جشنواره موسیقی فجر 94

رفتار غیرحرفه ای مدیرجشنواره موسیقی جوان در برخورد با رسانه ها

نوشته شده توسط persianartmusic Posted in جشنواره موسیقی فجر 94 بازدید: 2969

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال

رفتار غیرحرفه ای مدیرجشنواره موسیقی جوان در برخورد با رسانه ها

رفتار غیرحرفه ای مدیرجشنواره موسیقی جوان در برخورد با رسانه ها
رفتار غیرحرفه ای مدیرجشنواره موسیقی جوان در برخورد با رسانه ها

موسیقی هنری ایران: طی دو هفته اخیر تابناک فرهنگی برای انتشار اطلاعات مالی نهمین جشنواره موسیقی جوان پیگیری هایی را انجام داد؛ منتهی با وجود وعده علی ترابی در این زمینه و همچنین پیگیری های چندباره از وی ، چنین اتفاقی نیافتاد و در اقدامی عجیب تر اطلاعات مذکور در اختیار سایت وابسته به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی قرار گرفت.

 

طی دو هفته اخیر سرویس موسیقی تابناک فرهنگی برای انتشار اطلاعات مالی نهمین جشنواره موسیقی جوان پیگیری هایی را انجام داد که طی آن علی ترابی(دبیر اجرایی جشنواره) متقبل شد تا این اطلاعات را در اختیار این رسانه قرار دهد؛ منتهی با وجود وعده ترابی در این زمینه و همچنین پیگیری های چندباره از وی ، چنین اتفاقی نیافتاد و در اقدامی عجیب تر اطلاعات مذکور در اختیار سایت وابسته به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی قرار گرفت.

 

 

 

حدود دو هفته قبل در نشست خبری که روز 6 بهمن به منظور تشریح برنامه ها و سیاست های دهمین جشنواره موسیقی جوان برگزار شده بود به دنبال چند سئوال پیاپی خبرنگار موسیقی تابناک فرهنگی درباره اطلاعات مالی دوره قبل این جشنواره، علی ترابی پذیرفت تا ظرف ده روز، این اطلاعات را در اختیار سرویس موسیقی تابناک فرهنگی قرار دهد.

 

 

 

اما این وعده در زمان مشخص شده عملی نشد و روز شنبه 18 بهمن در پی بی نتیجه ماندن پیگیری های خبرنگار تابناک فرهنگی، مطلبی با عنوان« آیا بالاخره اطلاعات مالی نهمین جشنواره موسیقی جوان منتشر می شود؟ » در این رسانه منتشر شد.

 

 

 

پس از این گزارش نیز پیگیری خبرنگار موسیقی تابناک فرهنگی ادامه پیدا کرد؛ منتهی با وجود وعده ترابی در این زمینه، در کمال تعجب اطلاعات مورد نظر به تابناک فرهنگی ارائه نشد و برخی دست اندرکاران جشنواره موسیقی جوان در حرکتی شائبه بر انگیز این اطلاعات را در اختیار یکی از رسانه های زیر مجموعه وزارت فرهنگ ارشاد اسلامی قرار دادند

 

 

 

حدود 5 ماه پیش نیز یعنی 14 شهریور امسال دبیر اجرایی نهمین جشنواره موسیقی جوان در گفتگو با خبرنگار تسنیم درباره هزینه های این جشنواره گفته بود« این که برخی‌ها از ما می‌خواهند در پنجمین روز جشنواره موسیقی جوان که هنوز هزینه‌های کلی جشنواره مشخص نیست، ریز هزینه‌های جشنواره را اعلام کنیم کمی عجیب است. اما با پایان جشنواره می‌توان هزینه‌های بخش‌های مختلف را اعلام کرد». به هر روی در آن زمان و همچنین پس از جشنواره نیز اطلاعاتی ارائه نشد.

 

 

 

بروز چنین اتفاقاتی آن هم با این شکل و شمایل، ضرورت یاد آوری چند نکته را دو چندان می کند:  

 

اول اینکه: شکی نیست که جشنواره موسیقی جوان یکی از دو جشنواره مهم کشورمان محسوب می شود و حتی به لحاظ پرداختن به نسل جوان موسیقی ایران جایگاهی بی نظیر دارد و می بایست از آن حمایت کرد؛ همچنین از نظر اعتبار اساتیدی که به خاطر نسل جوان با جان و دل در این جشنواره حضور پیدا می کنند جشنواره موسیقی جوان اتفاق مهمی محسوب می شود؛ اما تمام اینها دلیل نمی شود تا برخی دست اندرکاران این جشنواره برخوردی غیر حرفه ای و سلیقه ای با رسانه ها که نمایندگان افکار عمومی محسوب می شوند داشته باشند.

