درگذشت هموطنان عزیزمان در زلزله کرمانشاه را تسلیت می گوییم

اجرای کودکان کار به محمدرضا شجریان تقدیم شد

ارسال در تازه ها

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

اجرای کودکان کار به محمدرضا شجریان تقدیم شد

اجرای کودکان کار به محمدرضا شجریان تقدیم شد

اجرای کودکان کار به محمدرضا شجریان تقدیم شد
اجرای کودکان کار به محمدرضا شجریان تقدیم شد

کنسرت کودکان کار تحت سرپرستی جمعیت امام علی (ع) در حالی برگزار شد که قطعه «مرغ سحر» با آرزوی سلامتی «خسرو آواز ایران» به محمدرضا شجریان تقدیم شد.

به گزارش ایسنا، کنسرت «آواز ارغوان» به سرپرستی کمیل هدایت زاده شامگاه ۲۱ اسفندماه در تالار ایوان شمس با اجرای قطعه «باران» از آثار علیرضا قربانی شروع شد و با اجرای قطعات «بهار دلنشین»، «آهای خبردار»، «دختر بویراحمدی»، «آسه آسه»، «دیدم رویش»، «از تو کجا گریزم»، «ز فروردین»، «مرغ سحر» ادامه پیدا کرد. در قطعاتی نیز تک‌خوانی زیبای کودکان، حاضران را به وجد آورد.

در پایان بخش اول، قطعه «مرغ سحر» با آرزوی سلامتی برای «خسرو آواز ایران» به استاد محمدرضا شجریان و همچنین قطعه «آهای خبردار» به سهراب پورناظری که حمایت خود را از این رویداد پیشاپیش اعلام کرده بود، تقدیم شد.

به‌دلیل استقبال مخاطبان، قطعه «آهای خبردار» یک‌بار دیگر نیز به اجرا درآمد. این قطعه بخشی از موسیقی فیلم «رگ خواب» به کارگردانی حمید نعمت‌الله و آهنگسازی سهراب پورناظری است که همایون شجریان آن را خوانده است.

در بخش پایانی این اجرا، قطعات «کولی»، «غم عشقت» و «پنهان چو دل» به خوانندگی کمیل هدایت‌زاده و نوازندگی محمدرضا کیانی با استقبال تماشاگران مواجه شد و در ادامه، با اجرای قطعات «دونه انار»، «جینگ و جینگ»، «ساری گلین»، «خونه مادربزرگه» و «ای سرزمین» این کنسرت پایان یافت.

گروه «آواز ارغوان» زیر نظر خانه ایرانی دروازه غار به کوشش کمیل هدایت‌زاده از سال ١٣٩٠ فعالیت خود را در قالب گروه موسیقی آغاز کرده و تا کنون اجراهایی در مراکز فرهنگی - هنری داشته است که می‌توان از میان آن‌ها به اجرای جشن نوروز ٩٣ در دفتر سازمان ملل، اجرای در فرهنگستان هنر سال ٩٤، اجرای قطعه باران در سالن اصلی برج میلاد سال ٩٥ و پنج سانس اجرا در جشنواره هنری خانه علم جمعیت امام علی (ع) اشاره کرد.

این اجرا نتیجه چهار سال کلاس‌های گروه آواز با همراهی گروه نوازندگان است که آن‌ها مربی این کودکان هستند.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

آیا میدانید

  • چه سازی را برای یادگیری موسیقی انتخاب کنیم؟

    ساز مورد علاقه خود را انتخاب کنید

    چه سازی را برای یادگیری موسیقی انتخاب کنیم؟

      چه سازی را برای یادگیری موسیقی انتخاب کنیم؟ (نکته: این نوشته، برای کسانی است که در انتخاب ساز مردد بوده و نیاز به راهنمایی دارند). شاید نخستین پرسش برای کسی که، ایده و آشنایی با موسیقی ندارد، و قصد یادگیری موسیقی داری این باشد: چه سازی را انتخاب کنم؟ انتخاب ساز، کاملا سلیقه ای است، و انتخاب ساز، در واقع انتخاب و دنبال کردن سلیقه فرد و برداشت شخص از موسیقی است. برای انتخاب ساز به منظور یادگیری موسیقی، چند عامل نقش مهمی دارند که به آنها اشاره میکنیم: سلیقه و علاقه فرد به صدای سازی که یا دیده، یا صدایش را شنیده، و آشنایی هرچند اندک نسبت آن ساز دارد. شکل ظاهری ساز نیز نقش به سزایی در انتخاب دارد. کسی که آشنایی چندانی با موسیقی ندارد، برای شروع نوازندگی و انتخاب، به شکل ظاهری ساز نیز نظر دارد. سبک و کاربرد ساز یکی از مهمترین نکات در انتخاب ساز است. در واقع کاربرد ساز در سبک های موسیقی پاپ، کلاسیک، سنتی و... میتواند یکی از مهمترین نکات در انتخاب ساز باشد. مشورت و راهنمایی صحیح، می تواند راه بسیار خوبی برای انتخاب ساز باشد. ولی در نهایت، خود شخص است که تصمیم گیرنده نهایی است. چند توصیه…

از ما بپرسید

  • آيا مي توان رديف دستگاه هاي موسيقي را فقط با بمل و ديز اجرا كرد؟

    آيا مي توان رديف دستگاه هاي موسيقي را فقط با بمل و ديز اجرا كرد؟ برای اجرای یک دستگاه یا آواز، نخست باید به فواصل آن توجه کرد، که اگر مطابق با فواصل موجود در سازهای غیر ایرانی (سازهای با فواصل نیم پرده ای) باشند، می شود این دستگاه ها یا آوازها را با این سازها اجرا کرد. مثل دستگاه ماهور. ولی نکته ای مهم وجود دارد و آن اینکه دستگاه ها و آوازهای موسیقی ایرانی، هر کدام از گوشه هایی تشکیل شده اند که ممکن است مطابق با گوشه های ابتدایی دستگاه نباشند. مثلا در دستگاه ماهور، گوشه "دلکش" در ماهور آمده ولی از نظر فواصل مطابق دستگاه "شور" است، پس با اینکه در ماهور آمده ولی علامت های تغییر دهنده آن مانند دستگاه شور است. حال اگر ما بخواهیم ماهور را با سازی مثل گیتار اجرا کنیم، وقتی به گوشه دلکش می رسیم، باید فواصل شور را اجرا کنیم که در حالت طبیعی امکان پذیر نیست. در گذشته و زمانی که سازهای غیر ایرانی وارد ایران شدند، چند راهکار برای اجرای دستگاه های ایرانی در نظر گرفته شد. (به غیر از سازهای زهی مثل ویولن که مشکلی از نظر فواصل نداشت). یک راه این بود که سازی مثل…

درباره ی موسیقی هنری ایران

logo persian004 موسیقی هنری ایران، نخستین روزنامه الکترونیکی روزانه موسیقی ایران

همکاری: پیام به این شماره تلگرام
09226521131