درگذشت هموطنان عزیزمان در زلزله کرمانشاه را تسلیت می گوییم

گروه سون در حضور مرادخانی به روی سن رفت

نوشته شده توسط persianartmusic. ارسال در جشنواره موسیقی فجر 94

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

گروه سون در حضور مرادخانی به روی سن رفت

گروه سون در حضور مرادخانی به روی سن رفت
گروه سون در حضور مرادخانی به روی سن رفت

گروه موسیقی «سون» در حالی روی صحنه رفت که معاون امور هنری وزیر ارشاد در این اجرا حضور پیدا کرده بود.

به گزارش خبرنگار سرویس موسیقی ایسنا،‌ آخرین شب از اجراهای سی‌ویکمین جشنواره موسیقی فجر با حضور اعضای گروه موسیقی «سون» روی صحنه سالن میلاد نمایشگاه بین‌المللی همراه بود که استقبال مخاطبان را نیز درپی داشت.

این کنسرت با اجرای قطعه «من بی تو می‌میرم» آغاز شد که یک قطعه ریتمیک از آلبوم «دوست دارم» است.

اجرای این گروه برای مخاطبان شاد و انرژی‌بخش بود و در ادامه، با تشویق‌های پیاپی، قطعه «باور» اجرا شد. آرش قنادی که در گروه «سون» وظیفه اجرا، نوازندگی پیانو و آکاردئون را دارد، در سخنانی گفت: برای اظهار علاقه کردن، از هر فرصتی استفاده کنید. این فرصت‌ها کمتر به‌وجود می‌آید حتما به یکدیگر بگویید که دوستت دارم.

او ادامه داد: 90 درصد آثاری را که در این کنسرت اجرا می‌شود، امیر قنادی ساخته است. «خواهش» و «ادعا» قطعات دیگری بودند که در این برنامه نواخته شدند.

در بخشی از این کنسرت، علی مرادخانی - معاون وزیر ارشاد در امور هنری - به سالن وارد شد و در ردیف نخست نشست؛ اما خواننده گروه «سون» - کیارش پوزشی - پس از ورود او گفت: «یک دست به افتخار رییس دفتر موسیقی، آقای مرادخانی بزنید».

بعد از آن‌که مخاطبان دست و جیغ زدند، مدیر برنامه‌های گروه «سون» به خواننده یادآوری کرد که سمت علی مرادخانی چیز دیگری است. سپس خواننده گروه توضیح داد: «ببخشید آقای مرادخانی معاون وزیر هستند، البته برای ما فرقی ندارد ایشان از نظر ما همه‌کاره موسیقی مملکت محسوب می‌شوند».

«دوست دارم»،‌ «نرو خواهش می‌کنم»، «همش به تو فکر می‌کنم»، «یه راهی پیش رو بذار» و «واست می‌میرم» از جمله قطعاتی بودند که در این کنسرت اجرا شدند.

در پایان این اجراها، کیارش پوزشی خطاب به مخاطبان گفت: مگر می‌شود تهران باشد، گروه سون و شما باشید و به ما خوش نگذرد؟

کیارش پوزشی همچنین از انتشار سومین آلبوم گروه «سون» نیز خبر داد و گفت: این آلبوم مراحل تولید خود را می‌گذراند و به‌زودی منتشر خواهد شد.

کیارش پوزشی (خواننده و نوازنده کیبرد)،‌ آرش قنادی (پیانو و آکاردئون)، امیر قنادی (گیتار الکتریک و کلاسیک)، بهروز علیاری (کیبورد و پیانو)، پیمان لطفی (درامز)، سعید حسن‌زاده (گیتارباس)، احمد حضرتی (بوزوکی و گیتار الکتریک)، محمد زمانی‌ها (کیبورد)، هادی جوادی (ساکسیفون)،‌حسین شریفی (ترومبون)، محمد رضوانی‌زاده (گیتار الکتریک و کلاسیک)،‌ حمیدرضا نصرالهی و پیمان فرهمند (سازهای کوبه‌ای) و حسین کیانی (ترومپت) از اعضای گروه سون بودند که در این اجرا هنرنمایی کردند.