 

 

 

دوم اینکه: پاسخ دادن به سئوالات رسانه ها کسر شان محسوب نمی شود و یا اصطلاحا نشانه کم آوردن نیست بلکه نشانه آگاهی مسئول مورد نظر در مورد جایگاه و کارکرد رسانه است.

 

 

 

سوم اینکه: پرسش کردن درباره مسائل مالی یک جشنواره از سوی خبرنگاران، دلیل بر این نمی شود که گمان کنیم هدف، تخریب و کوبیدن جشنواره و دست اندرکاران آن است؛ بحث شفاف سازی از جمله وظایف ما اهالی رسانه و شما مسئولان است

 

 

 

چهارم اینکه: عمل کردن به وعده ای که در یک مصاحبه و یا در نشست خبری به یک رسانه داده می شود جزو وظایف مسئولی است که این وعده را داده است.

 

بیست و یکم بهمن نود و چهار

 

پیام علی مرادخانی و فرزاد طالبی برای جشنواره موسیقی فجر

نوشته شده توسط persianartmusic Posted in جشنواره موسیقی فجر 94 بازدید: 3189

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال

پیام علی مرادخانی و فرزاد طالبی برای جشنواره موسیقی فجر

پیام علی مرادخانی و فرزاد طالبی برای جشنواره موسیقی فجر
پیام علی مرادخانی و فرزاد طالبی برای جشنواره موسیقی فجر

موسیقی هنری ایران: علی مرادخانی معاون امور هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و فرزاد طالبی سرپرست دفتر موسیقی هر کدام به طور جداگانه پیامی را به مناسبت برگزاری سی‌ویکمین جشنواره‌ بین‌المللی موسیقی فجر منتشر کردند. علی مرادخانی در این پیام که امروز برای رسانه ها ارسال شده آورده است:

«حقیقتی که امروز ابعاد آن بیش از گذشته واضح گردیده، آن است که فرهنگ و هنر ایران اسلامی، شناسنامه‌ی ملی، شاخص زیست فرهنگی و اجتماعی و نماد تفکر مردمِ ماست و از میان گونه‌های مختلف هنری، «موسیقی» فراگیرترین و سهل‌الوصول‌ترین اثر هنری است و ذوق، خلاقیت و اندیشه از ویژگی‌های تاثیرگذار آن بر مخاطب است.

هنر موسیقی با اتکا بر ظرفیت‌های خود و بی‌نیاز از ترجمه به شیوایی تمام می‌تواند معطوف به سیاست‌های دولت تدبیر و امید در تعامل با جهان و بازتعریفی از ایرانِ امروز، نقش‌آفرین و همچون تیر آرشی باشد که مرزهای جغرافیایی را درنوردد و پیام انسانی و فضیلت‌خواه فرهنگ و هنر این مرز و بوم را به گوش مخاطبان در اقصی نقاط جهان برساند.

بر این اساس، جشنواره بین‌المللی موسیقی فجر در سی‌ویکمین گام خود تلاش نموده است تا ضمن حفظ معیارهای اصیل و انقلابی، زمینه‌ی حضور هنرمندان صاحب‌نام در گستره‌ی «ایران فرهنگی» را با رویکردی هدفمند و شایسته فراهم نماید.

ویژگی دیگر جشنواره‌ی سی و یکم، تلاش برای کاهش تصدی‌گری دستگاه‌های اجرایی در انجام این رویداد بزرگ هنری و بهره‌گیری از توان و تخصص سایر بخش‌های حرفه‌ای و تخصصی با حفظ وظیفه‌ی سیاست‌گذاری و نظارت بر حسن اجرای برنامه‌ها بوده است.

