرفت و افزایش سطح کیفی جشنواره نسبت به دوره های گذشته باید در انتخاب گروه ها، برقراری نظم و ترتیب و انتخاب قطعات اجرایی بررسی دقیق داشته باشیم.

عضو شورای سیاستگذاری بیست وششمین جشنواره بین المللی موسیقی فجر ادامه داد: جشنواره فجر چند سالی است که از کشورهای مختلف جهان در گونه های مختلف دعوت به عمل می آورد و امسال نیز این روند را ادامه داده است.

وی گفت: بیست وششمین جشنواره بین المللی موسیقی فجر یکی از رویدادهای یگانه و فوق العاده ای است که جوانان ایرانی می توانند با ارائه آثار خود در آن شناخته شوند.

این آهنگساز پیشکسوت افزود: برای این دوره از جشنواره موسیقی فجر 'قطعه شماره ۴' را با نوازندگی چهار نفر آماده کرده ام.

فرهت ادامه داد: در اجرای این قطعه، 'مازیار ظهیرالدینی' نوزانده ویلون اول، 'بابک کوهستانی' نوازنده ویلون دوم، 'ستاره بهشتی' نوازنده ویلون آلتو و 'آیدین احمدی نژاد' نوازنده ویلون سل خواهند بود.

بیست و ششمین جشنواره بین المللی موسیقی فجر از دوم تا هشتم اسفند ماه در تهران برگزار خواهد شد.

دهم دی ماه هشتاد و نه

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

آیا میدانید

  • چه سازی را برای یادگیری موسیقی انتخاب کنیم؟

    چه سازی را برای یادگیری موسیقی انتخاب کنیم؟

      چه سازی را برای یادگیری موسیقی انتخاب کنیم؟ (نکته: این نوشته، برای کسانی است که در انتخاب ساز مردد بوده و نیاز به راهنمایی دارند). شاید نخستین پرسش برای کسی که، ایده و آشنایی با موسیقی ندارد، و قصد یادگیری موسیقی داری این باشد: چه سازی را انتخاب کنم؟ انتخاب ساز، کاملا سلیقه ای است، و انتخاب ساز، در واقع انتخاب و دنبال کردن سلیقه فرد و برداشت شخص از موسیقی است. برای انتخاب ساز به منظور یادگیری موسیقی، چند عامل نقش مهمی دارند که به آنها اشاره میکنیم: سلیقه و علاقه فرد به صدای سازی که یا دیده، یا صدایش را شنیده، و آشنایی هرچند اندک نسبت آن ساز دارد. شکل ظاهری ساز نیز نقش به سزایی در انتخاب دارد. کسی که آشنایی چندانی با موسیقی ندارد، برای شروع نوازندگی و انتخاب، به شکل ظاهری ساز نیز نظر دارد. سبک و کاربرد ساز یکی از مهمترین نکات در انتخاب ساز است. در واقع کاربرد ساز در سبک های موسیقی پاپ، کلاسیک، سنتی و... میتواند یکی از مهمترین نکات در انتخاب ساز باشد. مشورت و راهنمایی صحیح، می تواند راه بسیار خوبی برای انتخاب ساز باشد. ولی در نهایت، خود شخص است که تصمیم گیرنده نهایی است. چند توصیه…

از ما بپرسید

  • چگونگي برقراري ارتباط نوازنده با مخاطب روي صحنه

    چگونگي برقراري ارتباط نوازنده با مخاطب روي صحنه

    چگونگي برقراري ارتباط نوازنده با مخاطب روي صحنه برقراری ارتباط نوازنده در حین اجرای زنده، با شوندگان حاضر در سالن، مبحثی بسیار جدی و جالب است که برای تحلیل و چگونگی و راه های مختلف برای تاثیر گذاری بیشتر آن نیاز به نوشتاری مفصل دارد که به زودی در مورد آن، در این سایت بحث شده و نوشته هایی برای خواندن شما عزیزان آماده و عرضه خواهد شد. بیست و هفتم خرداد هشتاد و نه  

درباره ی موسیقی هنری ایران

logo persian004 موسیقی هنری ایران، نخستین روزنامه الکترونیکی روزانه موسیقی ایران

همکاری: پیام به این شماره تلگرام
09226521131