آیا میدانید

  • چه سازی را برای یادگیری موسیقی انتخاب کنیم؟

    ساز مورد علاقه خود را انتخاب کنید

    چه سازی را برای یادگیری موسیقی انتخاب کنیم؟

      چه سازی را برای یادگیری موسیقی انتخاب کنیم؟ (نکته: این نوشته، برای کسانی است که در انتخاب ساز مردد بوده و نیاز به راهنمایی دارند). شاید نخستین پرسش برای کسی که، ایده و آشنایی با موسیقی ندارد، و قصد یادگیری موسیقی داری این باشد: چه سازی را انتخاب کنم؟ انتخاب ساز، کاملا سلیقه ای است، و انتخاب ساز، در واقع انتخاب و دنبال کردن سلیقه فرد و برداشت شخص از موسیقی است. برای انتخاب ساز به منظور یادگیری موسیقی، چند عامل نقش مهمی دارند که به آنها اشاره میکنیم: سلیقه و علاقه فرد به صدای سازی که یا دیده، یا صدایش را شنیده، و آشنایی هرچند اندک نسبت آن ساز دارد. شکل ظاهری ساز نیز نقش به سزایی در انتخاب دارد. کسی که آشنایی چندانی با موسیقی ندارد، برای شروع نوازندگی و انتخاب، به شکل ظاهری ساز نیز نظر دارد. سبک و کاربرد ساز یکی از مهمترین نکات در انتخاب ساز است. در واقع کاربرد ساز در سبک های موسیقی پاپ، کلاسیک، سنتی و... میتواند یکی از مهمترین نکات در انتخاب ساز باشد. مشورت و راهنمایی صحیح، می تواند راه بسیار خوبی برای انتخاب ساز باشد. ولی در نهایت، خود شخص است که تصمیم گیرنده نهایی است. چند توصیه…

از ما بپرسید

  • آيا مي توان رديف دستگاه هاي موسيقي را فقط با بمل و ديز اجرا كرد؟

    آيا مي توان رديف دستگاه هاي موسيقي را فقط با بمل و ديز اجرا كرد؟ برای اجرای یک دستگاه یا آواز، نخست باید به فواصل آن توجه کرد، که اگر مطابق با فواصل موجود در سازهای غیر ایرانی (سازهای با فواصل نیم پرده ای) باشند، می شود این دستگاه ها یا آوازها را با این سازها اجرا کرد. مثل دستگاه ماهور. ولی نکته ای مهم وجود دارد و آن اینکه دستگاه ها و آوازهای موسیقی ایرانی، هر کدام از گوشه هایی تشکیل شده اند که ممکن است مطابق با گوشه های ابتدایی دستگاه نباشند. مثلا در دستگاه ماهور، گوشه "دلکش" در ماهور آمده ولی از نظر فواصل مطابق دستگاه "شور" است، پس با اینکه در ماهور آمده ولی علامت های تغییر دهنده آن مانند دستگاه شور است. حال اگر ما بخواهیم ماهور را با سازی مثل گیتار اجرا کنیم، وقتی به گوشه دلکش می رسیم، باید فواصل شور را اجرا کنیم که در حالت طبیعی امکان پذیر نیست. در گذشته و زمانی که سازهای غیر ایرانی وارد ایران شدند، چند راهکار برای اجرای دستگاه های ایرانی در نظر گرفته شد. (به غیر از سازهای زهی مثل ویولن که مشکلی از نظر فواصل نداشت). یک راه این بود که سازی مثل…

درباره ی موسیقی هنری ایران

logo persian004 موسیقی هنری ایران، نخستین روزنامه الکترونیکی روزانه موسیقی ایران

همکاری: پیام به این شماره تلگرام
09226521131