اتفاق شایسته‌ی دیگر حضور چهره‌های شاخص موسیقایی در عرصه جشنواره اعم از مدیریتی، ‌داوری آثار و اجرای موسیقی است. همچنین می‌بایست به پیشنهاد ارزشمند اعطای جایزه‌ی باربد به منظور اعتباربخشی به ارزیابی‌ها و گزینش‌های این جشنواره اشاره نمود. امید است مجموعه رویکردها و تلاش‌های فعالان جشنواره بین‌المللی موسیقی فجر در سال 94 به همدلی و همزبانی بیشتر و ارتقای سلیقه‌ی مخاطبین مشتاقِ این هنر والا و تامین جلال و شکوه جشنواره به عنوان بزرگ‌ترین رخداد موسیقایی کشور بیانجامد و رضایت سلایق مختلف مردم و جامعه هنری به ویژه هنرمندان ارجمند موسیقی را فراهم نماید.

از حضور شایسته هنرمندان و داوران معزز و تلاش گسترده‌ی دست‌اندرکاران به ویژه مدیریت و دبیر محترم جشنواره صمیمانه تقدیر و تشکر می‌نمایم.»

پیام فرزاد طالبی

فرزاد طالبی نیز به عنوان سرپرست دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در پیام خود به سی و یکمین جشنواره بین المللی موسیقی فجر آورده است:

«با اندکی تامل می توان دریافت که فرهنگ و هنر هر ملت، جلوه‌گاه روشن تفکرات، سلیقه ها، باورها و آرمان‌های آن ملت است و بی تردید فرهنگ پویا و هنر تعالی بخش ایران اسلامی، منشوری پایدار برای دعوت انسان‌ها به ارزش‌ها و امیدواری‌ها و نگاه‌های سازنده‌ی اجتماعی است و در این میان، هنر موسیقی این سرزمین سرافراز، سرشار از زیبایی‌ها و ظرافت‌هایی است که روحیۀ ممتاز ساکنان این مرز پرگهر را معرفی می‌نماید.

در این رهگذر، جشنواره‌های موسیقی فجر در مسیر برگزاری سی سالۀ خود، تلاش کرده است تا ضمن روایت پیام انقلاب اسلامی، ظرفیت‌های این هنر ارزشمند را در تعریف مولفه‌های فرهنگی کشور به تماشا بگذارد و هر چند این راه سی ساله، با فراز و نشیب‌های فراوانی همراه بوده؛ ولی دست اندرکاران جشنواره سی و یکم، در پی آن هستند تا ابعاد مختلف این رویداد، دارای چنان گستره و تاثیری باشد که پس از آیین اختتامیه‌اش، «موسیقی»، روزهایی نو با امیدها و تکاپوهایی تازه را در ساحت های متنوع خود آغاز نماید. از این منظر و در راستای سیاست‌های کلان نظام و وزارت متبوع، بر آن شدیم تا برای انجام شایسته‌تر امورِ این نوبت از جشنواره، به توان و تجربه و تخصص خود هنرمندان این حوزه‌ی شریف، اعتماد شود و در سایۀ همین نگاه، تلاش شود تا برنامه های پیشاروی، از حضور هنرمندان برجسته و توانمند، به درستی و تنوع، بهره مند باشد.

همچنین ارزش‌یابی تولیدات موسیقایی کشور - به ویژه در گونۀ آلبوم- و اختصاص جوایز مناسب و قابل توجه به بخش‌های مختلف کیفیت آثار، اقبال مخاطبین، توانایی و تخصص و تاثیرگذاری موسسات تهیه و تولید و نشر موسیقایی، از دیگر رویکردهای تازه در این جشنواره بوده است.

تعریف "جایزۀ باربد" به اعتبار داوری‌های دقیق و جریان ساز آثار از سوی استادان برجستۀ هنر موسیقی امروز کشور و نیز انتخاب زبده‌ترین گروه‌های شاخص بین‌المللی و اختصاص نگاه ویژه به فعالان نامدار موسیقایی در گسترۀ ایران فرهنگی، از تمهیدات جاری شده برای ارتقاء جایگاه جشنواره و تامین سلیقه‌های حرفه‌ای این عرصه می‌باشد.

دعوت از سفرا و مدیران فرهنگی- هنری خارجی، به منظور ایجاد امکانی بهتر برای معرفی توان هنری ایران و میسر نمودن انتخاب برنامه‌ها از سوی میهمانان جشنواره و اختصاص بخش مناسبی از بلیت‌های جشنواره به دانشجویان و هنرجویان رشتۀ موسیقی، از دیگر گام های متفاوت سی و یکمین دورۀ این رخداد مغتنم بوده است.

با امید آن که سال‌های آتی، روند تحولات تاثیرگذار این جشنواره، امتداد یافته و شاهد ارتقای جایگاه این هنر و حضور گسترده تر اهالی شریفش در متنوع‌ترین گرایشات و سلیقه‌ها و سازنده‌ترین پیشنهادات و همراهی‌ها باشیم.»

بیست و یکم بهمن نود و چهار

 

انزو فاواتا: عاشق هم‌نوازی با موزیسین‌های ایرانی هستم

نوشته شده توسط persianartmusic Posted in جشنواره موسیقی فجر 94 بازدید: 2750

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال

انزو فاواتا: عاشق هم‌نوازی با موزیسین‌های ایرانی هستم

موسیقی «جز» برای من مانند چسب می‌ماند

انزو فاواتا: عاشق هم‌نوازی با موزیسین‌های ایرانی هستم
انزو فاواتا: عاشق هم‌نوازی با موزیسین‌های ایرانی هستم

موسیقی هنری ایران: انزو فاواتا نوازنده مطرح ایتالیایی گفت: ماه ژوئن که برای اولین بار به ایران آمدم، در یک هفته با مردمی آشنا شدم که به هنر، فرهنگ و موسیقی آگاهی و عشق داشتند. صحبت با این مردم و دیدار از روی صحنه‌ اجرا آرزویی بزرگ است.

انزو فاواتا یکی از شناخته شده‌ترین نوازندگان جَز ایتالیا به شمار می‌رود. او نوازنده‌ای نوگرا بوده، و در مسیر کند و کاو موسیقاییش همواره با فرهنگ های مختلف موسیقی، و تلفیق موسیقی سنتی و مدرن مواجه بوده است. ساکسفون تنور و سوپرانو، کلارینت باس و سازهای بادی قومی به ویژه ساردینیایی را می‌نوازد. و از موسیقی الکترونیک ماهرانه در اجراهای خود استفاده می‌کند. به لطف این پیشینه و تاثیرات که به طور مثال از موسیقی آمریکای لاتین پذیرفته، به زبان و سبکی منحصر به فرد دست یافته است و تا کنون نزدیک به بیست آلبوم از وی انتشار یافته است. حال این نوزانده قرار است تا در جشنواره سی‌ویکم موسیقی فجر روی صحنه برود. این اجرا با اقبال مواجه شده و به همین دلیل کنسرت این هنرمند ایتالیایی در جشنواره تمدید شده است. به همین بهانه با این هنرمند ایتالیایی گفت‌وگویی انجام داده‌ایم که در ادامه می‌خوانید:

*شما تا چند هفته دیگر دوباره به تهران سفر می کنید. از اجرایتان در فستیوال موسیقی فجر و رپرتوار کنسرت تهران بگویید.

دوست دارم در مورد ایده اولیه پروژه که دنیای موسیقایی من و حساسیت‌های هنری متفاوت سهیل شایسته‌پور (نوزانده ویلن) و ادیب قربانی (نوزانده پیانو) بوده صحبت کنم. اولین بار نیست که ما با هم کار می‌کنیم و این باعث شده که ایده این موسیقی را با عبور از سبک‌های مختلف موسیقی به یک موسیقی بین شرق و غرب، بین موسیقی آکوستیک و الکترونیک و بین ترکیب معماری ملودیک و هارمونیک توسعه دهیم. من عاشق هم‌نوازی با موزیسین‌های ایرانی هستم و از انجام این پروژه خرسندم.

*شما پیشتر هم به تهران آمده بودید و اجرایی را در فرهنگسرای نیاوران تهران روی صحنه برده بردید. از تجربه آن اجرا و برخورد مخاطبان ایرانی با موسیقی‌تان بگویید

ماه ژوئن که برای اولین بار به ایران و تهران آمدم در یک هفته با مردمی آشنا شدم که به هنر، فرهنگ و موسیقی آگاهی و عشق داشتند و به قدرت بالقوه ارتباطی هنر اشراف کامل داشتند. صحبت با این مردم و دیدن مخاطبین از روی صحنه‌ی اجرا آرزویی بزرگ است.

*موسیقی جز که شما در آن تخصص دارید؛ در میان مخاطبان شرقی هم طرفداران کمی ندارد. فکر می‌کنید اساسا مواجه مخاطبان شرقی با موسیقی شما چگونه خواهد بود؟

همین سوال 20 سال پیش زمانی که تازه کار روی موسیقی «جز» و موسیقی جزیره خودم «ساردینیا» را آغاز کرده بودم پرسیده شد. می‌خواهم جمله‌ای از «لوییس آرمسترانگ استاد «جز» دهه 30 نقل کنم که می‌گوید: «اگر به این می‌اندیشید که موسیقی «جز» چیست، من هم هرگز نفهمیدم» تنها اینکه این موسیقی مفاهیم عمیقی دارد و طی صدسال اخیر مکررا به سمت نوگرایی گرایش پیدا کرده و تغییرشکل یافته و به مسیرهای نامحدودی گرویده است.

*موسیقی جز با موسیقی ایران یک اشتراک مهم دارد و آن اشتراک بداهه نوازی و بداهه پردازی است. درا ین باره کمی توضیح دهید و بفرمایی که آیا در موسیقی شما و اجرایتان در تهران به سراغ بداهه‌نوازی هم خواهید رفت؟

موسیقی «جز» برای من مانند چسب می‌ماند که آزادانه زبان‌ها، سبک‌ها و فرهنگ‌های موسیقایی را به هم پیوند می‌زند. من برای سالیان از این چسب بهره برده‌ام و همچنین در این پروژه سعی می‌کنم کارم را به بهترین شکل انجام دهم که دیداری باشد بین موسیقی «جز» و موسیقی و موسیقیدانان ایرانی.

*از تجربه همکاری با نوزانده‌های ایرانی آنسامبل آدیوس بگویید.

این را فرصتی نیک می‌بینم تا تشابهات آنالوگ را توسعه داده و با غور در مُدهای ملودیک قدیمی، در بافت ریتمیک اثری بدیع خلق کنم.

* شما نوازنده ای نوگرا هستید و در مسیر کند و کاو موسیقایی‌تان همواره با فرهنگ های مختلف موسیقی و تلفیق موسیقی سنتی و مدرن مواجه بوده است. شما به لطف این پیشینه و تاثیرات که به طور مثال از موسیقی آمریکای لاتین پذیرفته‌اید به زبان و سبکی منحصر به فرد دست یافته اید. آیا هنوز هم به تمایل دارید فرهنگ‌های شنیداری دیگر کشورها را به موسیقی‌تان اضافه کنید؟

سی سال است که در سفر هستم. سال گذشته یک ماه به آلمان، نروژ، برزیل و اتیوپی سفرم کردم تا به ایران رسیدم. اینها تنها تعدادی از کشورهایی بودند که از آنها دیدن کرده و با موسیقی‌شان آشنا شده‌ام و من در هرکجا در تحقیقی مستمر بر تجربیات موسیقاییم می‌افزایم. برای تکمیل تحقیقاتم، به جمع‌آوری آلات موسیقی بادی بومی محلی در سراسر دنیا می‌پردازم و در این سفرها آلات موسیقی‌ای به دست آورده‌ام که از فرهنگهایی که بدان تعلق دارند سخن می‌گویند. یک چیز جالب از موقعیکه به تهران رسیدم برایتان بگویم، این شانس را داشتم که از موزه آلات موسیقی سنتی ایران دیدن کردم و با شرکت موسیقی که همکارانم با آن کار می‌کنند و مدیر آن دیدار داشتم. باور کنید که این مجموعه برایم بسیار جالب بود و در طی این دیدار برخی سازهای بادی چوبی با ساز «بناس» که بومی جزیره ما یعنی «ساردینیا» است اشتراکات زیادی داشتند چه از نظر ظاهری و چه از نظر ویژگی‌ها و خصوصیات آن ساز و یا در اتاقی دیگر در بخش سازهای کوبه‌ای یک ساز دیدم که کاملا مثل ساز کوبه‌ای «گاووی» که نیز نام کوهستانی در جزیره «ساردینیا» است وجود داشت. من در مورد سازهایی صحبت می‌کنم که چند هزار کیلومتر دورتر و طی هزار سال به تکامل رسیده‌اند و این قدرت اعجاب‌آور موسیقی است: عبور از بیابان‌ها، کوهها، دریاچه‌ها، دریاها، رودخانه‌ها و زمان... واقعا سفری است طولانی.

*آیا تا به حال نام فستیوال موسیقی فجر را شنیده بودید؟

در مورد جشنواره فجر مطالبی شنیده بودم اما هرگز فکر نمی‌کردم روزی در این فستیوال بنوازم و برای دیدن مردم ایران بسیار هیجان‌زده‌ام.

بیستم بهمن نود و چهار

 

سی و یکمین جشنواره موسیقی فجر با اجرای بانوان آغاز می شود

نوشته شده توسط persianartmusic Posted in جشنواره موسیقی فجر 94 بازدید: 3281

امتیاز کاربران

ستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره فعال

سی و یکمین جشنواره موسیقی فجر با اجرای بانوان آغاز می شود

سی و یکمین جشنواره موسیقی فجر با اجرای بانوان آغاز می شود
سی و یکمین جشنواره موسیقی فجر با اجرای بانوان آغاز می شود

موسیقی هنری ایران: سی و یکمین جشنواره موسیقی فجر در حالی از 30/15 امروز(چهارشنبه 21 بهمن) رسما آغاز می شود که دو اجرا از سه اجرای روز اول این جشنواره به گروه های بانوان اختصاص دارد. در این دوره از جشنواره موسیقی فجر که دبیری آن را حسن ریاحی و مدیریت جشنواره را حمیدرضا نوربخش بر عهده دارد اولین اجرای جشنواره به طور اختصاصی برای بانوان برگزار می شود.

در واقع اولین اجرای رسمی سی و یکمین جشنواره موسیقی فجر به کنسرت گروه بهار به خوانندگی هنگامه اخوان اختصاص دارد که از ساعت 30/15 امروز در تالار وحدت به روی صحنه می رود.

هنگامه اخوان در این برنامه قصد دارد آثاری در آوازهای افشاری و اصفهان، از آهنگسازانی چون مرتضی خان محجوبی، علی‌اکبر شهنازی، امیر جاهد، مرتضی نی داود را بروی اشعاری از سعدی، حافظ، باباطاهر، عارف قزوینی و فروغی بسطامی اجرا کند.

همچنین دومین اجرای روز اول سی و یکمین جشنواره موسیقی فجر نیز به طور اختصاصی برای بانوان ترتیب داده شده است که طی آن گروه همنوازان به خوانندگی نجمه تجدد از ساعت 15/18 در تالار وحدت به اجرای برنامه می پردازد.

نجمه تجدد این کنسرت را در دو بخش موسیقی ملی و کلاسیک به روی صحنه می برد؛ در بخش موسیقی ملی که شامل موسیقی تنبور نیز می شود گزیده ای از آثار این خواننده با گروه شمس در نظر گرفته شده که شامل قطعاتی چون«مستان سلامت می کنند»، «ساربان» و «آن سو مرا» می شود.

این خواننده در بخش موسیقی ملی نیز قطعاتی چون«بوسه های باران» و «آیینه جان» را برای اجرا در سی و یکمین جشنواره موسیقی فجر آماده کرده است.

سومین اجرای روز اول جشنواره نیز به کنسرت ارکستر سمفونیک تهران به رهبری علی رهبری اختصاص دارد که از ساعت 21 امشب در تالار وحدت به روی صحنه می رود.

ارکستر سمفونیک تهران در این کنسرت «نی‌نوا» ساخته حسین علیزاده ، کنسرتو ویلن شماره یک مکس بروخ و سمفونی «فانتاستیک» اثر هکتور برلیوز را برای مخاطبانش اجرا خواهد کرد.

در بخش اجرای«نی نوا» سیامک جهانگیری به عنوان نوازنده نی اول و حسین خوش‌چهره به عنوان نوازنده نی دوم اجرای ارکستر سمفونیک تهران به رهبری علی رهبری را همراهی خواهند کرد.

بیست و یکم بهمن نود و چهار

فروش جشنواره 2 میلیاردی شد

نوشته شده توسط persianartmusic Posted in جشنواره موسیقی فجر 94 بازدید: 2480

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال

فروش جشنواره 2 میلیاردی شد

موسیقی هنری ایران: در حالی که دو روز تا آغاز جشنواره بیست و یکم موسیقی فجر مانده، مجموع رقم فروش بلیت اجراهای جشنواره برای اولین بار در تاریخ این رویداد از مرز 2 میلیارد تومان گذشته است. مجموع رقم بلیت فروشی جشنواره موسیقی فجر تا لحظه ارسال این خبر به رقم دو میلیارد و بیست و هفت میلیون تومان رسیده است.

بلیت فروشی سی و یکمین جشنواره موسیقی فجر از روز 5 بهمن ماه و برای اولین بار در طول برگزاری جشنواره‌‌ی موسیقی از طریق سه سامانه‌ی بلیت فروشی آغاز شده است سه سامانه‌‌ی بلیت فروشی «84200»، «تیوال» و «می‌رسی» بلیت‌های این دوره از جشنواره موسیقی فجر را به فروش می‌رسانند.

همچنین، از لحظه درج این گزارش بلیت 13 کنسرت جشنواره به طور کلی به فروش رسیده که لیست اجراها به این شرح است:  گروه «آوای موج»، گروه «چارتار»، کاوه یغمایی (دو سانس)، ارکستر سمفونیک تهران به رهبری علی رهبری، گروه «کامنت و داماهی»، «بارتولومی بیتمن»، احسان خواجه‌امیری، دالیبور کاروای، مسعود شعاری و کریستف رضاعی، کیوان ساکت و سالار عقیلی، ارکستر موسیقی ملی ایران به رهبری لوریس چکناواریان، انزو فاواتا و آنتونیو ری.

بر اساس این گزارش، سی و یکمین جشنواره موسیقی فجر از تاریخ 21 بهمن تا اول اسفند ماه در 6 سالن شهر تهران به مدیریت حمیدرضا نوربخش و دبیری حسن ریاحی برگزار می شود.

نوزدهم بهمن نود و چهار

 

آیا میدانید

  • چه سازی را برای یادگیری موسیقی انتخاب کنیم؟

    چه سازی را برای یادگیری موسیقی انتخاب کنیم؟

      چه سازی را برای یادگیری موسیقی انتخاب کنیم؟ (نکته: این نوشته، برای کسانی است که در انتخاب ساز مردد بوده و نیاز به راهنمایی دارند). شاید نخستین پرسش برای کسی که، ایده و آشنایی با موسیقی ندارد، و قصد یادگیری موسیقی داری این باشد: چه سازی را انتخاب کنم؟ انتخاب ساز، کاملا سلیقه ای است، و انتخاب ساز، در واقع انتخاب و دنبال کردن سلیقه فرد و برداشت شخص از موسیقی است. برای انتخاب ساز به منظور یادگیری موسیقی، چند عامل نقش مهمی دارند که به آنها اشاره میکنیم: سلیقه و علاقه فرد به صدای سازی که یا دیده، یا صدایش را شنیده، و آشنایی هرچند اندک نسبت آن ساز دارد. شکل ظاهری ساز نیز نقش به سزایی در انتخاب دارد. کسی که آشنایی چندانی با موسیقی ندارد، برای شروع نوازندگی و انتخاب، به شکل ظاهری ساز نیز نظر دارد. سبک و کاربرد ساز یکی از مهمترین نکات در انتخاب ساز است. در واقع کاربرد ساز در سبک های موسیقی پاپ، کلاسیک، سنتی و... میتواند یکی از مهمترین نکات در انتخاب ساز باشد. مشورت و راهنمایی صحیح، می تواند راه بسیار خوبی برای انتخاب ساز باشد. ولی در نهایت، خود شخص است که تصمیم گیرنده نهایی است. چند توصیه…

از ما بپرسید

  • چگونگي برقراري ارتباط نوازنده با مخاطب روي صحنه

    چگونگي برقراري ارتباط نوازنده با مخاطب روي صحنه

    چگونگي برقراري ارتباط نوازنده با مخاطب روي صحنه برقراری ارتباط نوازنده در حین اجرای زنده، با شوندگان حاضر در سالن، مبحثی بسیار جدی و جالب است که برای تحلیل و چگونگی و راه های مختلف برای تاثیر گذاری بیشتر آن نیاز به نوشتاری مفصل دارد که به زودی در مورد آن، در این سایت بحث شده و نوشته هایی برای خواندن شما عزیزان آماده و عرضه خواهد شد. بیست و هفتم خرداد هشتاد و نه  

درباره ی موسیقی هنری ایران

logo persian004 موسیقی هنری ایران، نخستین روزنامه الکترونیکی روزانه موسیقی ایران

همکاری: پیام به این شماره تلگرام
09226521131